Tvillinger

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    lillefislillefis
    Medlem

Hej alle sammen:)
    Jeg er ny her, med termin i juni:-) jeg venter tvillinger og der er en af hver:-)))
    Jeg er 20+3…
    Er der andre der venter to?
    Kh lf

hepe1234hepe1234
    Medlem

Hej og tillykke med de kommende 2. 🙂

Jeg venter godt nok ikke tvillinger, men har tvillingedrenge på 8 år, så vil bare sige at at det er en skøn, men hård tid du/I går i møde, Men super skønt at se dem vokse op sammen.

Ved ikke om du har flere end dem du venter.?

Nogle få gode råd vil jeg gerne give…og tro mig, det vil lette hverdagen en del.

Lav rutiner…få det overstået på en gang. Her tænker jeg f.eks. på spisning, badning og andet.

Mine fik bryst og sutteflaske i starten, sørg for at give begge på samme tid, også selvom den anden sover, væk ham/hende. Ellers kan du ikke lave andet end give mad hele tiden. = ingen søvn overhovedet (nærmest).

Jeg tog også altid begge med på badeværelset, når de skulle i bad. Lagde den ene på et tæppe på gulvet, mens den anden badede, og byttede så rundt. Hurtigt men hyggeligt.

Nå men allemest skal du glæde dig, når først du/I får lavet en hverdag, så er det ikke så svært at have 2 på en gang.

Mine er som sagt nu 8 år, og har enorm meget glæde af hinanden.

Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med graviditeten og børnene.

kh. HP

NellemorNellemor
    Medlem

Tillykke, tvillinger er dejlige, jeg har et sæt piger, som er 6 år nu og venter en efternøler.
    Som HP også skriver, vil jeg kraftigt anbefale at synkronisere dem fra starten, så begge spiser samtidig, ellers får du ingen tid til dig selv.

lillefislillefis
    Medlem

Hej hp.
    Rigtig mange tak for dit svar.
    Det er vores første:) så vi er utrolig spændte.
    Ja jeg tænker også at man skal prøve at få skabt ens rutiner for dem.
    Hvad gjorde du så, vækkede du den ene hvis den sov ig den anden var sulten?
    Jeg hører meget om at amning er frygtelig svært med to. Jeg burde måske ikke lytte, men er så frygtelig sårbar i og med jeg ikke har prøvet det før. Så har det med at sluge alt råt, både det positive og negative.
    Det er så utrolig spændende, og vi glæder os som små børn:)
    Men hold op hvor møder man mange delte meninger. Der er endda en del der fortæller at de er glade for det ikke er dem??? Og de sætter pris på deres ene barn. 🙁
    Men jeg må sortere lidt i folks udtalelser.

Kh lf

hepe1234hepe1234
    Medlem

Hej igen 🙂

Du skal ikke tage dig så meget af hvad folk siger, det gjorde jeg heller ikke, og til dem der sagde godt det ikke var dem, spurgte jeg om der lå lidt misundelse bag 🙂

Det er en gave at få 2 på en gang, tænk på den fornøjelse de får af hinanden. Det har været gudeskønt at se den glæde mine drenge har af hinanden. De kan ikke undvære hinanden. Ville ikke være nervøs for at tage 2 på en gang igen 🙂

Ja jeg vækkede den anden, hvis den ene var sulten, for tro mig, der går ikke lang tid, før den anden vågner. Og synkroniserer du ikke det, så får du ingen søvn.

Jeg synes amning af 2 på en gang var meget svært og stoppede hurtigt. Det var svært, når man var alene, at lægge den ene og bagefter skulle have fat i den anden.

Mange gange når det er tvillinger, skal de samtidig have sutteflaske, for at få nok, så når jeg havde ammet, så lagde jeg dem på et tæppe med hovedet mod hinanden (så de kunne føle hinanden var der), og så rullede jeg en klud/tæppe, og lagde dem let på siden, med sutteflasken støttende på kluden. På den måde kunne jeg få hænderne fri til også at foretage andre ting, som at stå ved siden af og lægge tøj sammen. (det vil også skåne din ryg/skulder, som bliver belastet af alt det given mad). For mig var den en god og lettende løsning, og de andre i babyklubben, syntes det var en rigtig god ide.

Håber du kan bruge nogle af mine råd.

Men ellers, mærk dig frem, og se hvad jeres behov er.

Held og lykke 🙂

HP.

lillefislillefis
    Medlem

Ja jeg tænker også at det er den eneste løsning ellers får jeg aldrig to minutter til noget som helst andet.
    Det er så spændende og jeg glæder mig helt op til skyerne.
    Lige nu prøver jeg at finde ud af den jungle der omhandler barnevogne, slee bees, voksiposer, temprakon dyner osv.
    Syntes umiddelbart det er uoverskueligt. Vil jo det bedste for mine to små dejlige bebser. Men hold op hvis man skal lytte til alles råd om de ting, så bliver det er vældig vældig dyr fornøjelse. Ig det var jeg klar over fra starten:) men tænker også at alt andet end det dyreste et vel egentlig også okay? Så længe det overholder regler ig krav og godkendelser.
    Puha…
    Kh den forvirrede mor:)

lillefislillefis
    Medlem

Igen, mange mange tak.
    Det er utrolig rart med råd fra folk det har prøvet det:)
    Jeg ser det sådan at jeg har ikke prøvet andet, så har intet at sammenligne med, på den måde kan man vel sige at jeg ikke ved på forhånd hvad der er “nemt” ifht. At skulle have to qua en.
    Umiddelbart ville jeg ikke amme, men med tiden og grundet nogle vældigt standhaftige jordemøder, har jeg besluttet at give det et forsøg.
    Jeg har løst om flere tvillinge mødre som netop siger det er svært at amme to.
    Min jm. Så gerne jeg gav det flere uger, for som hun siger, “er det virkelig hårdt arbejde og man skal bare hænge i”. Jeg hænger ikke i hvis det skal ende ud i konstant gråd og sultne børn. Det Ville mit hjerte aldrig kunne byde mine to små blobser.
    Så det er noget tiden må vise. Og i bund og grund er der intet problem i at have flaske børn, det er vel egentlig også en del mere praktisk i længden tænker jeg:)

Kh lf

cynthea123cynthea123
    Medlem

Hej.
    Jeg er mor til 2 med den 3 på vej.
    Et lille råd omkring at købe sig fattig før baby(er) kommer til verden.
    Hold dig til det aller mest nødvendige, og så se hvad du får brug for når du har født.

Jeg skulle ha ALT til min første og meget af det fik jeg aldrig brug for.

Bare et lille råd :o)

Camilla

lillefislillefis
    Medlem

Ja jeg prøver at passe på, men så fandt jeg en huskeliste fra en jordemoder eller så noget. Det er jo vildt hvad de syntes man skal anskaffe sig.
    Og alle fortæller om de dyreste af de dyreste ting de har købt. Det er nærmest skruen uden ende.
    Men jeg køber kun lidt tøj i de mindste str. For går udfra at de vikser forholdsvis hurtigt.
    Tusind tak for dit råd, det er rart at høre at man ikke behøver at købe alt for meget.

Kh lf

cynthea123cynthea123
    Medlem

Jeg har aldrig købt det dyreste og mine ting at fungeret fint.
    Jeg har skrevet til dig i et andet indlæg ang. Barnevogn, og der ville jeg ikke gå efter de helt billige men ellers så tror jeg det tit er mærket man betaler for.

Med hensyn til dyner så har jeg altid haft en fra jysk. En helt alm babydyne og den har begge mine børn haft en fin temperatur med.

Jeg har set masse af de lister men som sagt vent. Det er selvfølgelig rart at alt står klar der hjemme når babyerne kommer, men man kan spare mange 1000 på at vente

Håber det hjælper.

Camilla

aliumsaliums
    Medlem

Hej.

Jeg har tvillingedrenge på 7 år og synes det selvfølgelig var hårdt i starten da man bare er på hele tiden. Få praktisk hjælp hvis I kan til f.eks. vasketøj, mad til fryseren så det er nemt osv.  og også til f.eks en lur. el. prøv om I kan sove f-eks en hel nat den ene af jer og så skift. vi havde f.eks forældre der overnattede én nat og hjalp den ene af os i f.eks weekenden så vi fik lidt sammenhængende søvn, så kan man klare meget mere og vigtigst mærk efter selv hvad I har det bedst med f.eks. ift besøg, amning, flaske søvn osv. og få det sagt. vi havde f.eks barselbesøg over flere måneder så vi ikke blev stresset og havde god tid til alle gæsterne og nogle tog så aftensmad el. boller og kage med så det var meget hyggeligt.

Jeg vil også sige at det ikke er prisen der altid er afgørende. vi har købt mange ting i Ikea og har altid været tilfreds.

Vi har haft en klapvogn. teutonia Cosmo mener jeg den hedder. til tvillinger og så med lifte til. den kunne jeg selv skille ad og bære og hvis I vælger de rigtige hjul så kan du dreje den rundt med en hånd. da vi købte den mener jeg den var næsten 10 cm bredere i indermål end emmauljunga. de sov i den til de var ca. 1 år og så købte vi to brugte barnevogne til dagplejen. vi brugte klapvognen til de var over 3 år og de kunne sagtens sidde ved siden af hinanden og også tage en lur uden den sad klemt.

held og lykke med dem

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.