Baby udstyr

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Moni89Moni89
    Medlem

Hej ville høre om der var nogle af jer som er begyndt at finde baby udstyr.

Hos mig kripler det helt vildt i fingerne for at komme igang men kæresten syntes det er for tideligt. så vi venter et par måneder endnu.

hvad syntes i? er det for tidligt eller skal man bare gå igang?

Hilsen Moni89

lillefislillefis
    Medlem

Jeg har købt en del tøj, for at være på forkant. I fsk. Str. 50/56/62
    Og et badekar og stofbleer.
    Min kæreste er heller ik så vild for at starte for hurtigt op.
    Men i og med vi venter tvillinger så er vi il helt sikre på at gå helt til terminen, så nu skal der ske noget.
    Jeg har dog reserveret barnevogn, lifte, gå vogne, Moses kurv, klapvogn og andet smart. Men ikke hentet det endnu.
    Vi har dig besluttet at første marts går vi igang med børne værelset.
    Sutteflasker og alt det der det venter vi med.
    Det er en svær balance gang. Og tror det er nemmere for os kvinder at forholde os til de små allerede inden de faktisk er her. For vi mærker dem jo og vi vokser med dem.
    Det var så lige en hurtig briefing herfra:-)

Kh lf

thrupsthrups
    Medlem

Da jeg ventede den store var min mand meget distanceret i forhold til barnet i maven. Jeg havde termin d.27/5 2008, ved årsskiftet 2007/2008 syntes han vi skulle holde et brag af en fest da det ji var vores sidste uden børn….. jeg måtte så forklare ham at jeg havde holdt min sidste nytårs aften uden børn, da jeg jo havde et i maven. Han gik med tila t købe barnevogn på januarudsalget og i april lavede vi et puslebord sammen, men ellers var alle forberedelserne noget jeg klarede. 

Han skulle pludseligt have styr på ALT d.16 maj kl 22.00 hvor han samlede tremmesengen. Det viste sig at være meget passende, da vandet gik kun 3 timer senere og pigen blev født lidt i 9 næste morgen. 

Så få I bare styr på tingene hvis I har behov for det, men lad jeres mænd få styr på tingene i deres tempo. 

Trine

PryPry
    Medlem

Min mand har heldigvis været meget med og spændt på det hele, så han er med på at jeg ville starte processen op for længe siden. Vi har købt en del tøj, pusleting, autostol mv. Senge frem til 10-12 års alderen har vi kunne arve og den første er allerede samlet på værelset. Vi planlægger dog alligevel at købe en helt lille seng til soveværelset det først halve år. Den seng, bæresele, barnevogn mv. er vi aktuelt på udkig efter. Så hos os kan I høre at det vist går lidt stærkere end gennemsnitligt. Jeg elsker at bygge rede og ved at jeg får lov at gøre det for fuld skrue!

Pernille EPernille E
    Medlem

jeg vil lige sige at  vi har næsten helt klar vi mangle nogle få  ting

det har været vigtigt for os begge to at rum og ting næsten er klar

jeg ved ikke hvorfor men det har det altså bare..

jeg synes bare at man købe ting når man er klar selv til at købe tingene 

knus penille

HammarHammar
    Medlem

Jeg har egentlig termin i juli, men jeg meldte mig også ind i dette mødregruppe, da jeg venter tvillinger, så jeg kan ende med at føde omkring månedsskiftet.

Det var hyggeligt at se, at der er endnu en herinde, som venter tvillinger.

Vi har et barn mere, så vi havde ikke regnet med at skulle købe noget som helst denne gang, indtil vi så fandt ud af, at vi skulle have tvillinger.

Denne gang kører vi efter konceptet så billigt som muligt, selvom det stadig skal være ok kvalitet. Tøj lånes af søstre, da der er så meget efterhånden fra tidligere børn, og min kollega skulle ligge inde med en tremmeseng og autostol og en del andre ting, som vi vist kan få, og det tager vi gladeligt imod. 

Jeg er dog begyndt at se en del på barnevogn, uden dog at have købt noget, men den største udfordring herhjemme er nok, at vi skal have ny bil, da vores søn er 3 og stadig sidder i autostol, så vi kan ikke være i vores bil alle 5.

Mange hilsner

Henriette

lillefislillefis
    Medlem

Jeg venter tvillinger, i juni men måske maj, man ved jo aldrig. Er ihvertfald sat til juni.
    Jeg startede ud med at alt sku være helt nyt og de bedste mærker ig økologisk. Nogle gange må man prioritere. Og det må vi også nu, heldigvis at min veninder har et sæt tvillinger? Også dreng og pige 🙂 på 3 år. Så vi “arver ” alt derfra. På nær tøj osv. Men alt udstyr får vi for meget billige penge. Det er en kæmpe lettelse 🙂 og resten kommet hen ad vejen 🙂
    Har forresten lige mærket dem sparke for første gang i mandags:-)

Kh lf

HammarHammar
    Medlem

Fedt at høre, at du kan mærke dem sparke lillefis 🙂

Af nysgerrighed, hvilken barnevogn har du reserveret? Det så ud som om, du havde reserveret en. Jeg synes efterhånden jeg er lidt rådvild, da jeg gerne vil have en smidig en ala babyjogger, men ved næsten alle af den type, kan børnene kun vende væk fra en, og jeg vil gerne have, at siddedelen kan vende begge veje.

Henriette

lillefislillefis
    Medlem

Jeg har valgt noget så simpelt som en trille barnevogn. Den er nem at komme rundt med og den er ikke så stor som flere af de andre tvilinge vogne Viborg kigget på. Det var et svært valg, og havde kig på en anden combi vogn, ala en City stroller agtigt. Men børnene kan også kun vende bort fra mig, det bryder jeg mig ik om. Plus hele combi konceptet tiltaler ikke mig personligt. Så det ender ud i en alm barnevogn. Så har vi bestille en esprit klapvogn hvor ryggen kan ligges ned og så kan de enten sove der når de er større men det gode er at ellers kan liftene stå deri 🙂
    Så det er super smart.
    Lige nu kæmper jeg med om vi skal have skrå stole eller baby påhæng til trip trap stolene.
    Det blir nok skrå stole:/)

Knus lillefis

HammarHammar
    Medlem

Jeg kan huske det med baby påhæng til Tripp Trapp stolen til Linus, vores søn. Jeg fik min gamle stol fra da jeg selv var barn, men der manglede bøjle osv., som vi købte, og her købte vi også baby påhæng. Det fungerede ikke til ham, da han var for stor, synes jeg at huske, så vi endte ud med en billig plaststol fra Ikea i starten, som var et fantastisk køb, og nu bruger han så Tripp Trapp stolen som almindelig stol og elsker den. Det er sikkert meget forskelligt fra barn til barn, hvad der fungerer.

Knus Henriette

MorTullerMorTuller
    Medlem

Vi er snart ved at have styr på det hele…
    Min dejlig mand som er en planlægger, kiggede og valgte barnevogn i den periode som var mellem jeg fik lagt et æg op til prøven var positiv. Og den blev bestilte i uge 2 for så var vi sikker på den var klar i juni 😉
    Rigtig meget babytøj og andet er købt på udsalg i januar og februar. Sengen, autostolen m.m er udvalgt men ikke bestilt i nu, trip trap stol, weekendt seng har vi avet af venner og familie. så mangler næsten kun et badekar som mormor syntes vi skal have i gave.
    Største delen udvalgt af min mand med veto fra mig hvis det er for upraktisk.
    Så nu er der bare at vente til prinsessen komme for at se om der er noget vi har glemt

Håber alle har det godt og i finder de ting som passer jeres behov.

Mor tuller

LykkeligstLykkeligst
    Medlem

Jeg syns da at du skal gå i gang med at lave en liste over det i får brug for og så vise den til kæresten og få hans ideer med på den, så er i startet og han har noget synligt (udover en voksende mave) at forholde sig til.

Jeg aborterede desværre for lidt over et år siden og har derfor været virkelig anal om at ingen skulle købe eller forære os noget denne gang før jeg gav grønt lys, for det gjorde virkelig ondt at skulle pakke babyting ned sidste gang.

Nu er MD scanningen overstået og vi er mere end halvvejs og jeg og manden har åbnet for sluserne og babyremedier og tøj i vilde mængder er kommet fra fam. og veninder og vi er dybt taknemmelige.

Vi købte selv den aller første babyting i dag – en gang stofbleer – da man jo tilsyneladende ikke kan få for mange af dem :O)

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.