Jeg er lidt nygserrig….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2014 Jeg er lidt nygserrig….

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

Her er vi så småt begyndt at glæde os rigtigt 🙂

Det var en umådelig hård start med ekstrem kvalme og opkastninger der måtte under medicinsk behandling fra lægen. -Jeg havde ellers håbet at kroppen ville være mere modstandsdygtig her 2. gang, men næææ, der tog jeg fejl.

Maven begynder langsomt at vokse og nu håber vi lidt på at trætheden snart vil fortage sig en smule, da den altså fører lidt svimmelhed med sig også, hvilket jo er en smule i vejen når dagligdagens små opgaver byder sig.

Kh Christina

LoneLone
    Deltager

.. efter at vide, hvordan der går med jer. Så jeg tænker, at det er tid til en lille status:

Hvordan går det med jeres maver? Hvad går I og døjer med i øjeblikket? Og har I nogle børn i forvejen – eller er det her jeres første graviditet?

Fortæl, fortæl, fortæl :o)

baccapigenbaccapigen
    Medlem

Her går det stille og roligt, dette er mit 5 barn og jeg har haft 4 graviditeter uden nogen former for kompliationer ikke engang kvalme.

MEN MEN MEN denne gang har jeg bare ekstrem meget kvalme 🙁 øv øv, har joket lidt med at det nok er fordi jeg venter tvillinger ( hvilket jeg bestemt ikke håber) he he.

Min mave er allerede begyndt at bule, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt, så langt er jeg jo heller ikke henne

Men udover det så er alt fint herfra.

Kh. Gitte 7+0

Cecilie76Cecilie76
    Medlem

Hej 🙂 jeg er gravid for anden gang inden for det sidste halve aar. Jeg bor ikke i Danmark og har meldt mig ind for netop (eventuelt og forhaabenligt ) kunne finde stoette i piger paa mit modersmaal. Jeg have en spontan abort i februar 6 uger kun…men det var forfaedelig alligevel Havde ikke taget p-piller i tre aar saa havde lidt midste haabet om at overhovedet kunne blive gravid. Jeg er 37 aar saa er ikke en vaarhare laengere.. Nu er jeg kravid igen; idag runder jeg 7+6 uger og er bange…naesten hele tiden. Jeg saa hjertet for 9 dage sidem. Min Gynakolog er fantastisk – men i mirges var jeg for eksempel nede og koebe frugt og poserne var tunge..gad vidst om jeg gjorde skade paa maven. Og saa her jeg ingen symptomer OVERHOVEDET…jo jeg tisser meget isaer om natten og mener bestem ogsaa at brysterne er vokset, men det er ogsaa det hele!!! ingen kvalme ingen ingenting…jeg ville oenske der var en maade man kunne for visse sig om at det lille hjerte nu stadigvaek banker.

MAnge knus fra Cecilie (Rom)

datydaty
    Medlem

Hej med jer!

Skønt at finde sådan en gruppe, når man som jeg, er gravid og bosat i tyskland. 

Indtil nu har jeg ikke haft nogle symptomer på graviditet overhovedet. Jeg har PCOS, har haft én eneste naturlig menstration og – bum – så blev jeg gravid. Det er derfor ikke planlagt og en lille smule uheldig timing i forhold til at vi først flytter tilbage til Danmark til februar. Derfor er der selvfølgelig en masse usikkerhed om bolig, økonomi, hvor skal jeg føde, hvad er proceduren i Danmark contra hvad jeg oplever her i Tyskland. Jeg førsøger at læse og læse, men denne uge skal jeg fx tage stilling til om de skal tjekke mit blod for røde hunde, listeriose, cytomegalovirus og toxoplasmose – og må indrømme at jeg er på ret bar bund. Hælder mest til forsigtighedsprincippet og lade dem teste alt der er muligt. På den anden side dækker sygeforsikringen ikke, så det er egenbetaling. Ved nogen om man tjekker for disse ting i Danmark?

Derudover har min læge anbefalet mig at tage progesteron pga. min PCOS, for at mindske risikoen for spontan abort. Er der nogen af jer, der har erfaring med at tage dette?

Cecilie76Cecilie76
    Medlem

Hej igen,

Gudskelov er min gyno helt fantastisk og fortalte mig at vi lige saa godt ‘kunne hjaelpe din lille lidt paa vej. Jeg blev heller ikke testet om min naturlige ‘indhold’var/er hoej eller lavt – men har laest sider op og sider ned (tror at det er blevet lavet i Italien Progeffik 200 saa der er mange sider om det) og jeg har ikke laest nogen steder at kroppen ikke optager det hvis den ikke har brug for det – men har tilgengaeld laest at det er meget svaert at ‘overdose’paa 🙂 og at den vaerste bivirkning kunne vaere uren hud .. det har jeg saa ikke maerket noget til. JEg stoler paa min gyno 100 procent og goer hvad hun siger uden at blinke.

datydaty
    Medlem

Hej Cecilie

Tak for dit svar. Jeg har heller ikke mærket nogle bivirkninger. Min læge var ikke særlig positivt indstillet overfor at jeg havde spørgsmål til, hvad det var og om hvordan hun kunne vide at jeg manglede det, så super dejligt at det er muligt at stille spørgsmål her. Den tyske autoritet skal man åbenbart ikke stille opklarende spørgsmål – så lærte jeg det 🙂

Jeg har læst et andet sted, at progesteron kun har en virkning, hvis man mangler det. Jeg fik ikke testet om jeg mangler det og generelt er jeg meget imod at give min krop hormoner og medicin, hvis jeg ikke har behov for det. Man ved aldrig hvad den fremtidige forskning vil vise. Men men, nu tager jeg det alligevel for en sikkerhedsskyld. Ens holdninger bliver nok lidt blødt op, når der pludselig er en lille ny på vej 🙂

Cecilie76Cecilie76
    Medlem

Ja! Jeg tager progesteron (progeffik 200) jeg har ingen bivirkninger overhovedet. Min gyno gav mig det da jeg begyndte at smaabloede omkring den 9 july og det stoppede med det samme – saa jeg tror at det funger godt. Hvor virksomt det er i enden finder jeg ud af til min scanning nummer 2 den 31 July (om ca 20lysaar!!)

Hilsen,

Cecilie

datydaty
    Medlem

min hud er faktisk blevet meget pænere de sidste par uger. Har kun taget progesteron en uge men for bare en måned siden og månederne tilbage til da jeg stoppede med p-piller var min hud blevet lidt teenageagtig. Så i mit tilfælde: hurra for graviditetshormoner! so far 🙂

Dejligt at høre at det er meget svært at overdosere! Det giver lidt mere tryghed.

os2os2
    Medlem

Her ved os går alt også som det skal 🙂
    Jeg har haft en del kvalme, men det er blevet lidt bedre de sidste par dage. Det er vores første barn og da jeg er blevet insemineret med donorsæd, tager jeg også progesteron, da der skulle være en lidt større risiko for at miste ved insemination. Jeg har ingen bivirkninger haft, udover at jeg er “lidt” hys, men ved ikke om det er medicinen eller det bare er mig.. ;o)
    Nu venter vi bare spændt til den næste scanning om 14 dage.. 🙂

Hilsen Os2 8+0

os2os2
    Medlem

Hej Cecilie.. 🙂
    Jo jeg synes det er rigtig svært at der ikke er noget som helst at gå efter, så vi kan være sikre på at den nu også er i live derinde.. Jeg er så bange for at blive alt for skuffet, hvis det nu viser sig at den er gået til, når jeg bliver scannet.. Kender så godt alle de tanker du går med….. Men vi må bare håbe og krydse alt hvad der kan krydses.. 😉

Det må altså også være ekstra svært for dig når nu du har oplevet at miste før.. Sender lige et kram sydpå 😉

Cecilie76Cecilie76
    Medlem

Hej Os2,  Kan se at du er lige saa langt henne som jeg – er du ikke doed nervoes for om alt er som det skal vaere?? Jeg har som jeg har skrevet i starten af traaden ikke rigtigt nogle symptomer og er ved at gaa til om dt lille hjerte nu banker stadig vaek, tror at min missede abort (spontane abort) i februar har gjort mig skoer og er hunde angst for alt hvad jeg goer! Var vandet jeg svoemmede i nu for koldt, var poserne nu for tunge, SHIT jeg har spist parma skinke den anden dag!! hvad nu?? VEd ikke hvad jeg skal stille op med mig selv??!!

HebitjaHebitja
    Medlem

Hej

Jeg er ny herinde. Jeg har en datter på 12 år og en søn på 9 år – og så en lille spire i maven. Jeg har givet min kommentar overskriften “sidste udkald” fordi jeg lige om lidt fylder 40 år. Jeg havde egentlig ikke regnet med at jeg skulle have flere børn, men så kom livet lige på tværs og ændrede på det 😉

Jeg mistede 3 gange før jeg fik min datter, og jeg mistede også en lille spire her i foråret – på 5 ugers dagen. Nu er jeg 6 uger + 5 dage og jeg tillader mig selv at glædes hver dag over det. 

Jeg skal først til lægen d. 15. august – pga. han holder ferie. Det er godt nok længe at gå og vente!!! Jeg har faktisk overvejet at kontakte en anden læge, for at få lavet vandrejournal og få tid til scanning (så jeg kan se et blinkende hjerte forhåbentligt).. Hvad synes I?

Skal jeg lade mig sygemelde pga. tidligere aborter (jeg har været sygemeldt med de store børn) og pga. min alder?

Jeg har det fint -meget lidt kvalme, men enorme brystspændinger…

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.