Hvad skal barnet hedde???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2013 Hvad skal barnet hedde???

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    cynthea123cynthea123
    Medlem

Er der andre der har tænkt over hvad den lille skal hedde, når den en gang ankommer?

Vi har snakket om at vores kommende søn skal hedde Jack efter min mands afdøde fætter (som har været som en bror for ham)

Men jeg synes det er svært. der er så mange fine navne.

Vi er ikke til alle de populære navne.

Hvad tænker i andre??

Camilla 20+5

LineK1982LineK1982
    Medlem

Vores lille dreng som kommer til verden i slutningen af august, kommer med al sandsynlighed til at hedde Oskar eller Anton – og så Freddie som mellemnavn (min kære afdøde fars navn).

Efternavnet bliver min kærestes fornavn+son, da han er islænding, og vi synes det er en rigtig fin tradition med at børnene får efternavn efter farens fornavn (hvis det var en pige skulle hun hedde -dottir) 🙂

Jack er et rigtig fint navn!

Anonym
    Gæst

Vores lille dreng som kommer i starten af august, skal hedde Marius 🙂 Det er vores datter på knap 4 år, der så gerne ville have han skulle hedde det… Så det blev hendes valg 🙂 Heldig for os alle, kan både mor og far også lide det navn 🙂
    Men der er bare så mange fine 🙂

Synes Jack er et fint navn, og heller ikke så traditionelt mere, elsker de navne som ikke alle hedder 🙂

Maria 23+4…

SilvereyesSilvereyes
    Medlem

Jeg synes det Er svært det med navn, vi skal have en lille pige midt i august og har skrevet en masse forskellige navne ned. Men hælder dog lidt til elina, min kærestes to andre børn hedder fabian og zenia som jo er nogle lidt specielle navne og derfor ville vi gerne at lille pigen også fik et anderledes navn.

Jack er et rigtig fint navn, lyder lidt som en lille ballademager..grin

Maria 20+4

skurvognskurvogn
    Medlem

Vi ved ike, om der kommer en pige eller dreng og har overhovedet ikke snakket om navne endnu… Jeg får helt dårlig samvittighed, fordi vi ikke engang har snakket om det – ligesom om vi slet ikke går op i den lille blob, som kommer midt i august. Men måske er det meget naturligt, når vi har fire andre børn og en hverdag, som går stærkt – et navn skal den lille jo nok få også selvom vi ikke har tjek på det, før han/hun kommer ud  🙂

Skurvogn, som altså heller ikke overhovedet har styr på de der uger og dage….

Celina 22+3

Ja det med navn, synes vi også er lidt svært her.. Vi har to drenge, Noah og Joshua, i forvejen, som begge er bibelske navne. Vi vil godt køre videre i det bibelske, da min mand hedder Thomas, hvilket også er bibelsk 😉 min synes bare det er svært at finde et med de kriterier og udfordringer der er med at finde det.. Lige nu står den mellem Lukas/Lucas, Elias og muligvis Tobias, da min mand kom med den fantastiske ide’ med, at i hans og vores to drengs navne er der bogstaverne “o, a, h” i, og at det da kunne være sjovt at der også var det i lillebrors navn…. eehmm ja.. det gør det bare endnu sværere, for jeg ved nemlig ikke hvad jeg synes om stavemåderne Thobias/Tobhias, hvilket er det eneste navn det kan blive hvis det skal være “ens” på den måde min mand foreslog..

Lukas kender vi mange der hedder, og er egentlig selv mest til Elias. Problemet er bare, at min bror og hans kone har haft svært ved at få børn, har prøvet i over 6 år, og min svigerinde har arborteret seks gange i den periode, og hvis det havde lykkedes i de seks “forsøg” og hvis det var blevet en dreng, så skulle han have haft heddet Elias.. Det fandt jeg ud af da vi skulle hve Joshua, fordi jeg også dengang ville have at Joshua skulle have haft heddet det. Men der tog vi så hensyn til deres “situation”, og fandt på Joshua i stedet. 

Imellem tiden har de så fået en pige som hedder Olivia. Jeg har så fået “grønt” lys for a bruge Elias denne gang, men min bror var da lige så sød at fortælle mig, at navnet måske ville minde dem om den hårde og svære tid de har været igennem, og de havde da ikke afskrevet navnet selv, hvis de fik en dreng senere… Hvilket jo ikke en gang er sikkert, hvis de overhovedet får flere…

Ja, så er lidt i et dilemma kan I nok høre 😉

JnetteJnette
    Medlem

Vi er vidst blevet enige om en MAX, så det er et meget nemt navn (både at stave for barnet selv, men også at barnet ikke hele tiden skal stave sit navn for folk, som staver det forkert), og sådan lidt “supermands-navn” plus at jeg så får muligheden for at blive en “Max-Pinlig-Mor”.. hehe har godt nok aldrig set filmene, men ja, jeg tror også jeg vil kunne være lidt som Mette Horns rolle :oD

kiskis
    Medlem

Vi venter en lille pige, har to drenge i forvejen Rasmus og Emil. Vi er nået frem til enten Maja / Maia eller Emma, vi er ikke helt enige om stavemåden ved Maja, men jeg ville oprindeligt gerne have hun skulle hedde merle, det synes min mand var for anderledes. Hm.. Så det bliver vist en slags kompromis.

Kis 22+1

Jack er rigtig fint navn synes jeg 🙂
    Min datter hedder Ajla.. Og til september venter vi, og vi har et drenge navn som er Ajas. Og et pige navn som er Lara.. Så nu må vi se 🙂

Vi er gået uden om alt det besværlige med at navnene skal passe, har taget os en god snak med min bror og har nu valgt at vores lillebror skal hedde Elias.. Det er nu meget rart at have det på plads, for det giver os en større relations/realitetsfølelse 🙂 Håber ellers at alle har det godt, trods bækkenløsning og div smågener! 🙂

Vh

Celina 24+4

Ååårh Elias er så fint. Det var også mit 1. valg hvis vi skulle have haft en dreng (dog ikke min kærestes) 

Men her kommer en lille pige, så nu er vi ude i noget Agnes, Ella, Kaya, Karla, Liva, Silke – noget.. Vi har faktisk ikke snakkes sååå meget om det endnu.  

Vh Kristina 22+3

ArnoNilleArnoNille
    Medlem

Vi har en datter på 5 der hedder Anna og vores lille pige som kommer til August skal hedde Ida 🙂

kasanakasana
    Medlem

Vi venter en lille pige i starten af august og hun skal hedde Ella 🙂

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.