Kvalme, spændinger, murren i underlivet – hvad er normalt?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2014 Kvalme, spændinger, murren i underlivet – hvad er normalt?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    LoneLone
    Deltager

Hej igen

Mange af jer oplever sikkert de første spæde tegn på, at I er gravide. I mit forrige indlæg skrev jeg lidt om kvalme og opkast, og mange oplever også ømme bryster og spændinger i underlivet. Så hvordan kan man være sikker på, at disse symptomer er normale – og ikke tegn på, at noget er galt?

Det kan du faktisk finde svaret på i vores lille samling af svar fra jordemoderen, Helle Lindskjold. Du kan se listen over spørgsmål her i artiklen “Er det normalt?”

Mangler du selv svar på, om noget hos dig er normalt eller ej, så skriv det herunder mit indlæg – så ser jeg, om vi kan få jordemoderen på banen med et svar ;o)

God fornøjelse!

De bedste hilsner

Lone, redaktør

Kære Lone,

Godt indlæg. Jeg vil blot tilføje, at hvis man som jeg og helt sikkert en del medsøstre herinde har fået hjælp til at blive gravid, så er det en temmelig umulig affære at skelne mellem symptomer på graviditet og bivirkninger fra hormonerne, som skal tages i ‘rugeperioden’ dvs fra befrugtning til man kan teste for graviditet. Såvel som efter to streger, hvor mange fortsat skal tage hormoner som støtte til kroppen til at bevare graviditeten. Jeg har således været på hormoner siden starten af april, fået et optøet fryseæg retur, og har nu to streger men stadig usikkerhed på, om den er helt i skabet. Så går rundt om mig selv og venter på resultat af en blodprøve senere idag.

Jeg har oplevet menstruationssmerter = bekymring. Kvalme = jubel. Ømme bryster = mere jubel. Ikke mere ømme bryster = tvivl. Og konstante fornemmelser både fortil og bagtil, skamben og lænd, spændende fra stikken og prikken til sviende smerter. Altsammen til at blive småtosset af.

Selv om jeg er mor til to og dermed burde være erfaren i at tolke på symptomer. Selv om begge børn er lavet på samme metode (reagensglas), ja så er jeg lige ny i faget denne gang med uvished og ventetid som følgesvende.

Det er altid godt at dele tanker og fornemmelser med andre – både veninderne og jer herinde. At få det luftet og perspektiveret.

Kh håbefulde mig

Hormoner siden starten af juli 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.