hvor er det altså træls

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2013 hvor er det altså træls

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    SilvereyesSilvereyes
    Medlem

Tja her kommer lige lidt opkast, det skal der jo os være plads til. Da vi flyttede til fuglebjerg her d 1 april fra slagelse, skulle jeg i går ned og Søge kontanthjælp i næstved kommune i stedet for, efter at have siddet og ventet I 4 timer to forskellige steder kom jeg endelig til hos en sagsbehandler. Her får jeg så at Vide at jeg skal i Det der hedder straks aktivering, hvilket også er helt super, synes bare det Er dejligt at komme lidt ud. Jeg spørger så lidt ind til hvad hun sender mig ud, og jeg var sku Nær faldet ned fra stolen af bar overraskelse, da hun fortalte at jeg skulle ud og gadefejer. Arbejdet består i at samle affald op i grøftekanter, beskære buske i byen ovs ovs. Hver dag fra 7.30 til 15.30. Jeg kiggede på hende og spurgte om hun var klar over attjdg var gravid, og som hun Sagde ja det kunne hun jo se men hun kunne desværre ikke gøre noget hun var bundet på hænderog føder. Jeg har sku sjældent hørt magen, aner sku ikke hvad jeg skal gøre. NOgen der har nogen gode gddp til hvad man kan gøre.. Maria

JnetteJnette
    Medlem

Kan være, det ikke er så slemt som det lyder, måske er der nogle meget søde mennesker/kollegaer som tager hensyn til dig. Hvor langt er du henne, og har du nogle gener? Man må jo prøve at give det en chance, og hvis du på den ene eller anden måde får det dårligt, som din læge vurderer er uforsvarligt i forhold til den lille, ja så må du jo sygemeldes…. :o( Men ja, som sagt, kan det jo måske være mere skønt end det lyder.. ihvertfald hvis vejret er som det har været i dag… er det møgvejr, laver man måske noget andet, indendørs :o)

Andre alternativer, alt efter hvor langt du er henne, og hvilke kvalifikationer, er måske at tilmelde sig som vikar på plejehjem,skoler osv. Det er godt nok usikkert hvad man sådan lige får ind af indkomst på den måde, men så kan kommunen jo trods alt ikke bestemme hvad der skal laves :o) ALternativt, må man ikke selv finde et “aktiverings-sted”? Det er måske værd at spørge :o)

SilvereyesSilvereyes
    Medlem

Er ikke i tvivl om at det nok skal blive hyggeligt, jeg synes bare ikke at det er forsvareligt. Jeg er 20 uger henne, synes ikke det er forsvareligt at sende mig ud for at gøre rent, med diverse kemikalier, beskære træer med tunge løft samt samle gammelt affald op i vejkanten, som er total sundhedsskadeligt og ja min første tanke var ” hvad så når jeg skal tisse 4 gange i timen”…griner

Jeg har haft lidt gener her på det sidste i form af pluk-veer, hvilket de også er  gjort opmærksom på. Men det har bare aldrig været nødvendigt at kontakte lægen med det, for har været i praktik som kontorassistent de sidste 6 måneder, og det troede jeg jo jeg kunne fortsætte med indtil barsel.

Som før skrevet er det ikke en mulighed selv at finde et alternativ, har som sagt en plads som kontorassistent skal bare ringe, men kommunen siger at jeg skal igennem det 4 ugers forløb først, og ja når jeg så er færdig der, kan de ikke starte mig i noget andet, for de kan minimum starte en op for 3 måneder, og når jeg er færdig derude ja så er der 2 måneder og 20 dage til barsel. Så fik at vide i dag at efter det 4 ugers forløb, regnede de med at jeg kom til at gå hjemme resten af tiden.

Men som sagt det var os bare lidt bræk jeg skulle af med…griner synes det er for dårligt at kommunen er så tunge at danse med, når man selv har et alternativ, for hvis mine pluk-veer bliver værre er det en sygmeldig jeg har i sigte og det synes jeg er et træls alternativ, når nu det kunne være undgået.

Men jeg går til det i morgen med et positivt syn på dagen, i det mindste skinner solen jo…griner

pip3200pip3200
    Medlem

Hvis jeg var dig ville jeg prøve og udføre arbejdet.. Og dog hele tiden lytte meget til din krop og ikke mindst være forsigtig. Men der er jo mange kvinder der er gravide med hårdt fysisk arbejde., og ikke mindst i gamle dage.. Måtte der slæbes og knokles hver dag..
    Men hvis din krop ikke er vant til meget fysisk aktivitet, vil du naturligvis sikkert blive øm og få ondt i ryggen osv. Den første uge eller 2. Det betyder nok ikke at du skal sygemeldes med det samme jo. Husk blot at tage godt med varmt tøj med, og evt. En pude du kan sætte og hvile dig på, Fx. Hvis du får pluk veer.
    Pøj pøj derude.. Og nyd du får motion og frisk luft.. Det er godt for alle gravide.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.