Hjælp, skide amning :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2013 Hjælp, skide amning :-)

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    bumle100bumle100
    Deltager

Æh blokamning, det synes jeg ikke jeg kan se…

bumle100bumle100
    Deltager

Ja gid jeg havde kendt til det for 2 år siden…

TrutTrut
    Medlem

Det var godt, jeg håber at det kommer til at fungere for dig og lillepigen! <3

TrutTrut
    Medlem

Og ja, det kan være SÅ frustrerende når amningen driller! Hvis du er på facebook har ammenet også en side derinde under samme navn. Der er der nok kortere svartid hvis du har brug for at stille spørgsmål til andre 🙂

bumle100bumle100
    Deltager

Jamen den artikel giver da bare alt for meget mening! Det er lige præcis det der sker her, og tusind tusind tak, der er også en hjælp til løsning. Hold nu op det har givet mange grå hår, og jeg vil så nødig opgive

TrutTrut
    Medlem

Vil lige spørge om du kender til ammenet.dk? Der kan du finde information og der er også forum hvor du kan spørge andre. Jeg vil anbefale at du bl.a prøver at læse om blokamning og overproduktion i deres “wiki”, og ser om det kunne være en løsning.

Kh P

bumle100bumle100
    Deltager

Tusind tak, det vil jeg se på. Kender det ikke, men er så ked af min lille pige er så ulykkelig 🙁

TrutTrut
    Medlem

Nå nej, det står lidt længere nede under overproduktion 🙂

TrutTrut
    Medlem

Og ellers hold dig endelig ikke tilbage med at spørge derinde eller i gruppen på facebook. Det har reddet min amning og hjulpet igennem de kriser/forhindringer der har været undervejs, så jeg er virkelig taknemmelig 🙂

bumle100bumle100
    Deltager

Min datter på 4 uger spiser alt for meget, så meget hun får ondt i maven, skriger når hun ikke sover eller spiser. Hele døgnet. Hun tager fint på, tisser og skider ofte igennem, så det er ikke mangel på mad den er gal med. Sp siger hun spiser til hun får ondt i maven, så vil hun gerne sutte fordi det gør ondt i maven. Samtidig har hun et kæmpe suttebehov, så jeg skal efter råd fra sp stoppe amningen med sutten, når hun har fået nok. Men hvornår f….. Har hun det? Symptomer på sult og for meget mad er de samme. Hun tømmer begge sider, hvorefter hun tager en lille 5 min. pause, og så er hun klar igen. Det løber også til konstant, hun har sat produktionen alt for højt, fordi hun jo tømmer ud. Jeg vil gerne ned på hun måske kun får fra ene side ved hvert måltid. Men hvordan kommer jeg ud af denne onde cirkel? Hun er så også dårlig til at bøvse, men synes det bliver bedre. Ved min søn opgav jeg til sidst og gik over til flaske. Og jeg vil så gerne amme uden at give tilskud, hvilket hun også bare sluger. Det er jo mig der skal lære hende hvornår hun er mæt.

bumle100bumle100
    Deltager

Jeg vil blot fortælle, at efter 24 timer med blokamning med 2 timers interval/skiftning har jeg fået en datter der er glad og tilfreds. Hun spiser stadig tit, men bliver nu tvunget til at arbejde for den fede mælk. Så nu sover hun mere end 1 time af gangen! Hurra! Håber også det hjælper på hun ikke har afføring så ofte, da hun er helt rød bagi af det. Vi taler konstant og hvor bleen ofte render over med det samme. Så der kommer meget, men hun får jo sørme også meget mælk, der så er tynd.

TrutTrut
    Medlem

Hvor er det godt at høre at du fandt frem til problemet og fandt en løsning der virker! 🙂

Hvordan går det nu?

bumle100bumle100
    Deltager

Rigtig godt indtil for 4 dage siden. Jeg har kørt interval 2-3 timer, dog blev det aldrig til mere end en spisning (3-4 gange i omtrent 1 time), så sov hun resten af tiden ud.
    Nu har hun igen fået vendt døgnet rundt, dvs sover gerne hele dagen væk og er vågen hele natten, det selv om jeg vækker hende hver 3 time for at spise om dagen. Hun har spist stort set hele natten i 4 nætter, med få minutters søvn i vuggen. Der bliver det svært at holde 3 timers blokamning og så også huske hvor f….. Man er kommet til 🙂

Tror du ikke bare man skal klø på og holde de 2-3 timer mellem hvert skift? Eller skal jeg øge det yderligere? hun skælder ud som om der ikke er mere, men jeg kan ikke selv mærke om der er mere eller ej. Hun øger godt nok produktionen for meget hvis hun fortsætter de her nætter. Øv det var ellers lige holdt op med at gøre alt for ondt i brysterne

Helt fair hvis du ikke ved det:-)

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.