Barsel

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Pernille EPernille E
    Medlem

Hej alle gravid

jeg håber at alle har det godt og er ved at være klar til den lille nye

jeg har helt vildt godt og jeg har ikke taget noget op i vægt endnu 🙂 hvor meget har i taget på ?

jeg ved ikke hvorfor. jeg spise som jeg plejer og mere til

jeg går på barsel i morgen hold da op så er tiden næsten gået og jeg har arbejder hele tiden jeg har kun været kort sygemeldt i julen hvor jeg var alt for mod mig selv. jeg synes at det er mærkeligt at jeg gå på barsel i morgen og det er gået op for mig at han kommer inden alt så længe tid 🙂 men vi er klar

held og lykke knus Pernille

m_kbhm_kbh
    Medlem

Hej Pernille,

Hvor fantastisk for dig, at du skal på barsel fra i morgen. Så er det godt nok ved at være tæt på, at han melder sin ankomt :o) Du må begynde at glæde dig helt ekstremt.

Hvor langt tid før din termin kan du gå fra på barsel?
    Jeg kan gå fra 4 uger før. Jeg har termin d. 29. juni og skal arbejde maj måned ud.

Mht min vægt – så har jeg ind til videre taget 5 kg på, og jeg er i skrivende stund i uge 28+4. Var til jordemor i starten af ugen, og hun synes, det er en fin vægtforøgelse ifht at min BMI inden graviditeten var helt normal.

Men det med vægten er jo meget individuelt, alt efter hvilken kropsbygning man har. Og så længe din jordemor og læge ikke er bekyret for, at du ikke har taget på, så betyder det jo ingenting, hvad vægten viser. Det vigtigste er jo at både du og bettemanden trives og har det godt.

Går du – eller har du meldt dig til noget fødelsforberedelse? Jeg avr ved at tjekke nogle hold ud igår…. men jeg kan ikke finde ledige pladser nogensteder. Så nu er jeg skrevet på venteliste og må håbe på, at jeg får plads på et hold.

Nyd din barsel, og rigtig meget held og lykke.

Knus, Marianne

Pernille EPernille E
    Medlem

Hej Mariánne

jeg arbejder i hjemmeplejen så går man 8 uger før termin og jeg har termin den 11/06 jeg er gået fra godt vel 8 uger fra og jeg ved ikke om jeg glæder mig ja det lyder måske lidt mærkeligt men jeg synes da det er blevet meget virkeligt og jeg blevet lidt usikker men sådan tror jeg bare at det er for alle engang imellem. vi er klar så han kan komme når han vil 🙂

jeg er ikke bange for min vægt jeg tænker bare at så er der ikke så meget som jeg skal tabe bagefter.

jeg har ikke meldt mig til fødelsforbredelse jeg synes ikke at jeg har lyst og tage afsted selv fordi Christian (min kærste) han vil ikke med også jeg tror også at det kommer hele f sig selv når jeg skal føde 🙂

det lyder som at du også har det godt ? 

Knus pernille

Moni89Moni89
    Medlem

Halløj

Jeg har ca. taget 12 kg på, og min bmi inde jeg blev gradiv var normal.

Det er helt fantastisk at man kan mærke den lille hverdag :).

Jeg arbejder i netto så går først på barsel 4 uger før, og er sat til 27/6 så skal også arbejde hele maj ud. Det er stadig ved at være rimelig tæt på. Med hensyn til fødselsforberedelse så går jeg allerede i en mødre gruppe, så der er lidt forberedelse for os den vej igennem.

Noget helt andet er jeg har haft vild ømme bryster og ømme brystvorter. Læser at der er en del som allerede har moder mælk i brysterne når de er i uge 27, jeg har ikke oplevet noget som helt endnu og jeg er i uge 29+1. Man bliver helt bekymret for om de nu virker som de skal?

MVH Moni89

marliamarlia
    Medlem

Hej alle..
    Jeg er i uge 32+4 og har taget små 8 kg på, hvilke jeg, min læge og jordemoder synes er rigtig fint..
    Nyder virkelig min mave og min lille pige indeni og mærker hende stort set hele tiden..

Jeg har desværre været sygmeldt siden slut dec. med smerter fra lænd/bækken og som nu har udviklet sig til bækkenløsning så det er lidt hårdt, men prøver at få det bedste ud af det og prøver så vidt muligt at aflaste mig selv, det er bare svært når man har så meget krudt i røven, men en ting er sikkert kroppen skal nok fortælle når man har været for hård ved sig selv 🙂

Synes godt nu jeg kan mærke at der ikke er længe til, tænker rigtig meget over hvordan mon det hele bliver både op til, under og efter.. Men det er jeg med sikkerhed ikke alene om.. Hvad gør i andre jer af tanker ?

Håber ellers alle har det godt og nyder jeres små babyer i maven 🙂

Hilsen Marlia

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.