Gravid! Andre skønne kommende mødre ?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2015 Gravid! Andre skønne kommende mødre ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 54 i alt)
  • Forfatter
    Sunshine22Sunshine22
    Medlem

Hej alle 

Min kæreste og jeg (henholdsvis 34 og 27 år) har endelig fået en positiv test! Vi glæder os selvfølgelig. og jeg er især spændt på, hvordan det kommer til at blive med kvalme og andre gener, da det er mit færste barn. 

Jeg kunne egentlig godt tænke mig, at snakke med andre gravide undervejs i forløbet – også jer der allerede har erfaring med de kære små 🙂 

Jeg glæder mig til at møde jer!  

kisskiss
    Medlem

Hej sunshine22
    Jeg er 38 og venter barn nr 5. Med termin den.13 okt 2015…..
    Så hvis du skulle have nogle spørgsmål eller bare vil snakke så skriv gerne..

Hilsner fra kiss 5+3 uge.

An.toniaAn.tonia
    Medlem

Hej med jer,

jeg er 25 og venter mit første barn med min kæreste igennem 7 år.
    Det var ikke planlagt, men vi er glade. Udover kvalmen selvfølgelig! 🙁 

silkesmorsilkesmor
    Medlem

Hej med Jer…

Er gravid 6+2.. Arbejder pt hjemmefra…. I sengen:(
    Kvalmen har fuldstændig overtaget og jeg prøver bare at få dagene til at gå.
    Min datter på 6 er heldigvis meget forstående og hjælpsom ❤️

Jeg er 31 min forlovede er 36 og vi glæder os.. Håber på det bedste, vi har desværre tabt en tidligere så vi er lidt nervøse.. Tænker dog at vi ikke er så uheldige to gange..

Hvor er I fra?

CamillaLLCamillaLL
    Medlem

Hej de damer..

Jeg er 25 år (eller bliver jeg først i morgen, men er vel næsten det samme) og venter barn nr. 2 og er 6+3..
    Min mand er 26 og ja utroligt nok, har vi været sammen i snart 12 år.. Men er ligeså forelskde i hinanden i dag og glæder os bare som sindssyg til at få endnu et barn..! Selvom det godt kan være lidt skræmmende synes jeg, der er så mange bekymringer der falder ind både med hvordan det bliver med vores nuværende søn og det næste barn men også bare i graviditeten. For sidste gang var vi både igennem moderkagebiopsi, samt flere hjertescanninger og kunne først få ro omkring uge 20. Så er da lidt bange for, at komme ud i alt det igen – men vi tager det med stiv arm og tingene som de kommer

Mama_5Mama_5
    Medlem

Hej

Jeg melder mig også lige på banen…

JEg er 37 år om lidt, og min mand bliver 42 om lige så kort tid… Vi har været sammen i over 9 år.. og vi bor på Falster.
    Jeg venter mit barn nr. 4 🙂
    vi har hver 2 drenge fra tidligere forhold, og har sammen en lille yndig prinsesse på 2 år (sept 2012) Så mit ældste barn, som også er den ældste i flokken, er lige blevet 17 år.. (drengene er i alderen 13, 14, 16, 17)

Indtil videre er jeg sat til d. 1 oktober..

Jeg plejer ikke at have problemer i mine graviditeter, og satser på at det hele går lige så nemt denne gang.. 😉

Og jo, vi havde også planlagt denne graviditet – blev gravid en måned efter..hihi..

Er 9+0 i dag (10 uger)

Stort tillykke til aller jer andre 🙂 

abrasabras
    Medlem

Hej med jer.

Jeg er 35 år, og er gravid med mit første barn.
    Jeg er desværre alene om det, da far lige nu har valgt, at han ikke ønsker at være en del af det.
    Derfor vil jeg meget gerne have nogen at snakke med undervejs, og dele alt det nye der foregår med kroppen.
    Jeg har 7 9 13 ikke kvalme eller andre gener lige nu. Så det er dejligt.

Nielsen87Nielsen87
    Medlem

Jeg er også gravid med første barn, er 8+2 er 27 år gammel og kommer fra karlslunde. Lider rigtig meget af opkast og kvalme men håber det snart går over. 

iafteniaften
    Medlem

Jeg vil også gerne være med i denne gruppe, da min mand og jeg venter barn nr 4

Mumimor 2Mumimor 2
    Medlem

Jeg melder mig hermed også på banen.

Jeg er 35 og er gravid for første gang. Jeg er 9+4 og har termin (vores hjemmeberegning) d. 10.10. Jeg har været sammen med min kæreste (34) i lidt under 1 1/2 år og vi bor sammen i Roskilde. Vores lille rod var ikke planlagt, men vi var dog hurtigt enige om at den skulle være så hjertens velkommen alligevel.  

Jeg har nu i snart en uge haft massiv kvalme (har ikke kastet op) hver dag fra omkring kl.12 og resten af dagen. Så jeg ligger med en spand på sofaen og føler mig fantastisk usexet… Så på en eller anden måde rart at høre at jeg ikke er den eneste, selvom jeg på ingen måde ønsker det for jer. Håber det giver mening :).

Jeg har også været helt ufatteligt træt, så træt at jeg overvejer jerntilskud da jeg også tidligere har haft for lav blodprocent. Er der nogen af jer som ved om man kan kombinere kosttilskud skræddersyet til gravide med Kräuterblut = ekstra jerntilskud?

Før kvalmen var jeg en stor hormon-ting, oppe det ene øjeblik og heelt nede det næste øjeblik. Parforholdet har også / er også til overvejelse, men det er nok mere panik end så meget andet. Nogen der kender det?

Jeg glæder mig til at dele livet som gravid med jer.  

Nielsen87Nielsen87
    Medlem

Ja kender fuldstændig følelsen.

Det er super hårdt for forholdet, jeg har ligget i sengen 4 uger nu og er lige ved at give op. Det simpelthen så forfærdeligt synes jeg. Jeg har konstant kvalme og kaster op. Lægerne siger barnet får hvad det skal have men tænker det da snart må være begrænset hbor meget jeg har tilbage af gi af.

Suk håber det går over når første trimester er overstået.

Mumimor 2Mumimor 2
    Medlem

Puha Nielsen87, det lyder godt nok hårdt. Jeg håber virkelig at det snart bliver bedre for dig. De siger jo at det bliver bedre når første trimester er gået, måske før. 

Jeg er bange for at det ikke er kvalmen der skaber problemer for os, men vores kommunikation og det har varet så længe at jeg synes at det tærrer på forholdet at vi skændes så meget. Men det er lidt i perioder, i andre perioder har vi det stadig godt. 

Nåh, håber virkelig at det bliver bedre for dig snart. 

Hej Abras,

Tillykke med din graviditet. Dejligt at du har fundet ind i dette skønne forum. Tillader mig at skrive til dig, da jeg ud over selv at have haft stor glæde af at følges med kommende mødre i dette fine forum har god erfaring med at være en mand kan følges med, når man skal være mor uden en far aktivt inden i billedet. Jeg har en fødselshjælper uddannelse (Doula) og mange forløb bag mig som den ressourceperson, man som gravid kan søge for støtte og sparring i ventetiden. Jeg gør det helt uden beregning, da jeg mener, det er en hjælp som savnes i dagens tilbud til gravide. Hvis du er nysgerrig så skriv endelig her eller spørg efter min mail.

Kh Annika

chebacheba
    Medlem

hej jeg er 38 år og er gravid på 2 fryseæg.. vi har kæmpet i 7 år on and off på fertilitetsklinikken(dog har vi haft nogle pauser undervejs) det er anden gang jeg er gravid på fryseæg mistede sidste gang da jeg var 10 uger henne 🙁 men vi tror på at denne gang er vores lykke 🙂

Fridas MorFridas Mor
    Medlem

Hej

Jeg vil også gerne melde mig på banen. Termin 27, oktober
    Venter barn nr 2, har i forvejen den skønneste datter fra juni 2013, med et veludviklet temperament så bliver godt for hende at der kommer en mere.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 54 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.