Fødselsforberedelse

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2015 Fødselsforberedelse

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    MarumseMarumse
    Member

Hej medgravide,

Går det godt derude? 

Jeg begynder at overveje noget fødselsforberedelse.

I slutningen af min første graviditet gik jeg til fødselsforberedelse hos Apa på Østerbro, og det var et hit. Denne gang ville jeg bare gerne finde noget andet – gerne tættere på hjem på Vesterbro. 

Min første fødsel gik sådan set fint, men jeg vil gerne finde et kursus, der fokuserer på, hvordan jeg selv “tager kontrol” over fødslen – med vejrtrækning og tanker osv.

Har i nogle gode bud?

Mille4Mille4
    Member

Hej med jer,

Det går rigtig fint. Trods alder og det at være således mega bagud på tal når man møder op ved nakkefoldscanning. så var vores tal rigtig fine og der var ingen problemer. Vi har i morgen booket scanning ( privat ) så vi kan få at vide hvem det er vi skal dele vores lille familie med ( reng / pige )

Jeg har hørt rigtig godt om http://www.smertefrifødsel.dk fra mine veninder. Her er der stor fokus på smertelindring via egne tanker, vejrtrækning og tilstedeværelse. Jeg overvejer selv at deltage både via egne studier samt deres workcamp når tiden kommer til dette.

Det ligger i centrum af KBH:-))))))

Hilsner herfra

Miile4

MarumseMarumse
    Member

Hej,

Jeg har overvejet lige præcis Smertefri fødsel, men jeg har valgt dem lidt fra igen. Dels bryder jeg mig ikke om navnet – det gør altså ondt at føde – og dels er det ret dyrt. Jeg tror måske, at folkene i Smertefri fødsel er lidt for “hippieagtige” til mig 🙂 Jeg har dog også hørt meget godt om den. De er ikke helt stemt ud endnu.

Jeg overvejer kurset med yoga og mindfulness i Jordemoderhuset. Det lyder godt nok også lidt hippieagtigt, men jeg må indse, at det jo nok egentlig er det, jeg har brug for.

Det er altså en jungle… 🙂

IbinjaIbinja
    Member

Hej, jeg er selv gravid – dog kun lige gået ind i 2. Trimester, men overvejer allerede hvilket fødselsforberedelseskursus jeg vil på.
    Jeg har privat talt med en jordemoder fra en hjemmefødselsordning. Hun anbefaler yoga som er ok, men ikke nok, hvis man vil have en relativt let og mindre smertefuld fødsel, men derudover anbefaler hun at man kender til de vejrtræknings og presseteknikker som de underviser i enten på “smertefri fødsel” som du selv nævner eller mamaprofylax. På sidstnævnte får man tre gange for en lidt billigere pris end på smertefri fødsel. Derudover underviser de også i rebozomassage.
    Jeg ved endnu ikke hvad jeg vil vælge.
    Har meldt mig til yoga på yogamudra.dk, fordi jeg tidligere har dyrket astanga yoga og hende der underviser der har stor erfaring med dette også, men bruger dog vist ikke astanga til gravide.
    Har også fornemmelsen af at yogakompagniet.dk på Vesterbro er gode til gravidyoga. Nok især ejeren. Men det med hvem der er gode er jo også lidt en subjektiv og privat sag, så både mht. Yoga og fødselsforberedelse skal du måske kontakte eller besøge dem og danne dit eget indtryk.
    Vil dog meget gerne høre hvad du vælger og hvad du synes især hvis du vælger mamaprofylax eller smertefri fødsels kurset.
    Synes det er ok at være lidt hippie agtig når det kommer til graviditet og fødsel. Jo mere ned i krop, sanser og følelser des bedre 🙂
    Mvh
    Ibinjia

MarumseMarumse
    Member

Hej igen.

Jeg var til jordemoder forleden, og hun anbefalede enten Mamaprofylax eller Smertefri fødsel. I sidstnævnte arbejder de åbenbart kun med den overfladiske vejrtrækning, og I Mamaprofylax bruger de også den dybere vejrtrækning.

Jeg skal vist have set nærmere på Mamaprofylax 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.