Præsentations-tråd

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2016 Præsentations-tråd

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • Forfatter
    LoneLone
    Medlem

Hej og velkommen i mødregruppen for alle, der skal føde i februar 2016

Her kan I melde jeres ankomst og fortælle for eksempel:

• terminsdato
    • første eller andengangs gravid (eller tredje, fjerde, femte)
    • symptomer – kvalme, opkast, ømme bryster osv.

De bedste hilsner

Lone, redaktør for Alt om Børn

HeleneDiemerHeleneDiemer
    Medlem

Hej medmødre.

Jeg er andengangs gravid og glæder mig helt vildt til at starte eventyret forfra. Jeg har i forvejen en søn (Alvin) på snart 2 år. Fandt ud af min graviditet på en fuldstændig turbulent måde. Jeg havde mavesmerter og søgte læge. Han mistænkte graviditet og videresendte mig til en gynækolog som scannede mig og fandt en cyste på ca. 5 cm. Herfra gik jeg til en helt tredje speciallæge/gyn som tog blodprøve (hcg og cA125) for at tjekke om cysten var ondartet. Da jeg kommer til lægen igår fortæller lægen mig: “Helene, du har intet ondartet i din cyste og så kan jeg fortælle dig at du er 4 uger henne” :O Ja goddav.. Så her er jeg 🙂 glæder mig til at høre fra jer andre.

LoneLone
    Medlem

Wow – sikke en historie! Det lyder både overvældende og dejligt på samme tid. Hvor langt er du henne nu?

Gry85Gry85
    Medlem

Hej med jer alle.

Jeg kan lige så godt være ærlig – jeg aner intet om graviditet og hvad der nu skal ske med mig og krop indtil sidst i februar 2016 hvor min kæreste og jeg skal være forældre for første gang. Jeg har endnu ikke fortalt om graviditeten til nogen bortset fra min kæreste selvfølgelig (og lægen) Terminsberegneren siger at jeg er 5 uger + 0 dage. Har taget fire graviditetstester og alle positive. Jeg har heldigvis ingen gener overhovedet, blot en lille bitte smule ubehag fra underlivet, men intet jeg er bekymret for.

Min historie:
    Jeg smed p-pillerne i januar 2015 for at få det ud af kroppen, og vi har brugt beskyttelse indtil for lidt over måned siden…. Og vupti så er jeg gravid! det havde vi ikke lige ventet at det skulle ske i første forsøg. Vi er jo helt vildt glade, men vi forstår ikke helt hvad der venter os og det hele er meget uvirkeligt, og det er også derfor vi venter med at fortælle nogen noget endnu. Vi er simpelthen ikke parate til at svare på spørgsmål for vi ved jo ikke hvad svarene er!?
    Jeg ringede til lægen og fik min første tid når jeg er 10+6. Men er det ikke lidt sent eller er det helt normalt? Jeg synes det er svært at finde et svar på nettet omkring første lægebesøg. Lægesekretæren sagde at de ikke kunne blodprøver før uge 10.

Jeg glæder mig til at følge jer andre og høre jeres historier og blive klogere på hele det her nye univers jeg befinder mig i.
    De bedste hilsner
    Gry

LoneLone
    Medlem

Hej Gry

Velkommen til. Du er landet et rigtig godt sted i forhold til at skrive sammen om graviditeten – og få den rigtige information om både dit og barnets helbred.

Har du tilmeldt dig graviditetsmailen? Med den får du hver uge information fra Alt om Børns jordemoder omkring:

• hvor langt du er henne
    • hvad der sker inde i maven
    • hvor stor den lille spire er
    • hvornår du skal huske fx vitaminer, lægebesøg mm.
    Du kan tilmelde dig via dette link, som fører dig hen til siden med dine tilmeldinger. Her kan du også tilmelde dig særlige graviditetsnyhedsbreve mm.
    Rigtig god fornøjelse. Og spørg endelig, hvis du er i tvivl om noget. Der er mange herinde, der gerne vil svare 😉
    – Lone
    TC16TC16
    Medlem

Hej alle.
    Står her med en positiv graviditetstest efter at være gået 5 dage over tid. Det er min tredie graviditet. Kan regne mig frem til en termin der siger 23. Feb. 16. Har en dreng på 8 og en pige på 5. Vi ville begge gerne have en mere og vi ville ikke sidde i midtfyrrene og fortryde at vi ikke fik en til, så vi kastede os glade ud i projektet og her 6 måneder senere en positiv test

TC16TC16
    Medlem

Hej alle.
    Står her med en positiv graviditetstest efter at være gået 5 dage over tid. Det er min tredie graviditet. Kan regne mig frem til en termin der siger 23. Feb. 16. Har en dreng på 8 og en pige på 5. Vi ville begge gerne have en mere og vi ville ikke sidde i midtfyrrene og fortryde at vi ikke fik en til, så vi kastede os glade ud i projektet og her 6 måneder senere en positiv test

Christina.LChristina.L
    Medlem

Hej folkens.

Jeg er gravid for anden gang. På den meget planlagte måde, fik spiralen ud i april, og så var der gevinst i maj. Hvilket jeg egentlig regnede med. Da min gynækolog scannede for cyster fortalte hun at mine æg sad som “perler på en snor”. Din kæreste skal nærmest bare kigge på dig sagde hun.

Så nu er jeg. Med mere kvalme en første gang. Jeg brækker mig hele tiden. I den forbindelse vil jeg gerne anbefale seabands! De hjælper.

Jeg er dog lidt nervøs. Fik en 4,5kg basse sidst, min fødsel tog 54 timer og endte i et kejsersnit og 3 dage senere en akut tarmoperation pga. kejersnit. Ikke drømmefødsel og jeg er meget bekymret i den retning, denne gang.

Markar79Markar79
    Medlem

Hejsa jeg er gravid og har termin d. 26/2 – 2016.

Jeg har været så uheldig at miste 2 gange og jeg håber at 3. Gang er lykkens gang og at min kæreste og jeg kan nyde den tid vi går i møde sammen.

Jeg glæder mig sindssygt meget til at blive mor da denne graviditet har været længe undervejs. Jeg blev gravid første gang i april 2012 men der var ingen hjertelyd ved første scanning, jeg blev gravid igen i august 2013 men så skete det igen at der ingen hjertelyd var, så nu går vi og håber at alt er som det skal være 😉

Lige for tiden døjer jeg rigtig meget med kvalme og mega ømme bryster, hvad med jer andre ?

Gry85Gry85
    Medlem

Hej Markar

Sikke en historie – jeg krydser virkelig fingre for at alt går vel denne gang.
    Ang. kvalme og ømme bryster så har jeg ingen gener (læs: som i virkelig ingen overhovedet!) og det er temmelig frustrende, for jeg føler mig virkelig ikke gravid. Tager ofte lige en test for nu bare at være helt sikker. Ved godt det er skørt, men ville næsten foretrække at have lidt graviditetsgener, så jeg kunne føle mig gravid.
    Er der så ikke ekstra fokus på dig fra jordemoderens side denne gang? Har du allerede været til første scanning?
    Jeg ønsker dig held og lykke med maven

Sommer15Sommer15
    Medlem

Hej alle sammen:-)

Jeg er første gangsgravid.

Puha ja jeg har ALLE symptomer tror jeg! Meget kvalme, skærpede sanser, nye spisevaner, ømme bryster, muren i maven, tude ture og så træt hele tiden:-)

Når nok om det! Min mand og jeg glæder os til at blive forældre:-) selvom jeg gerne vil inrømme det hele er lidt skræmmende!

Vi havde besluttede at stoppe med at beskytte os for vi havde hørt fra flere at det kan tage lang tid at blive gravide! Men jeg nåede at have en mens også var der gevinst:-)

Markar79Markar79
    Medlem

Hej gry 85

Tak for du krydser fingre for os 😉
    Jeg har endnu ikke været ved lægen endnu og har først tid der om 2 uger men jeg vil helt klart sige at jeg gerne vil følges tættere da jeg har mistet 2 gange.
    Jeg har det lidt sådan at jeg næsten ikke tør at tro på det før jeg er kommet forbi de 12 uger da det er i 8 uge jeg mistede begge gange og jeg er i 7+3 nu.

Ang. Symptomer så er det jo meget forskelligt hvordan vi har det, men osse hvordan kroppen reagere på de forandringer der sker i kroppen, nogen er uheldige at få alle symptomer og andre slipper 😉

Hej sommer 15

Jeg kan sagtens følge dig med at ens lugtesans bliver skærpet + plus at det er nogle mærkeligste ting man får lyst til at spise.
    Hvad spiser du mod kvalme?

Sommer15Sommer15
    Medlem

Hej markar79.

Jeg krydser også fingre for jer og sender en masse positive tanker:-)

Jamen jeg er blevet meget kræsen, og kan faktisk kun lidt frugt og grønt:-/ hvilket er meget mærkeligt for mig! Forleden spiste jeg et halvt kilo gulerødder! normalt kun spiser gulerødder i varme retter eller i salater;-) det meste andet mad giver mig kvalme bare ved tanken!

Hvad spiser du mod kvalmen, nogen gode råd?

Markar79Markar79
    Medlem

Hej sommer15

Mange tak skal du have 😉

Sjovt du lige skriver det med gulerødder, det spiser jeg faktisk osse rigtig meget af lige pt.

Jeg kan sagtens planlægge hvad vi skal have at spise til aften men når vi så skal spise så har jeg ikke lyst til det vi skal have og laver noget andet eller går hen og handler og køber det jeg lige har lyst til i nuet.

Det der næsten var det værste var at jeg lige har været på ferie med min familie og de skal ikke have noget at vide endnu om at jeg er gravid men sidde på restaurante og bestille mad og så ikke kunne spise op, der har jeg kæmpet lidt med og med at spise op selvom jeg havde kvalme og en dag kunne jeg simpelthen kun spise en 1/6 pizza og fik resten med hjem.

Jeg spiser kiks imod kvalme, det er ihvertfald det der hjælper mig lige pt. Mandler er osse godt nogen dage, men andre dage giver mandler mig bare mere kvalme, hvorfor ja det er ikke til at vide 😉

GladGravidGladGravid
    Medlem

Hej alle gravide 🙂

Jeg er ny herinde og jeg fandt d. 19 juni ud af, at jeg va gravid. Det er første gang jeg er gravid. Jeg ved ikke, hvor langt jeg er henne, men skal til en indvendig scanning på tirsdag d. 21 juli og forhåbentlig få bekræftet at alt er i den skønneste orden og hvor langt jeg er henne 😉

Jeg døjer med RIGTIG mange graviditets gener. Skærpet lugte og synssans- kan ikke klare lugten eller synet af råt kød. AD! Jeg har kvalme stort set hele dagen, kaster op én-tre gange dagligt. Jeg er monster træt hele tiden, får tude-ture og det er virkelig ufedt. MEN selvfølgelig er det bare fantastisk, da jeg ved at jeg er gravid. 

Stort tillykke tiljer andre med en spire i maven 🙂 <3

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.