Andre aprilmødre herinde??

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2015 Andre aprilmødre herinde??

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author
    AprilMor01AprilMor01
    Member

Hej alle!

Jeg har lige fundet ud af, at jeg skal være mor til april!! Er der andre, der er lige så heldige og har lyst til at sparre med oplevelser og råd undervejs?

MarumseMarumse
    Member

Jeg har også lige fundet ud af, at jeg skal være mor (igen) til april.

Vi har en søn, som fylder to til december. Han blev lavet ved IVF, så vi er meget glædeligt overraskede over, at jeg nu er blevet naturligt gravid 🙂

Jeg håber, at vi kan få lidt gang i gruppen – jeg vil ihvertfald gerne være med til at sparre.

MarumseMarumse
    Member

Jeg er gravid med mit barn nummer to. Min søn bliver to i december, og jeg glæder mig meget til at han skal være storebror i april 🙂

Jeg glæder mig til at følge jer.

Gottlieb02Gottlieb02
    Member

Mor til April, jeg hopper på vognen! 🙂  

Gottlieb02Gottlieb02
    Member

Hvor langt er i henne? 

Jeg er ret forvirret over hvordan jeg skal tælle. Jeg skal være mor for første gang, så jeg ved sådan set ingenting. 

MarumseMarumse
    Member

Jeg skal også være mor (for anden gang) i april.

Jeg har en søn, som fylder to til december, og jeg glæder mig meget til at gøre ham til storebror 🙂

MarumseMarumse
    Member

Det der med at tælle uger er også lidt besværligt i starten, men man finder hurtigt ud af det 🙂

Jeg er i sjette uge eller 5+3. Det betyder, at jeg er fem hele uger + 3 dage henne, og dermed i gang med den sjette graviditetsuge. Her i starten er det især forvirrende fordi man tæller de to uger FØR ægløsningen med, og da er man jo egentlig ikke gravid endnu.

Hvis du har en smartphone, findes der flere apps, der kan holde styr på ugerne for dig. Bare søg på “gravid” eller “pregnant”.

Hvor langt er I andre henne?

Baby-2Baby-2
    Member

Hej!

Dejligt, at høre fra jer!

Jeg er også gravid med termin d. 19.-21. april (alt efter hvilken terminsberegner, jeg bruger).

Man tæller fra første dag i sidste menstruation, og jeg er 5+5 i dag, altså 5 uger og 5 dage. Så jeg starter 7. uge på søndag!

Det er vores 2. barn, og kommende storesøster bliver 5 år til december. Har ventet 1½ år på de to streger denne gang, så vi tør næsten ikke tro på det. Første gang gik der kun 1 måned.

Jeg synes, jeg er sulten hele tiden….har I det også sådan? Der er jo reelt ikke brug for ret meget ekstra, så jeg synes det er lidt sært. Var 8 uger henne første gang før jeg tog testen, da jeg troede det var stop af p-piller, der havde forsinket min menstruation. Og der var det lugte og særlige fødevarer, der var det største tegn.

Vh ida

Kris5Kris5
    Member

Hej 🙂 jeg er i 6. uge. Har regnet mig frem til en termin der hedder d. 23. april 🙂  Kris. 

Malle1985Malle1985
    Member

Hej

Jeg er også så heldig at blive mor til endnu et barn til april 🙂

Har i forvejen to børn på 4 og 6 år.

Har følt mig småsyg den sidste uges tid, og diverse test har enten været negative, eller vist meget svag positiv. Så jeg har været en tur ved lægen, og fik så det ønskede resultat 🙂

Tillykke til jer andre, som også skal have barn i april.

Gottlieb02Gottlieb02
    Member

Jeg er også sulten hele tiden. Og har svært ved at holde mig fra de usunde sager. Har i nogle gode tips til det? Har en skål med gulerødder i, som jeg også guffer af hele tiden. 

Da vi var til første læge-tjek sagde de at vi havde termin den 23. april, så jeg er også i 6. uge. 

Har i sagt noget til nogle endnu? Hvis nej, hvornår tænker i så at gøre det? 

SiahSiah
    Member

Juhuuu jeg er gravid med mit første barn!!

MarumseMarumse
    Member

Jeg spiser konstant, og når jeg ikke spiser har jeg den onde kvalme. Jeg har endnu ikke kastet op, men kvalmen er der hele tiden.

Første gang jeg var gravid havde jeg stort set ingen kvalme, så jeg synes, at jeg er lidt hårdt ramt. 

Derudover er jeg ved at DØ af træthed. Igår gik jeg i seng samtidig med min søn (kl. 19:30), og jeg havde ingen problemer med at sove indtil vækkeuret ringede 🙂

Min søn er lavet ved IVF, så jeg troede faktisk ikke, at jeg kunne blive naturligt gravid, men lige pludselig var der to streger på pinden. Første gang havde jeg en del gener af  fertilitetsbehandlingen, men selve graviditeten var ret smertefri.

Jeg synes, at det er lidt svært at holde graviditeten hemmelig for mine omgivelser, når jeg går rundt og har det halvdårligt hele tiden. Vi har dog aftalt først at sige noget, når vi har været til nakkefoldsskanning, så jeg må jo anstrenge mig for at holde munden lukket 🙂

Har I nogle gode råd mod kvalme og træthed? Jeg tager alle de vitamin-og mineraltilskud, de anbefaler, og jeg spiser mandler og drikker danskvand konstant…

Bedste hilsner fra mig.

SiahSiah
    Member

Jeg synes at koldt vand med en citron skive i hjælper rigtig godt på kvalmen.
    Jeg lider nemlig selv rigtig meget af kvalme!
    Hvor langt er du henne? Uge 9 skulle være den værste, men hensyn til kvalme 😉 Håber du kan bruge mit råd.

Mange hilsner Sarah

Hej alle kommende mødre!

Så var der lige pludselig 2 streger for nogle uger siden og jeg er en af dem, der er lykkelig, men nok ikke helt forstår det endnu 🙂
    Glæder mig til journaloprettelse torsdag i næste uge samt første scanning i uge 12!

Glæder mig til at følge jer.

Christine, uge 9 i dag (8+0)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.