Min lille “Prins Tis”

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2013 Min lille “Prins Tis”

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    JnetteJnette
    Medlem

Hej Alle Mødre :o)

Håber det går jer godt(?) Der er ingen tvivl om, vi vidst alle har fået noget at lave, fremfor vores lange ventetid på de kære unger :o)

Nu ligger lillebror her ved siden af mig, og synes virkelig det at sove er stærkt overvurderet.. Men det jeg er ved at rykke hovedet af mig selv over, er, at han nærmest sætter sine forældre på overarbejde med at vaske hans dyner og tøj. Han tisser simpelthen igennem, og sjovt nok mest om natten hvor Moren er mest søvndrukken. Så skal han vaskes og i helt nyt tøj.. Vi har nu gang i 5 forskellige mærker af bleer (Rema 1000, Pampers, Aldi, Libero, 2 slags fra Lidl) Efter et par gange efter han havde gjort det første gang, gik vi en størrelse op, selvom han langt fra var i nærheden af kiloene… Jeg sørger altid for at tissetrolden vender nedaf, og sørger for bleen er lukket godt til i siderne.. det er ikke fordu bleen er overfyldt, når han får tisset sig helt til, så der må simpelthen ske et eller andet mystisk 😀

I starten fik han en ny ble inden han blev ammet, men efter det her, prøvede jeg så at vente til han havde spist (selvom han ofte så også lige gylper noget op, til trods for han er bøvset af) Nu får han så en ble efter amning, og indimellem får han lige en tår “Godnat-pat”, som vi kalder det herhjemme :oD Og så går han kold igen… Men ja, altså, stort set hver nat, får han helt ny dyne/tæppe og tøj på 2 gange…

Argh… Nogen som har ligende erfaringer eller gode råd? Har aldrig haft de problemer med storsøster..

P.s det skal lige noteres, han laver ikke særli ofte “Bommelom”, faktisk kun en gang om ugen.. men de der tissebleer, dem er der rigeligt af, nærmest en i timen :/

SilvereyesSilvereyes
    Medlem

Så blev der lige en stille stund her hos os hvor der masser af liv i huset.

Vi har også haft problemet med at bleen ikke kunne holde. Jeg prøvede også bleer i forskellige str og mærker men efter at have forhørt mig med en masse andre mødre fandt jeg ud af at det var fordi at benene ikke sluttede tæt og så gik bleen ikke højt nok op i ryggen simpelthen fordi hun er for lang.

Løsningen blev hyppigere ble skift og ja så må jeg bare vaske lidt ekstra indtil hun får lidt mere sul på kroppen.

MorGryMorGry
    Medlem

Hejsa

Vores dreng har også haft problemer med at tisse igennem.

Men vi har fundet en løsning Pampers Night. Vi bruger dem kun om natten.

Vi bemærkede at han tissede igennem i toppen, så nu har vi strammet bleen en smule og det har hjulpet om dagen og de ved brug af de andre om natten.

Vi nu i str 3 og den passer bedre end str 2 som også dækker hans vægtklasse.

Håber du finder en løsning.

MorGryMorGry
    Medlem

Den hedder baby dry fra pampers

LoneAAALoneAAA
    Medlem

Husker du at dilleren skal pege nedad og at rette bleen til ved benene?

LoneAAALoneAAA
    Medlem

Nå ja, det skrev du. Hvad er lårstørrelse og maveomfang. Måske nogen har en matchende baby? Og hvor gammel er han?

Vores knægt er 6 uger i libero str 3 eller 2 uden problemer.

cynthea123cynthea123
    Medlem

Ja, så fik vi noget at se til :o)

Men sikke en glæde, elsker den lille fyr helt vildt.

Vi har også haft lidt ble-problemer, mest fordi de gnavede ham ved lårene og sked ham igennem…

Vi har også været mange mærker og størrelser igennem, og er nu blevet rigtig glade for nettos bleer.

De er elastik foran over maven så den sidder godt til. og så koster en pakke med 86 str (tror jeg det er) kun 75 kr :o)

Men det kommer jo meget an på hvordan han er bygget, det der virker for den ene virker måske ikke for den anden :o)

de har i netto haft solgt nogle prøve pakker med 3 bleer for en 5’er, det er da et forsøg vær :o)

Håber eller det går godt og at alle trives med den lille spirrevip :o)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.