Graviditetssukkersyge

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe Marts 2014 Graviditetssukkersyge

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    f-freyaf-freya
    Member

Prøvede det sidst jeg var gravid og skal også denne gang, den 12.

I de papirer jeg har modtaget, står der at jeg skal faste fra kl 22 dagen før, må drikke meget lidt vand. Jeg har tid kl 8, hvor jeg skal drikke væsken også sidde stille i 2 timer. Man må ikke gå en tur eller tage en lur, så husk læsestof 🙂

Så tar de blodprøven og svaret kommer med det samme. Også man færdig.

Jeg havde det ikke sidst så ved ikke om man skal blive eller noget efter undersøgelsen hvis prøven viser sukkersyge.

Men husk noget mad du kan spise når undersøgelsen er færdig, man er mega sulten og jeg var ret dårlig.

Held og lykke med testen 🙂

Hej med jer og glædelig jul 🙂

Er der nogle af jer, som har erfaring med undersøgelsen for graviditetssukkersyge?

Jeg skal undersøges for det den 17. december og har bare fået at vide, jeg skal dukke fastende op på det lokale sygehus og henvende mig ved laboratoriet.

Ved I hvor længe det tager? Har læst et sted, at man skal vente i to timer.

Vil lige tilføje, at undersøgelsen skal foretages på grund af type2 diabetes i den nærmeste familie. 

Hilsen Tvilling1234:)

Tusind tak for det hurtige svar:)

Jeg har ikke fået en indkaldelse eller noget, lægesekretærer ringede til sygehuset og fik bare besked på jeg skulle møde op 07.15, så er rimelig usikker på hvad der præcis skal foregå.

Men jeg kan da godt se at både mad og læsestof skal medbringes 😉

Hvordan havde du det resten af dagen? Skal nemlig også til jordemor samme dag, og kæresten har fødselsdag, så håber ikke det er noget som bliver siddende i kroppen.

Regner heller ikke selv med jeg har det, men når lægen anbefaler jeg gør det, så må jeg stole på det.

Held og lykke med din den 12. 🙂

f-freyaf-freya
    Member

Jeg havde det helt fint efter jeg fik noget mad og drikke. Ingenting der 🙂 Men sukkervandet gav lidt ubehag, det var sgu ik det lækreste men hurtigt overstået. Sidst havde jeg også først tid kl 11 fordi det var lidt akut – jeg sad og spiste aftensmad lidt i ti aftenen før, den var hård.

Men nu du har fået så tidlig en tid så håber jeg ikke du kommet til at føle ubehaget så stort 🙂

Men ja, jeg ku sagtens ha holdt fødselsdag osv efter undersøgelsen “, det var kun den fastende tid der var lidt hård 🙂

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.