Jordmoder 2.gangs gravid

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2015 Jordmoder 2.gangs gravid

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Bebs81Bebs81
    Member

Hej med jer!
    Kan I 2.gangs gravide fortælle mig hvornår I skal / har været til første jordmoderbesøg? Har fået indkaldelse, kan bare ikke forstå det først er når jeg er i uge 21?
    Jeg hører under Skejby
    Hilsen Britta 15+0

Majsen87Majsen87
    Member

Hej.

Jeg var til jordmoder første gang da jeg var ca. 16 uger henne og skal igen når jeg er 22 uger henne. Det var ca. det samme da jeg ventede min søn, så hos mig er der ikke nogen forskel på jordmoderbesøg, når jeg er 2. gangsgravid. Men ved ikke om det er normalt først at komme til jordmoder senere når man er 2.gangs gravid. Men da jeg har arborteret nogle gange siden jeg fik min søn for 4 år siden, bliver jeg fuldt meget nøje af jordmoder, alm. læge og fødselslæge. 

Hilsen Maiken 

Baby-2Baby-2
    Member

Hej

Jeg var til jordemoder, da jeg var 16+0, men det var kun fordi jeg var nødt til at ændre den tid jeg oprindelig havde fået, da den lå lige midt i en ferierejse. Til den oprindelige tid var jeg i 14. uge.

Det første besøg er temmelig kedeligt, det var bare en masse spørgsmål om livsstil, kost, motion og mine tanker omkring min første fødsel.

Min næste tid hos jordemoder er dog først til januar, hvor jeg er 28 uger. Men skal til egen læge ved 25 uger og så har jeg fået tid til gennemscanning og en ekstra scanning fordi vores første var lille ved fødslen.

Første gang jeg var gravid var jeg hos jordemoder i uge 16, 28, 35 og 38 og egen læge i uge 9, 25 og 32. Så det er mest til sidst.

Hvis du føler du har behov for at snakke med nogen, synes jeg du skal få en ekstra tid hos din læge eller ringe til jordemoderkonsultationen og bede om en tid. Det kan de sikkert godt forstå. 

Vh ida

MarumseMarumse
    Member

Jeg er også 2. gangs gravid, og jeg var til jordemoder første gang i uge 16. Jeg hører til Hvidovre Hospital, men jeg ved ikke om der er forskel på tilbuddet i de forskellige regioner.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.