Hvis du har været fuld, før du vidste, at du var gravid…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2014 Hvis du har været fuld, før du vidste, at du var gravid…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    LoneLone
    Deltager

… så er du ikke den eneste herinde. Da man i princippet er gravid i 14 dage, inden man kan se det på en graviditetstest, ja så er der mange små pus, der har startet tilværelsen i livmoderen med en smule alkohol. 

Men du kan tage det roligt og lægge bekymringerne på hylden. Højst sandsynligt er der ikke grund til at være bekymret, selv om du har været beruset en enkelt gang eller to i starten af graviditeten. 

Men hvorfor skal man så undgå alkohol i graviditeten? Det svarer to eksperter på her i artiklen 10 spørgsmål om graviditet og alkohol.

For nok er der ikke solid dokumentation for, at alkohol kan give misdannelser. Men alkohol kan faktisk muligvis påvirke dit barn på en anden måde…

Jeg indrømmer…
    Da jeg blev gravid med min første, kom det bag på mig. Også selv om vi prøvede. Så jeg fik et par snaps og en øl hen over julen, indtil testen viste positiv dagen før nytårsaften. Så måtte hyldeblomst-saften frem (fordi den lignde hvidvin 😉 Jeg har også smagt på øl og vin, efter jeg fandt ud af, at jeg var gravid – og nydt det uden at være beruset.

Har I drukket alkohol, mens I var gravide? 

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.