Gang i mødregruppen :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2015 Gang i mødregruppen :-)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    solrunmorsolrunmor
    Medlem

Hej alle. Jeg er en 34-årig kvinde og mor til 3-årige Philine og skal have et lille julebarn til december 🙂 Skal vi få gang i mødregruppen herinde? Jeg vil rigtig gerne møde andre, der også venter sig. 

Mange hilsner Solrun

Mama2105Mama2105
    Medlem

Hej med jer og tillykke jeg har også 2 børne og jeg vinter på nr 3 jeg er 6+1 dag Idag eg har vært til Skaning og at alt er ok men er bar lidt nervøs pga det bløde som kommer ind gange i mellem

samoskatsamoskat
    Medlem

Tillykke og velkommen til jeg er god nok november, men syntes november gruppen er lidt død :). Held og lykke med at få lidt liv i december gruppe 🙂

samoskatsamoskat
    Medlem

Hej ny termin og velkommen til tillykke med det jeg er 13+2 har termin den 12 november 🙂

Isabella1975Isabella1975
    Medlem

Hej alle december mødre.

Jeg er også ny herinde. Har en dreng, Matthieu på 2½ år, og venter en mere til december. Er 8+4 henne, og pt hedder min termin nytårsaften 2015.

Mange hilsner,

Carina

bigmammabigmamma
    Medlem

Hej alle sammen. Jeg er 39 år og mor til 3, en dreng og en pige på 7 år og en dreng på 6 år. Og helt uventet er jeg gravid med nr 4 og er i 9 uge. har termin indtil videre den 31.12.2015.

Har i det godt? og er der nogle der har kvalme og mega træt? selvom om graviditet ikke er en sygdom, så kan det altså godt føles sådan ik. Mine børn ved ikke noget endnu, så de tror jeg har mave problemer og som børn bedst kan sige det: spørger min pige om jeg ikke kan få lorten ud… hihi og det siger hun også til sine veninder. hyggeligt. Så jeg håber snart jeg kan sige det til dem, når uge 12 er gået.

Venligst Rikke

samoskatsamoskat
    Medlem

Ggg vores kære børn ved man aldrige hvad de finder på :). Har en søn på snart 16 år han blev sur fordi jeg har ikke fortalte ham med det samme jeg var gravid. Og nu snakker han ikke med mig han mener han er ikke en del af familien bare fordi han ikke var den første som får det at vide 🙁

nittinitti
    Medlem

Hej Allesammen

Jeg har termin den 1/1-2016, og synes alt går fint. Men er har endnu ikke fået indkaldelsen til nakkefoldscaning. Har i andre været til denne?

CaamillaahCaamillaah
    Medlem

Jeg skal til nakkefoldsscanning på tirsdag, og det er ved at være sidste udkald der, så tror du skal kontakte sygehuset. Husk at tiden kommer i din e-boks.

CaamillaahCaamillaah
    Medlem

Hej allesammen
    Jeg er første gangs gravid og har termin den 30/12-15, indtil videre kører det hele som det skal, har heldigvis ik haft det store kvalme.
    Men er begyndt at døje lidt med ondt i lænden efter en lang arbejdsdag, har andre prøvet det samme?

Mvh Camilla 11+6

bigmammabigmamma
    Medlem

Hejsa. Man skal selv bestille tid til nakkefoldsskanning. Jeg fik det af vide af min læge til min første besøg. Det skulle jeg ikke de andre gange, jeg var gravid.

Venligst Rikke

JackemandJackemand
    Medlem

Hej jeg er på til en dreng på 17 mdr jack og venter barn har termin d. 29 december 

MarieskiksMarieskiks
    Medlem

Hej kommende mødre

Jeg har lige tilmeldt mig gruppen. Jeg venter mit første barn et sted mellem jul og tidlig januar. Forhåbentligt bliver terminsdatoen fastsat i morgen, hvor jeg skal til nakkefoldsscanning.

Tænker på om I har nogle tips til hvordan I klarer hovedpine og utilpashed (lettere kvalme)? Jeg synes ikke jeg får ret meget fra hånden i disse uger, og det generer mig. Jeg prøver at drikke meget vand, og spiser små ting (kiks, et stykke rugbrød, æbler mv.) for at tage kvalmen. Desuden hjælper det nogle gange på hovedpinen med en kop kaffe hen på eftermiddagen. Men den er der stortset fra jeg står op, og det er ved at være lige lovlig meget, synes jeg. Kender I problemet – og hvad gør I?

Kh Marie

samoskatsamoskat
    Medlem

Hej marie tillykke og velkommen til :). Hovedpine er der ingen hjælp til her for jeg kunne ikke selv finde en hjælp ud over at drikke vand og få nok søvn . Kvalmen har jeg fandt ud af at når man starter dagen med små stykker umodne mango , vand melon eller en halv banan  banan overtager kvalmen. Prøv også at spise hele tid du må ikke blive sulten ellers få du kvalme med det samme . Har altid spist små stykker mango og det hjælp her. God fornøjlse 

MarieskiksMarieskiks
    Medlem

Tak @samoskat:-) Og tak for tips med frugt. Hvorfor mon det lige er umoden mango, du spiser? Er moden ikke ok?

Jeg har været til en god nakkefoldsscanning og fået datoen for min termin, som bliver 1. januar. Kan være der er et par stykker fra gruppen her, som ender med at mødes på fødegangen (afhængigt af hvor I landet, I bor selvfølgelig – jeg hører under Hvidovre Hospital)??

God søndag:-) 

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.