Hmm kommer han mon snart???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2013 Hmm kommer han mon snart???

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 136 i alt)
  • Forfatter
    cynthea123cynthea123
    Medlem

Har hele dagen haft rigtig mange plukveer, og jeg synes godt nok de niver her til aften. både i lænden og i skambenet.

Men synes ikke rigtig det gør nok ondt til at kunne være veer.

Nu er jeg 3. gangsfødende men kan jo slet ikke huske hvordan de veer starter (amme-hjerne x 2)

Har i andre også plukveer som begynder at gøre mere ondt????

Jeg har stadig 2 uger til termin men i sidste uige da jeg var til jm sagde hun at jeg nok ville føde før tid.

Måske er det her bare ønske tænkning :o)

Håber i andre klare varmen og at alle er ved at være klar til babys ankomst – her er hjemmet klar :o)

Camilla 37+6

MorGryMorGry
    Medlem

Har ikke smerter endnu, men kan mærke maven bliver virkelig hård når jeg fx går tur med hunden.

Varmen er tilgengæld slem synes jeg. Så nu er der kommet en liggestol i flet ind i stuen. Mest fordi det er for varmt i haven og i sofaen, så nu slapper jeg af i stuens skygge;-) og fødder er ikke for kønne, de ligner jeg ved ikke hvad og kan nu kun være i klipklappere.

Håber at den lille kommer snart og ikke driller sin mor alt for meget inden den store dag 🙂

Gry 37+4
    Førstegangs fødende

cynthea123cynthea123
    Medlem

Puha ja varmen,  det er ulideligt.  Kan heldigvis lave lidtggennemtræk i lejligheden,  har lånten blæser (da der var udsolgt i hele byen)  iog når det bliver rigtig slemt så er et koldt fodbad altså dejligt.  Mine

e fødder (og ben)  er hellere ikke kønne.  Der liggeren eelefant og mangler sine et eller andet sted 🙂 

Men jeg har stadig rigtig mange plukveer og det gør mere og mere ondt i mit bækken (mere end hvad det plejer på trods af bækkenløsningen) men ved ikke hele om det er ved at blive til veer.  Nok bare ønsketænkning.  Og så er han vel bare ved at bore sig ned med hovedet. Mit “problem ” er vare at jeg i morgen skal fra kbh til Lolland for at tage i knuthenborg med de 2 store som er i sommerhus med morfar og så blive der til fredag.  Nu ved jeg ikke helt om jeg tør.  Skal dog til akupunktur hos en jm i morgen tidlig så måske hun kunne komme med et bud på om det er en god idé 🙂

Held og

og lykke til dig Gry,  det bliver spændende at se hvem der føder først. 

JnetteJnette
    Medlem

Ja her venter jeg også.. der har været nogle nætter, hvor jeg tænkte: “SÅ, skal det nu til i gang” fordi jeg har haft nogle heftige plukveer af nogle sekunders varighed og som blev ved i intervaller på et par timer”… og i går, da jeg stod i badet, var jeg sgu lidt i tvivl om, vandet var gået… var det så ik :o( ØV!

Jeg har RIGTIGT ondt “down there”.. hold op hvor det trykker… og indimellem har jeg også som om jeg gerne vil af med noget…

Svigermor havde fødselsdag i går, samt det var vores bryllupsdag, på mandag har jeg selv fødselsdag.. synes bare han skulle komme i dag :oD Men nu er vi ved at være så langt henne på dagen, at jeg er lidt træt :oD men jeg har da gået noget rundt i dag, og det kan mærkes…. og ja de der fede fødder, kender jeg alt for godt til… :oD

Jeg havde for flere måneder siden en drøm om jeg fødte den 10…. og jeg havde også drømt jeg fik en dreng, som jo så i følge scanning var god nok.. okay 50% sandsynelighed, bevares :oD Men får jeg ret med den 10. så skal jeg nok til at skifte branche :oD haha

Pøj pøj til jer andre derude :o)

Jnette

37+6

cynthea123cynthea123
    Medlem

Uuuuh det lyder spændende.

Lad os håbe på d 10.

Jeg venter stadig. 2 døgn med mega smerter i hele bækkenet, og det trækker godt ned i lårene. og ja “down there” presser det også godt på. I går da jeg skulle tisse fik jeg træng til at presse, ikke som presseveer men bare lidt presse ham lidt ned.

I dag var jeg til akupunktur hos jm og hun synes det lød som om han var på vej, så i stedet for de alm nåle fik jeg modningsnåle og nogle til at tage de værste smerter som samtidig skulle hjælpe lidt når jeg er i fødsel.

Men jeg får hverken mere eller mindre ondt – gad så vide om jeg i virkeligheden har “flere” smertrer men at nålene går ind og tager toppen…..?

Tja det er nok ønsketænkning, men han må altså gerne komme NUUUU…

Pøj pøj,

Camilla 38+1 (og MEGET utålmodig)

ArnoNilleArnoNille
    Medlem

Hej Piger

i morgen fredag, er jeg 40+0 2.gangs fødende. Jeg har i flere uger været sikker på, at hun ville komme før tid pga voldsom aktivitet og bare en følelse.

Nu begynder jeg dog at blive bekymret for hvornår hun egentlig har tænkt sig at komme.

fredag i sidste uge, lørdag, søndag og mandag havde jeg så kraftige plukveer med faste intervaller og som varede 70 sekunder, så jeg var næsten sikker på, at nu skulle det snart være. Vi tog på fødegange mandag middag og fik kørt en kurve. Jeg har gedigne plukveer sagde jordemoren og barnet har det godt, men jeg har overhovedet ikke åbnet mig eller forkortet livmoderhalsen grrr grrrr grrr hvorfor sker der ikke noget?

de sidste to dage har jeg næsten ikke haft en plukve. så nu er jeg helt nervøs for at alt er gået i stå.

Min sidste fødsel var et traumatisk akut kejsersnit så jeg er hundered for at noget skal gå galt igen og min store drøm er at få lov til at føde normalt og jeg kan slet ikke bære tanken om endnu et kejsersnit. Men nu begynder tiden at stresse mig, for jeg bliver sat i gang på onsdag 40+5 hvis ikke jeg selv er gået igang.

Da jeg fik kejsersnit sidst må det ikke være en medicins igangsætning men et ballonkateder der skal udvide så meget at der kan prikkes hul på vandet gys gys og skræk, det er jeg også bange for :-/ så jeg er bare træt af det hele nu.

Har en datter som vurderes til at veje ca 4 kg i maven og hun vil bare ikke ud hmmm hmmm

Der ud over så har jeg også skærende smerte i skambenet og ned i skeden og kan slet ikke holde ud at køre bil mere, det er startet den sidste uges tid og gør bare nas, så jeg er bare SÅ klar til at blive mor for anden gang.

PØJ PØJ til alle jer andre, glæder mig til at høre om hvornår babyerne popper ud hos jer andre.

JnetteJnette
    Medlem

Åhh ArnoNille…. 2. gang og 40+.. nu bliver jeg sgu depri :oD håber seriøst ikke jeg skal gå 2-3 uger endnu… er også 2. gang jeg venter… suk….

Men jeg vil så også sige, min datter vurderede de også til 38-3900 gram, og hun vejede altså kun 2950.. 50 gram fra havde det kostet jordmoderen en lagkage… :oD

ArnoNilleArnoNille
    Medlem

Jnette

Ja, jeg havde altså heller ikke forestillet mig, at jeg skulle gå hele vejen og måske endda længere endnu. Sidste gik vandet dagen før termin, det var der så ingen der troede på, så derfor endte det som jeg tidligere skrev i et dybt traumatisk akut kejsersnit da jeg var 40+1 så jeg er meget oppe på stikkerne denne gang og skal heldigvis også føde et andet sted denne gang.

Jeg gad bare godt vide hvad lige der skal til for at få gang i den fødsel og nej jeg tror ikke på alle de gamle råd om hvad man skal drikke, spise eller lave 😉

De skønnede også min første datter forkert, hun vejede 3480 og  der sagde de også ca 4 kg, men denne her gang er det 4 forskellige der har skudt på samme vægt, så måske er der alligevel noget om det 🙂

cynthea123cynthea123
    Medlem

Er glad for jeg ikke er den eneste der er ved at blive skør, men er dog også ked af at i har det skidt. 

I går fik jegakupunktur i ørene, nogle nåle der kan side op til 14 dage.  Så i fag har jeg kun meget lidt ondt i bækkenet.  Hmm tror bare jeg opgiver at få ham ud 🙂 

Første gang fødte jeg en uge før termin og anden gang dagen efter termin så det er umuligt at sige hvornår han kommer. 

Ang råd der skulle få baby ud –  tror ikkenoget hjælper.  Man skal bare slappe af,  så man har kræfter til at føde.  Og tot hår en fødsel også igang om natten netop fordi man slapper af. 

I dagkommer mine piger hjem fra ferie med deres morfar,  så nu vil jeg bare nyde nogle dage alene med dem mens far er på arbejde og baby ikke tager at min opmærksomhed 🙂 

Heldog lykke til alle 

Camilla 

ArnoNilleArnoNille
    Medlem

Åh ja de bækkensmerter kan tage pusten fra enhver, jeg havde det ved første graviditet, hold kæft hvor gjorde det ondt, kunne slet ikke løfte benene eller vende mig. Denne gang har jeg mirakuløst været forskånet, det er først inden for den sidste uge jeg kan mærke det i bækkenbunden når jeg rejser mig eller vender mig i sengen, men det er minimalt, så jeg har ondt af dig.

Her til morgen trækker det lidt i lænd og underliv, kryds finge for, at noget kunne være under opsejlig for alvor, nu skal det snart ske 🙂

kh P 40+0

cynthea123cynthea123
    Medlem

Du har da været utrolig heldig 🙂 

Jeg sidder her  og x-er akt hvad der kan x-es for at der sker noget hos dig.  

Her er det helegået i stå igen. Øv

ArnoNilleArnoNille
    Medlem

ja, jeg har vist været meget heldig denne gang, har næsten heller ikke vand i kroppen og var helt oppustet sidste gang. Jeg har også nydt varmen og fået solet en del, så jeg skal vist ikke klage, andet end over at baby hænger ud inde i maven ha ha

alt er også gået i stå her, og jeg har ellers støvsuget, bagt boller, haft veninde på besøg, ryddet op hvilket inkluderede en masse buk efter ting fra gulvet. Men nu er der bare stilstand grrr grrr

JnetteJnette
    Medlem

Heheh…

Ja jeg har også været i gang, med at rydde op i skur og legehus, og bagefter bøvlede jeg rundt ved at flytte lidt rundt på vores kontor/lillebrors værelse… (for at finde ud af det bare ser VILDT dumt ud) det eneste jeg fik ud af det er endnu mere ondt i skambenet… og nu har jeg total hedetur.. min man sørger heldigvis for at få gjort storsøster putteklar.. men han har så tænkt sig at tage ud at fiske her til aften.. .for sidste gang inden lillebrors ankomst (siger han) så kunne da egentlig godt se det sjove i, at han lige når at kaste snøren ud ;o) og jeg så ringer.. hehe.. har da lov at håbe :oD

Har I også set den artikel der er her om at kvinder i GENNEMSNIT føder 9 dage over termin.. Den information kan jeg SLET ikke magte i mit hoved lige nu :oD   SÅ skal man jo ikke sige en graviditet varer 40 uger, men så er den jo nærmere 41-43 uger….

Med UTÅLMODIGE og ikke mindst ømme og ynkelige hilsner

Jnette 38+0

cynthea123cynthea123
    Medlem

Har igen prøvet at få ham ud :o)

Formiddags hvil – intet sket

Oprydning i pigernes tøjskab (mild aktivitet) – intet nyt

Stor oprydning på pigernes værelse (hård fysisk aktivitet med mange buk) – Ondt i bækkenet (pga bækkenløsning)

Hmm han er en lille bandit, der bare kviterer med at danse livligt onkring.

Men nu er hjemmet rent og fint, helt klar til baby og barselsgæster – det er jo alltid dejligt.

Rigtig god weekend til alle.

Og Jnette: I morgen er det den 10. Mon det bliver som i din drøm???? :o)

cynthea123cynthea123
    Medlem

Det lyder sgu fornuftigt – og hey føder du i morgen så går der også lidt tid før det kan blive til noget igen ;o)

og ja vi sidder nok bare og griner af det :o)

God weekend (og forhåbelig fødsel)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 136 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.