Gravid studerende og arbejdsløs

Alt om Børn Fora Debatfora Graviditet Gravid studerende og arbejdsløs

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    An.toniaAn.tonia
    Medlem

Hej alle skønne mødre og mødre-to-be!
    Jeg er 25 og venter mit første barn med min kæreste igennem 7 år. Det var ikke en planlagt graviditet, hvorfor det var lidt af en overraskelse. Men vi er glade og klar på at blive forældre. 
    Jeg er igang med min bachelor og var i fuldtidspraktik efterår/vinteren 2014. Derfor måtte jeg opsige mit studiejob. Mens jeg har været jobsøgende og gået til samtaler, opdager jeg så at jeg er gravid. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det at være jobsøgende og gravid. Kan man tillade sig det? Jeg kan jo næsten ikke nå at starte på et job, før jeg skal meddele min graviditet til arbejdet og gå på barsel.

En anden ting, er at jeg på trods af den overvældende glæde ved graviditeten, har svært ved at tilpasse mig helt. Jeg er en udpræget kontrolfreak der elsker at planlægge alt. Så at jeg nu må udskyde at færddiggøre min bachelor, har jeg lidt svært ved. I mit hoved skulle jeg gerne have været færdig med uddannelse først og have tjent en masse penge til at finansiere en lille bebs. Specielt efter alle de skræmmescenarier om hvor dyrt det er at have børn. Jeg har dog hørt fra alle mine bekendtskaber der har børn, at det aldrig ‘passer godt’ at få børn. Man må altid opgive noget eller sætte livet på standby for en stund, men at det er det HELE værd og at man nok skal klare det uanset hvad. Hvordan føler/følte I da I opdagede jeres graviditet? 

Det skal lige siges at jeg endnu ikke har fortalt hverken venner eller familie om graviditeten, da jeg kun er 7 uger henne. Men det betyder selvfølgelig også at jeg går med en masse spekulationer alene, hvorfor jeg har 120 spørgsmål til jer herinde. 😀 

Håber I kan give mig nogle fif til at håndtere det.

Med Venlig Hilsen, 

An.tonia

VilGusVilGus
    Medlem

PUHA…. det er en svær én! På den ene side glæden over at være gravid og på den anden side lidt forbeholden fordi uddannelsen ikke bliver gjort færdig!
    Først og fremmest: er du villig til at få en abort, hvis graviditeten ikke lige passer ind i dit liv?
    Hvis du svarer NEJ, kan du springe alle de indledende spørgsmål over og begynde at forberede dig på at blive mor!
    Mange siger, at det aldrig rigtig passer ind at blive gravid, da der altid er noget, der bliver sat på standby…. det udsagn er der meget rigtigt i! I hvert fald er der nogle ting, der ændrer sig når man bliver gravid og senere mor

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.