Hårtab efter fødsel

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2012 Hårtab efter fødsel

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    TinaH29TinaH29
    Medlem

Hej

Jeg har for snart 7 mdr siden født en lille pige,men er nu blevet meget tyndhåret,og har på det sidste tabt en del hår,er der nogen herinde der har oplevet/oplever det samme?

TinaH29TinaH29
    Medlem

Mistede du oz meget hår? Og voksede det ud igen? Mit er så slemt at man ka se hårbunden tydligere:(

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Det er helt normalt. Du kan gå i Matas og købe nogle tabletter, som skulle hjælpe på det – de er dog ret dyre! Ved mig gik det over af sig, da baby var omkring 10-11 mdr.

Kh Helle

cynthea123cynthea123
    Medlem

Det har jeg også gjort ved begge mine graviditeter. Mener det stoppede i takt med at jeg stoppede med at amme. Og ja det voksede de igen.

Men synes da at du lige skal ringe til lægen for at blive tjekket for om der sklle være noget andet galt, men tror nu bare det er hormoner.

poolopoolo
    Medlem

Jeg har de sidste par dage googlet som en vanvittig netop fordi jeg mister så emget hår. Én ting er at jeg fælder som en hund i løbetid, men en anden ting er, at hele vejen rundt om mit ansigt (altså ved håret 😉 ) er mit hår knækket VILDT meget. I hårkanten er håret ca. 1 cm. langt hele vejen!!!… Resten er skulderlangt.. Så indtil jeg læste disse indlæg var der megapanik 🙂

Jeg fødte også en pige for 6½ mrd. siden og ammer endnu. Jeg spiser megasundt og spiser jern, kalk, d-vitamin… Så det glæder mig at læse, at det er helt normalt og forhåbentligt stopper/bliver bedre når amningen holder op…

TinaH29TinaH29
    Medlem

Hmm jeg ammer ikk…
    Harvedes ved lægen og få taget blodprøver… Viste ingenting… Mine hår knækker ik, men falder af helt indefra:(

thrupsthrups
    Medlem

Jeg har også tabt meget hår efter begge mine børn. Og når det er begyndt at vokse ud igen har jeg i en periode haft sådan en kant med kort hår – en af gangene var det faktisk en frisure folke fik lavet hos frisøren….

Trine

thrupsthrups
    Medlem

Det har ikke med amningen at gøre, men med at når man er gravid går håret i “hvile” og man taber meget lidt hår under graviditeten, efter graviditeten skal alle de døde hår af og det kommer til at se voldsom ud. Heldigvis kommer de igen, det tager dog et par år før det er helt “justeret” så man taber lidt af gangen, som normalt, men det kommer til at være normalt med tiden.

Trine

TinaH29TinaH29
    Medlem

Tak for jeres søde svar , men er det normalt det blevet så tyndt at man ka se hovedbunden? Ka ik ha det op for så ses det. Jeg har mistet overalt ik kun foran ! Men ka man risikere tabe alt?

doerhadoerha
    Medlem

Hej

Jeg mener også, at det er som Trine skriver: Man taber ikke hår, mens man er gravid, og så nogle måneder efter fødslen falder 9 måneders hår af, og det ser voldsomt ud. Om man kan se hovedbunden eller ej, tror jeg, har noget at gøre med, hvor kraftige hårstrå man har.

Det er vist egentlig sådant, at man får kraftigere hår under graviditeten, og så får man tyndt hår, når det “ekstra” falder af, og så går der et lille års tid, og så er man tilbage på normalen igen, men typisk har man fået mørkere hår undervejs. Og det er på grund af hormonerne, og håret lysner ikke igen. Det er måske derfor, at lysblonde kvinder ser yngre ud, end mørkblonde – fordi det lyse indikere, at kvinden ikke har fået børn endnu. Bare en tanke…

Dorthe og Alba(04.10.12)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.