Piller mod kvalme!??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2014 Piller mod kvalme!??

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    skrubzskrubz
    Medlem

Hjælp.. Som beskrevet i andet indlæg er jeg SÅ hårdt ramt af kvalme.. Det er virkelig ødelæggende for min hverdag, arbejde, kæreste og omgangs kreds.. Mit sociale liv, som ellers betyder meget for mig, er lig nul..
    Kan ikke holde tanken om mad,
    Lugte osv ud .. Slæber mig på job (har et rimeligt hårdt job med ansvar for en større virksomhed) og forsøger at levere varen.. Men føler mig helt forkert!
    Kaster op, forsøger at spise sundt og varieret.. Ikke for fedt, tungt eller krydret.

Sidste graviditet var en pine for mig.. Kastede op 10-20 gange/dag.. I 4-5 mdr.. Og frygter selvsagt at det her bliver samme tur! Synes jeg læste om noget medicin der netop var blevet bevist uskadeligt ift afhjælpe kvalme for gravide.. Nogen af jer der kender til det? Ville i selv tage en pille hvis den fandtes??

Kh Sarah 7+1

ninat01ninat01
    Medlem

Hvor lyder det bare frygteligt for dig! 🙁 Jeg kender ikke et præcist præparat, men jeg er sikker på, at der er nogle muligheder for dig! Generelt er medicin til gravide jo altid et ømtåleligt emne, men du skal også kunne holde din graviditet ud. Jeg ville tage en snak med min læge og høre om, hvilke muligheder der er…
    Rigtig god bedring!

/Nina (7+5)

OskarswOskarsw
    Medlem

Hej skrubz.

Jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg har også været rigtig hårdt ramt af kvalme og opkastninger i både min første graviditet og i denne! Det er sindsygt hårdt og man føler sig fuldstændig afskåret fra ens normale omgivelser…

I min første graviditet fik jeg først nogle piller der hed Primperan, som skulle kunne hjælpe på kvalme. De hjalp desværre ikke mig, da jeg blot blev endnu mere utilpas af dem, men ifølge lægen skulle de hjælpe mange. Til sidst var min krop så udmattet at jeg var på sygehuset 2 gange om ugen for at få væskebehandling og akupunktur i et forsøg på at få det til at vende igen, og det var også på sygehuset de gav mig recept på Zofran (Ondansetron), og de hjalp mig. Ikke sådan jeg blev helt frisk, men de tog toppen af det, så jeg engang imellem kunne holde lidt i mig – og så vendte det da jeg var 4 måneder henne – endelig 😀

Nu, i min anden graviditet, har lægen tidligt gjort et forsøg på at det ikke skulle gå ligeså galt for mig igen, og det har altså hjulpet. Jeg er stadig virkelig hårdt ramt, men jeg har det stadig væsentligt bedre end sidste graviditet. jeg har siden 6. uge fået akupunktur ved lægen 2-3 om ugen og han har også udskrevet Zofran til mig igen. 

Dog skal det lige nævnes at Zofran er ret dyrt, så jeg vil nok forsøge med Primperan først. Men for mig er prisen ikke så vigtig, for det er dem der gør, at jeg kan holde kvalmen nede, så jeg kan være tilstede for min snart 2-årige søn 🙂

Håber noget kan hjælpe dig – det er så modbydeligt… 

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.