Kan man stole på sammenligningstjenester?

Alt om Børn Fora Debatfora Ordet er frit Kan man stole på sammenligningstjenester?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Hej forum

Min kæreste og jeg står i situation at vi skal have nyt bredbånd i vores hjem og for pokker hvor er det en stor jungle at finde rundt i?! :-/

Jeg har forsøgt at tale med sælgere fra diverse udbydere, som alle lover at deres forbindelse selvfølgelig er bedst, men når man kigger deres anmeldelser på Trustpilot, så tegner der sig hurtigt en anden historie?

Derfor prøvede jeg at Google mig frem til billigt bredbånd og fandt MANGE (læs: UTALLIGE) sammenligningstjenester, som alle anmelder forskellige udbydere. Der var blandt andet Find-internet.dk (link fjernet, Redaktionen), Samlino (link fjernet, Redaktionen) osv.

Men, kan man stole på ovennævnte? Eller tror I, at de har en skjult agenda med de udbydere de viser?

Alternativt, hvad har I af udbyder og er I tilfredse med dem?

På forhånd tak for alle svar!

Sammenligninstjenester tjener penge på at matche dig med en ydelse, som de sammenligner, derfor kan man altid stille spørgsmåls tegn ved om man kan stole på dem, da de jo tjener penge på at få dig til at købe et eller andet.

Jeg gør derfor altid det, at nå jeg bruger en sammenligninstjeneste, så holder jeg øje med om de forsøger at sende dig videre over til en udbyder. Forbrugerfinans.dk (Link fjernet, Redaktionen), er f.eks. en sammenligningside, som ummidelbart ikke tjener penge på at hjælpe dig, da de ikke har forskellige knapper der linker videre eller udbydere de anbefaler…de er uvildige, om man vil og virker reelt set til at ville hjælpe dig.

Så midt råd er, at du skal holde øje med om tjenesterne “prøver for hård” at sende dig videre…hvis de gør, så er det nok fordi de tjener flere penge på en bestemt udbyder end den der reelt set er den bedste / billigste.

glennhalligan5glennhalligan5
    Deltager

Hej

Jeg bruger personligt blackfriday.dk som sammenlignings side. Det gør jeg hovedsageligt fordi mig og min familie har det svært med økonomien, så der kan vi spare en masse penge.

Man kan desuden sammenligne mange forskellige ting der. Det er mit råd.

/

Kim

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.