Lige fundet ud af, at jeg er gravid :D

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2017 Lige fundet ud af, at jeg er gravid :D

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter
    JikeJike
    Medlem

Årh dejligt! Stort tillykke til dig også! Hvornår har du termin?

Den 22. April 2017! Tusind tak!! Går med en meget øm mave, man skulle næsten tro at jeg havde været forbi fitness centeret og lavet en masse mave øvelser 🙁
    Hvornår har du termin?

JikeJike
    Medlem

Dejligt 🙂 – jeg har termin d. 28. April ifølge internettets terminsberegner. Jeg skal dog først til graviditetsundersøgelse d. 26. September, hvor jeg er godt 9 uger henne. Hvad har lægen sagt til dig? 🙂

JikeJike
    Medlem

Tusind tak og iligemåde ! 😀
    Jamen lige præcis, min læge bad mig også først om at komme ind d. 26. September. Og det er første gang for mig, så ee virkelig helt på bar bund!! 🙁 kunne godt bruge en tid ved lægen bare for at snakke om hvordan det foregår, hvilke vitaminer jeg skal tage osv. Men jeg har ikke nogen tid 🙁
    Men det var da dejligt du kom til lægen og alt var ok 😀

Jeg aner det faktisk heller ikke :/ tænker at spørge til mit læge besøg 🙂

Hvor lækkert:)) krydser fingre for dig:)!! Har du været hos din læge?

Lægen har overhoved ikke undersøgt mig eller noget.. Ringede til min læge den dag min test var positiv, også sagde hun at jeg først skulle komme ind for at lave min journal, den 21. September.
    Mistænkte mig selv for urinvejsinfektion i torsdags tog forbi lægen, men hun sagde at der ikke var noget og at jeg stadig var gravid(det kunne hun se i min urin).
    Ved du hvornår man skal til nakkefoldsscanning? Og er misdannelse og nakkefold egentlig det samme?

Hvor lækkert:)) krydser fingre for dig:)!! Har du været hos din læge?

Lægen har overhoved ikke undersøgt mig eller noget.. Ringede til min læge den dag min test var positiv, også sagde hun at jeg først skulle komme ind for at lave min journal, den 21. September.
    Mistænkte mig selv for urinvejsinfektion i torsdags tog forbi lægen, men hun sagde at der ikke var noget og at jeg stadig var gravid(det kunne hun se i min urin).
    Ved du hvornår man skal til nakkefoldsscanning? Og er misdannelse og nakkefold egentlig det samme?

Du skal med det samme starte på folsyre vitaminer. Jeg har indtil videre taget dem, men kan mærke at jeg ikke har mere energi tilbage, så idag var jeg forbi apoteket og købte multi gravitamin med folsyre i. Og du må ikke købe den version hvor der er jern i, den må du nemlig først tage fra uge 10.
    Jeg synes at det er så ærgerligt at man ikke kan komme indtil lægen som du nævnte, bare lige til en samtale. Jeg læste på nettet og kom frem til hvilke vitaminer jeg skulle tage.

michsidmichsid
    Medlem

Men har i ikke været inde hos sygeplejersken og få lavet graviditetsplan, vandrejournal osv?
    Jeg har termin den 12. April og var allerede hos sygeplejersken d. 15. Aug.
    Nakkefoldsscanning og misdannelsesscanning er ikke det samme, nakkefoldsscanning er i uge 12-13 og misdannelse i uge 20.
    Nakkefoldsscanning booker man online på nettet, når man har fået brev om hvor man skal føde.

Har ikke været hos lægen endnu, men venter nr. 4. Jeg er 

Super lykkelig. Det eneste jeg har er en enorm træthed 

Jeg er smadder træt, nok ikke så meget at sige til det tre unger i forvejen. Den ældste fylder 4, yngste dreng 3 og lille pigen er 9 måneder slutningen af næste måned. Hjem. Hunde kæledyr uddannelse mand En masse ddet hverdag skal passes og plejes efter som jeg er Casa di Mamma så står jeg jo for det. Men nyder det hverdag og glæder mig så meget til nummer fire kommer ud i armene på mig. Har gået og ønsket mig det længe nu.

Først bekræftelse hos lægen på graviditet.

Anden gang papir arbejde. Vandre journal. Måske hvis I ikke har styr på jeres mens og ca. Termin dato går i måske en scanning på sygehuset også for at tjekke om alt er som det skal være og termins datoen. Når det er lavet kontakter jeres egen læge sygehuset hvor i vil føde og skal til scanning (de to ting plejer gerne at passe sammen for de fleste) inde på sygehuset sender de et brev om hvor og hvornår I skal møde op. Tjek jeres e- post. Det sker ca ved 12uge plus/minus. I skal til en blodprøve hos egen læge gør scanning ca. I 9 uge igen plus/minus. Når nakkefoldscanning er taget så venter i på MD scanning som er ca i 20 uge plus/minus. Nakkefold scanning er den eneste scanning hvor du kan se hele baby på en gang til MD scanning er hun/ han blevet for stor til det.

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.