Hvem er vi? (præsentationstråd)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2014 Hvem er vi? (præsentationstråd)

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    LoneLone
    Medlem

God eftermiddag!

I er efterhånden en masse dejlige damer i den her mødregruppe, så nu tænker jeg, at det er ved at være på tide med en præsentations-tråd. Ja, sådan én, hvor vi hver især fortæller lidt om, hvem vi er osv. 

Navn:

Alder:

Terminsdato: 

Partner og andre børn?

Hvor lang tid har I prøvet? 

Andet?

askepot5askepot5
    Medlem

Navn: Anitta

Alder: 30

Terminsdato: 25/4 14 (så er 13+4 i dag)

Partner og andre børn?

Dejlig kæreste gennem 12 år og en pige på 1 år og 8 mdr.

Hvor lang tid har I prøvet?

Nåede sådan set ikke at “prøve”, da begge graviditeter kom meget hurtigt 🙂

Andet?

Ville lige have nakkefoldsscanningen (NF) vel overstået inden jeg gav lyd fra min herinde 🙂

MissHyypiaMissHyypia
    Medlem

Halløjsa, vil lige tilslutte mig tråden her og komme godt i gang med siden!

Navn: Helle

Alder: 31

Terminsdato: 11/4-14

Partner og andre børn? Gift med dejlige Jesper på snart 3. år efter at have kærestet i 15 år.

Hvor lang tid har I prøvet? Oh, egentlig slet ikke, men droppede pillerne i februar for at give kroppen lidt ro og glemte så kondommet en gang eller to over sommeren – og så var der bonus!

Andet? Næ, har det super og nyder min første gang som gravid her i min 28. uge, hvor bette-pigen mosler løs i maven og jeg stadig ikke er alt for besværet af graviditeten andet end en smule svært ved at sove!

vildrikvildrik
    Medlem

Jeg hedder Majken og venter nr 3 til 22/4. Jeg er gift, bor i Kbh og er 39 år. Det to “store” er 6 og 4 år. 

Og så er jeg formentlig (og desværre) også i gang med at stifte bekendtskab med bækkenløsning der for mig er et nyt område. De to første har være nemme, ukomplicerede graviditeter og fødsler.

askepot5askepot5
    Medlem

Hej i 2, godt at høre fra jer 🙂

Til Vildrik og evt. andre: Ved sidste graviditet og denne har jeg også et par dage med 1 (ud af de 3 der er) ømt bækkenled, men slap heldigvis med det.

Jeg er fysioterapeut til dagligt, så tænker et par gode råd måske kan forhindre at du får det værre…. (hvis du da ikke allerede kender dem 🙂 )

Gå langsomt – højt tempo giver større “vrid” i bækkenet.

Gå mindst muligt på trapper

Løft mindst muligt

Sov med en tynd pude/dyne mellem knæene

Vær opmærksom på at have lige meget vægt på begge ben når du står – hver gang!

Vær opmærksom på at sidde med lige meget vægt på begge baller (jeg opdagede at jeg tit sad lidt skævt – specielt i bilen)

Håber det kan hjælpe til at det ikke bliver for slemt.

VickiKlinkeVickiKlinke
    Medlem

Hejsa jeg er ny herinde, og har ledt efter en gruppe med termin i samme mdr som jeg selv 🙂

Navn: Vicki

Alder: 31

Termin: 6/4-14

Partner: Kæreste igennem 6 år, og vi har sammen en dreng på 3 år

Hvor lang tid har i prøvet: Vi har prøvet et par gange.

Andet: Håber at kunne få nogle andre sparringspartner, her den sidste tid inden fødslen, og evt. kunne bruge gruppen til råd, hygge osv efter fødslen.

vildrikvildrik
    Medlem

Hej Askepot5 og alle andre

Jeg har vældig meget respekt for bækkenløsning (og alle følgevirkningerne efter fødsel) og derfor har jeg taget (formentlig) ikke alle, men mange forholdregler.

Går med meget små skridt, står ikke alverden og altid med lige vægt, går til gravidgymnastik hos en fys der ved noget om det, sygemeldte mig selv da en turnuslæge ikke kunne finde ud af om han skulle det, har været til en fys for behandling (en af de få der VED noget om det), har lånt et trokanterbælte (man kan købe dem på nordicare.se for 215SEK + forsendelse), har været i varmtvandsbassin og fortsætter med det, mm.

Men puh der er lagt til sidst i april!!!! Og jeg “plejer” desværre at gå over tiden…

Når alt dette er sagt, så har jeg nu ikke tænkt mig at det skal gå ud over humøret og her er man jo altid i sin gode ret som gravis og dermed kraftig hormonpåvirket, og skifte emne, når hele omgangskredsen velmenende forsøger at støtte op, og man bare trænger til at snakke om noget andet 😉

Jeg håber i andre stillle og roligt kan se maven vokse, mærke sparkene og evt have hikke. Det er ret underholdende at se storebror og -søster blive forundret over den lille der har egen swimmingpool og kan have hikke så det kan ses! Glæd jer til det, jer der venter den første!

askepot5askepot5
    Medlem

Lyder som om du har prøvet alt…. Håber ikke det bliver for slemt.

Og ja det er dejligt at kunne mærke sparkene, men puh hvor kan den være meget aktiv længe af gangen… 🙂 Min er helt vil med at køre bil, så de 30 min jeg har til arbejde hver vej, der holder den vist “sumba fest” eller noget lignende 🙂

IdaKHIdaKH
    Medlem

Hej. Jeg er ny herinde og lidt sent ude, da der kun er tre uger tilbage nu.

Navn: Ida

Alder: 28

Termin: 6/4 2014

Partner: Min mand Kasper (gift i 3,5 år og sammen i 5 år). Vi har i forvejen Anker på godt 2 år.

Hvor lang tid inden graviditet: En måneds tid, så det gik hurtigt!

Andet: Håber at kunne bruge denne gruppe, da ingen af mine veninder har børn eller er gravide og desuden flytter vi fra jylland til kbh halvvejs i min barsel, så det er godt med nogle ligesindede i et fællesskab som dette:)

vildrikvildrik
    Medlem

Hej Ida

Velkommen til!

Et par fif til hvordan du skaffer dig et “barselsnetvæk” i Kbh kunne være

– kontakt sundhedsplejersken i kbh allerede nu og fortæl om dig udfordring. Hør om du kan komme med i en mødregruppe med jævnaldrenede børn i Kbh, fra det tidspunkt du flytter. Det er sundhedsplejerskerne der kordinerer det i kbh og der er utrolig mange mødregrupper og de er opdelt efter bopæl, antal børn, mors alder mv. 

– der er flere legepladser med legestue for 0-2 års børn, hvor der kommer mødre og fædre på barsel, og man derfor kan møde ligesindende. Det er ikke nogen man skal melde sig til eller som koster noget (ud over et par kroner for en kop kaffe/te, hvis man har de laster). Tilbuddene findes i flere bydele, og fordelt på flere hverdage, typisk om formiddagen. Jeg har selv brugt det med min nr to, børnene elsker det og det er god forberedelse til at starte i pasning at de allerede er “vant til” at lege med andre børn.

– der findes mor-barn gymnastik/yoga/you name it! som betalingstilbud i alle bydele, hvor du også kan møde andre på barsel.

Håber der er noget af det du kan bruge, og det er mulig jeg kan komme med mere konkrete fif – men det kommer an på hvor i Kbh i slår jer ned 😉

Mvh Majken

IdaKHIdaKH
    Medlem

Hej vildrik 🙂

Tak for det! Det er sødt af dig sådan uopfordret at komme med ideer 🙂 Vi ved endnu ikke hvor i kbh-området vi slår os ned, men når vi gør, vil jeg helt sikkert tage kontakt til sundhedsplejen. Det er en rigtig god idé! Og alle dine andre forslag vil jeg også få kigget på.

Hav en dejlig dag 🙂

Hej alle,

Jeg vil lige præsentere mig… Går sådan set og keder mig en del med bækkenløsning og alt hvad der ellers er af dejlige ting her i sidste del af graviditeten 🙂 Tænker at der måske er andre der har brug for lidt cyber-selskab?

Navn: Rikke

Alder: 39

Terminsdato: 17/4-2014

Partner og andre børn? Gift og har to børn på 10 og 6 år

Hvor lang tid har I prøvet? Den var der første gang 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.