Hvordan klarer i varmen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2013 Hvordan klarer i varmen?

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

Ja det er næsten for meget af det gode med den varme! Men du lyder slet ik til at have det godt 🙁 Hmm, kan kun anbefale masser af vand og evt sodavandsis til nedkøling, og til natten sove med en vifte/ventilator ting.. Ophold dig i skygge og gerne inden for med så lidt tøj på som muligt og med vinduerne på vid gab.. Håber det kunne hjælpe lidt, og at du snart får det bedre, tal evt med din jordemoder/læge om hvad du kan gøre.. Føler med dig! 

Mvh

Celina 37+0

cynthea123cynthea123
    Medlem

Hej piger.  Vil lige høre hvordan i andre har det her i varmen? Selvfølgelig

l har alle det varmt,  gravid eller ej,  men jeg er virkelig dårlig.  Jeg er aldrig en der ligger i ssolen og bager,  men nu kan jeg dårligt få luft.  Jeg har konstant kvalme og dermed madlede.  Jeg sover Max 2 timer om natten og middagsluren bliver Max i halv time.  Jeg kan ikke finde noget sted der er behageligt at være..  HHjælp…..  Hvad gør i andre? Camilla 36 +0

JnetteJnette
    Medlem

Hej..

Kender det! Har det på samme måde, og det gør det absoult ikke bedrfe, at jeg ikke har kunnet gå mere end 200 meter uden at få sindssyge smerter i bækken og underlivet…. men nu har vi så også en datter der er en værre vandhund, så vi købte et halvstort bassin (700 liter), ¨så jeg nu også kan ligge i det :oD OG det er bare SÅ skønt, de dage hvor jeg ikke lige har overskuddet til at tage i svømmehal… det at være vægtløs, og ikke mindst meget mere bevægelig har bare gjort det SÅ meget bedre.. selvføølgelig er kroppen tungere og jeg er vildt træt bagefter, men hvor er det skønt, at jeg kan havde det med min datter, når nu jeg ikke er til ret meget andet end at ligge ned, på alle andre tidspunkter..

Og ja en masse is mp jeg nok også indrømme der er røget ned…

Vinduerne er åbne nærmest døgndrift, da der i vores hus er +25 grader… så det er ned med gardinerne og lufte godt ud… har kostet nogle mygstik, men det må jeg overleve med… og ja dynen har jeg ikke lagt med i 3 uger.. sover med et lagen og min elskede “pølsepude”.

Jeg var ved jordemoder idag, og ja, hun var sgu ikke vidre opmuntrende, men kunne godt forstå jeg ikke syntes det var så fedt.. ligesom hun heller ikke ville love mig, jeg ikke sagtens kunne gå over termin! ARGH… har så meget væske i kroppen når der er så varmt, og gør det ikke bedre, hvis jeg skal være mere sengeliggende det det jeg allerede er..

Så ingen tvivl… fra den 2. august, så er det slut med at “klemme ballerne sammen”.. lillebror må meget gerne komme før den 23. august!

Men ja summasumarum: Hop i baljen, masser af væske, is, lure i kølige rum med en Lang pølsepude, så du kan ligge i flere stillinger..

det kan jo også være, det er tegn på, du snart er i fødsel ;o) Men ja giv et kald til jordemoderen… håber du møder en smule mere forståelse og medfølelse end jeg har mødt når jeg har beklaget mig :o)

Jnette 35+4

ArnoNilleArnoNille
    Medlem

Orh hvor er det synd for dig.  Jeg har det personligt fint med varmen og solbader med måde. Men frygter dog en hedende varm fødestue. Min nattesøvn er dog yderst begrænset grundet halsbrand kramper i ballerne og pres på organerne så nærmest ingen stillinger er acceptable. Tænker du må i nogle kolde bade og have en mølle ved sengen. Men tror også du skal kontakte jordemor da det lader til at være meget slemt for dig.  Rigtig god bedring.

Vh P 37+6

cynthea123cynthea123
    Medlem

Der er konstant gennemtræk i lejligheden,  sidder kun i underbukser og en top (stakkels naboer)  tager kolde bade flere gange om dagen,  og er stort set kun inde.  Prøver at drikke godt. 

Puha synesgodt nok den er slem..  Håber lillemanden melder sin ankomst lidt før tid 🙂 

Tak for din medfølelse 🙂  

cynthea123cynthea123
    Medlem

Hvor er i søde.  Og ja Jnette,  bækken smerter er der ogsårigtig mange af så fdetder med at komme langt oomkring det er ikke muligt.  Men havde da ikke lige tænkt svømmehal.  Det må være meget bedre end stranden,  som er alt for varm og alt for hård for bækkenet.  Det må jeg da helt sikkert. 

Snakkede med min jm i sidste uge hvor jegfortalte hvor skidt jeg har det.  Hu  var rigtig sød og sagde at jeg 14 dage før termin kunne få akupunktur som kunne modne kroppen og at hun  ville prøve at løsne nogle hinder så han kunne komme bare lidt før d 21 🙂

Drikker en del saftog sodavand med is i.  Det køler dejligt.  Og pigernes sodavandsis ryger der også en del ned af( ikke så underligt at jeg tager så meget på)  Har en pølsepude og ligger op ad en ydervæg som er dejlig kold 🙂 MpMå prøve at holde ud lidt endnu og så i svømmehallen med os 🙂 

JnetteJnette
    Medlem

Hej!

Jeg har et halv klamt spørgsmål, jeg har fået 7 mygstik (tror jeg det er, for har egentlig ikke mærket selve stikket.. tænker hvis det eks var en hestebremse så havde jeg mærket det med det samme dem satte “tænderne” i mig) og de ligner vabler, altså der er væske i… Nok fordi jeg er lidt opsvumlet.. også af vand i kroppen ;o)

Men jeg kommer da lidt i tvivl om det virkelig er mygstik.. Har prøvet at prikke hul i nogen af dem, og der kom ganske rigtigt væske ud…

Jeg forsøger at grine af det, for hvor har den skide myg godt af det, troede rigtigt den skulle mæske blod, men har istedet fået en ordentlig skylle vand :oD

Noget andre har oplevet??  :o)

Jnette 35+6

cynthea123cynthea123
    Medlem

Hmm så kan den lære det den lille satan 🙂 

Men nej,  jeg har også rigtig megetvand i benene og fik i går myggestik men de ser helt alm ud,  bare store.  Måske

e du lige skulle rige til lægen  og høre. Tror ukkikkedet er en hestebremse. 7 af dem opdager man.  AAv… Og hhvor er det dig så lige dejligt med regnvejr og kun 17 g.  Det hjalp at brokke sig lidt i går 🙂 I nat er det kun en latterlig flue der har holdt mig vågen.  Den skal DØ…

JnetteJnette
    Medlem

Ja det er det jeg  mener, mener bestemt at idet det er en hestebremse så mærker man det med det samme den bider/stikker eller hvad den gør…

Synes slet ikke de vejrmeterologer kan blive enige med sig selv, i morges lovede de regn og “kun” 23 grader… men her til middag, er den så lavet om igen, nu får vi ingen regn.. ihvertfald ikke i Randers… ville da ikke have noget imod en skylle :o)

cynthea123cynthea123
    Medlem

Her i kbh har det regnet godt hen over middag ogkun 17 g.   Det  var skønt.  Nu kommer solen frem og det er begyndt at blive varmt ugen.  Jeg skal ud og købe en blæser.  Så må jeg leve med snot og ondt i halsen.  Og så noget til at slå den satans flue ihjel med 🙂  hvordan går det med stikkene (eller hvad det nu er)? 

SilvereyesSilvereyes
    Medlem

Hej piger..

Jubii for regnvejr i morges, gud hvor var det skønt. Tja nu er det så overstået og vi har igen 30 grader i stuen, alt er gavlet op og blæseren køre på fuld knald.

Døjer selv rigtig meget med vand i hele kroppen, går fast til kontrol hvor de tester for svangerskabsforgiftning, gudskelov er der ikke noget at komme efter. Men hvor er det træls, det eneste fodtøj jeg kan være i er et par glocks i st 41 bruges normalt 38, tja selv tøjet er begyndt at stramme, men man må bare bide det i sig og håbe det snart er overstået..smiler

Det absolut bedste råd jeg kan give er et iskoldt fodbad, det skal være så koldt som du overhovedt kan holde ud, hvis du køler dine fødder køler resten af kroppen automatisk, du kan også gøre det med hænderne i stedet for, det bare lidt mere besværligt…grin men det virker i hvert fald..

Og ja sodavandsis, og alt andet koldt det ryger også lige ned her..

Det siges forresten at i stedet for et køligt bad skal man tage et rigtig varmt bad, det lyder skørt men hvis du varmer kroppen godt op, føles temperaturen uden for badet køligere..

Håber det bedste for jer alle, det bliver spændende at se hvem der kommer først.

Maria 35+7

kiskis
    Medlem

Pyh synes også det er rigeligt med varmen, har det bedst mellem 22 og midnat :-). Her står den også på kolde desserter, når det bliver for varmt, synes også det hjælper at smøre fødderne med fodcreme om aftenen, da de bliver ( sviende/ kløende ) pga væske ophobning, bedst hvis man kan få en til at smøre fusserne og massere opad benet, så væsken bliver presset lidt væk, plus venepumpe øvelser, vand vand og juice tylles i store mængder, og så må jeg indrømme at jeg ikke får lavet en dyt når varmen er så slem, det er altså bare ærgerligt! Det skal nok blive koldt igen… Så forsøger at se positivt på sommeren. Skal i øvrigt til polderabend lørdag i 30 grader Nice.

cynthea123cynthea123
    Medlem

Jeg var en tur i havet i går og i forgårs.  Hold nu op det var skønt.  Er ellers ikke så megettil havvand men jeg havde da fgodt nok svært ved at komme op igen.  Det var så dejlig køligt og hele kroppen var jo så dejlig let.  Fik helt overskud  til at lege med pigerne og hunden.  Der var dejligt.  Og så en cykeltur i vidt tøj 🙂  Nice.  

Laver ellers hellere ikke så meget men hardog måtte tage en ordentlig tur i søndags for at få gjort babyklar  der hjemme.  

Nu er der bare ventetid tilbage før han om 3 forhåbentlig kun 2 uger melder sin ankomst. Camilla

a 37+0 🙂 

loumadloumad
    Medlem

Jeg har en blæser, sådan en kan varmt anbefales! Både til stuen og sovebærelset. Jeg for nu min. 4-5 timers rimelig god søvn, i forhold til nærmest inden blæsen kom ind i billedet 🙂
    Hilsen Louise 30+4

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.