Lugte

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    SolstråleSolstråle
    Medlem

Sådan har jeg det med kød og kylling og ikke mindst junkfood (når jeg går forbi). Det vækker kvalmen 🙁

Men det med egen lugt, kan ikke genkende.. Måske skulle du prøve at høre din læge ad?

B MarieB Marie
    Medlem

Hej med Jer alle sammen,

Jeg har hørt, at man kan være meget sart overfor lugte – og det er jeg meget.

Jeg er begyndt at vaske alt mit sengetøj m.m. forfra, da jeg kan kaste op af vaskemiddellugten; min kollegas kaffe kan jeg ikke fordrage; springlervæsken i min bil m.m. Men én lugt som jeg heller ikke kan tåle (og som undrer mig meget), er min egen lugt forneden. Den lugt lugter anderledes end normalt og jeg kan lugte den hele tiden (med tøj på, gående, siddende m.m.).. Andre kan ikke lugte den/mig… Jeg har kunne lugte den lugt efter ca. 1 uge efter undfangelsen.. Kan I også lugte Jer selv? 🙂

Anonym
    Gæst

Sådan har jeg det med smøger! Føj siger jeg bare, kan lugte det fra 100m afstand, kan bare ikke tåle lugten og har lyst til at brække mig.. Sådan var jeg også med smøger i min sidste graviditet..

LoneLone
    Deltager

Haha – hvor sjovt med kød og kylling, Solstråle. Og smøger er vist fint at holde sig fra Ea1990.

Hvad med løg? Eller hvidløg? Eller andre kraftige lugte?

B Marie – det med lugten forneden, så kan ‘miljøet’ i skeden jo godt ændre sig, når man bliver gravid. På Netdoktors artikel om svamp i skeden står der blandt andet:

Hormonelle forandringer som ses under graviditet kan bevirke ændring af slimhinden i skeden så svampen får bedre vækstbetingelser. Samtidig er immunsystemet undertrykt, så kroppen har sværere ved at bekæmpe infektion.

men det er vigtigt at få tjekket, at der ikke er noget svamp, som laver den anderledes lugt, så jeg ville da lige smutte til lægen, hvis jeg var dig :o) Du skal jo også kunne holde dig selv ud i resten af graviditeten .. hehe ;o)

:o) Lone

Anonym
    Gæst

Lone ; ja det er det men gid alle folk røg i sit eget hjem og ikke på gaden haha 😉

SolstråleSolstråle
    Medlem

Nej, pt er det kun disse lugte og det passer mig også udmærket, da det er mere end rigeligt, Hehe.

Åh ja, det tænker jeg også Ea!

Anonym
    Gæst

🙂

ArnoNilleArnoNille
    Medlem

Hej B Marie

Du får lige lidt søster-solidaritet fra mig. Jeg venter barn nummer to og kender din historie med at lugte forneden. Under mit første barn følte jeg mig vildt klam og tænkte noget måtte være galt, jeg spurgte mig forsigtigt for rundt omkring, men ingen kendte til det (eller ville indrømme det :-)) og jeg blev tjekket flere gange for svamp mm, men fejlede intet. Nu, med barn nummer to er det nøjagtig samme historie og også ca et par uger efter undfangelsen. Det er drøn irriterende og tager som regel godt til efter første gang jeg har været på toilettet for at tisse. Jeg gider ikke nævne det for nogen denne gang for nu ved jeg det blot er fordi jeg er gravid og det er så en af de gener jeg må leve med, men det er da rart at vide, at det ikke er fordi jeg fejler noget og at det forsvinder igen så snart jeg har født, så jeg tror heller ikke du fejler noget 🙂

Bedste hilsner herfra 14+5

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.