Er der nogle tilbage herinde?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2011 Er der nogle tilbage herinde?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Hej mødre,

Hvordan går det med de små, som ikke er så små mere? Er der nogle, som kigger herinde mere?

Kh Helle

ns79ns79
    Medlem

Ja, jeg er her faktisk af og til. Følger lidt med på sidelinien.
    Ellen den lille prut fra 11-08-11 med fødselsvægt på 2860, er stadig en lille prut på små 10 kg i str 74-80 men fuld af fart. Og som DP-mor siger, så kan det godt være hun er lille, men hun skal nok sørge for at ingen overser hende! Hun har et helt andet temperament end sin storebror, finder sig ikke i noget overhovedet! Yndlingbeskæftigelsen er at kravle op, vi har fundet hende på spisebordet, køkkenbordet i storebrors helhøje seng mv… Så nu er det strippet barriere for trappen til sengen, fodstøtten på Tobias trip-trap stol er pillet af og ellers har vi lært ikke at fare helt sammen når hun igen igen står højt på en skammel el andet, for 7-9-13, så er det gået indtil nu, og hun er faktisk ret forsigtig.
    Ellers sover hun godt i egen seng -for det meste. Hun ELSKER sin storebror (på fem et halvt) og vil alt det han vil, ELSKER sin DP og vinker glad når vi går. Spiser meget og godt, men har også meget klare meninger med hvad hun rører og ikke rører. Så af og til må hun i seng uden mad, men det forhindrer hende heldigvis ikke i at sove alligevel. Der er efterhånden en del ord i ordforrådet, og hun forstår det meste vil beder hende om. Det er SÅ sjovt at følge med det lille menneske hun bliver til, og vi nyder det hele – også det vilde temperament!
    Det går så uendelig stærkt synes jeg, og selvom jeg er meget afklaret med det er min sidste, så gibber det nu lidt i mig man hører om andre der venter sig eller lige har født.
    Håber vi er flere derude, det kunne være hyggeligt
    Og hvordan mon det går hjemme ved jer Helle?
    Kh Ninna

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Hej!

Godt at høre at jeg ikke er den eneste tilbage. Jamen, det går stille og roligt, som man siger.. Mikas er også en klatretrold og har allerede fået det første sting i læben, da han fandt i dp.

Han er meget temperamentsfuld, men også sjov og kvik. Lige startet i vs efter et halvt år i dp.

Han spiser stort set alt, men er ikke tyk, nok pga hans aktivitetsniveau. Han vil gerne være sammen med mig, har altid været mega morsyg…
    Han havde spiseproblemer som spæd, men ikke noget han er plaget af i dag (thank god)

Det er også sidste barn – og det er jeg totalt afklaret med!

Kh Helle

gumbegumbe
    Medlem

Albert fra 25/07/11 og sødde 2069g er kommet rigtig god efter det og vejer i dag 18 mdr. gammel 13 kg og ja, det meste 86 er ved at være udskiftet med 92 tøj.. Vi har knap så meget fart på. han sad selv allerede da han var 5 mdr, så vore SP sagde, at vi ikke skulle forvente at han gik såådan lige med det første.. Han har gumper side hmm.. 10-11 mdr og det er først for 14 dage side han tog sine første 2 skridt selv. :O

Vi havde ikke regnet med at han ville begynde at kravle, men 15/12 ja, der besluttede han sig for at det måske nok kunne være meget spændende at prøve også..

Vi vil rigtig gerne havde flere (mange hvis det står til mig!!) Men der er lige nogle ting vi skal have klaret først.. Jeg fik et vikariat 21/5-12 og det er så gået hen og blevet en fast stilling fra 1/12 på 33 timer. – Virkelig lækkert når nu jeg ellers nok ville have været en af de der ikke ville holde dagpenge mange måneder endnu!! 🙂 Ud over det så friede min kæreste i sommers da vi var på Bali, så vi arbejder ihærdigt på at skulle holde bryllup til sommer og ja, så vil vi jo også gerne have et hus istedet for vores nuværende lejelejlighed!! Og det er helet klart projekter der skal forsøges søsat inden bebs2 skal søsættes..

Jeg har ofte tænkt på, at det kunne være hyggeligt at høre fra jer andre, men har bare aldrig fået skrevet så det var da hyggeligt at du Helle tog initiativet 🙂

/Line og Albert

Rina1982Rina1982
    Medlem

Jeg fik tvillinger d. 26-8-11. De er nogle skønne unger, som udvikler sig helt vildt hver dag.

De er 17 måneder i dag, og bruger str. 86 i tøj. De er meget aktive og helt perfekte.

Parforholdet er blevet justeret i forhold til forældrerollen, og vi trives med vores nye roller.

Karina (Noah og Caroline)

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Mikas kravlede, da han var 6 mdr, kunne sidde selv som 8 mdr. og gik få dage efter hans 1 års fødselsdag. Han har jo også en god læremester til storebror (knap 3 år) at efterabe 🙂

Synes det er rigtig hyggeligt at høre fra jer andre. Det er sjovt så meget forskel der alligevel er på børn født på samme tid 🙂

Kh Helle

Bebs81Bebs81
    Medlem

Dejligt at høre fra jer :O) Jeg følger også stadig lidt med. :o)  

Astrid født 02.09.11 trives i bedste velgående, hun er str 86, og vejer lige godt 10 kg. Hun har så meget hår, og er allerede blevet klippet flere gange, men har alligevel en stor tyk lang pagefrisure, så tænker vi kommer til at døje med det hår de næste mange år.

Hun gik lige omkring 1 års dagen, og render nu omkring somom hun aldrig har lavet andet. Det med at kravle op på alting kender vi også hjemme ved os, så vi er nød til konstant at have et øje på vores lille dare-devil.. ;O)

Hun er glad og tillidsfuld over for de fleste, og elsker sin dp og legestue. desværre er hun bare konstant forkølet, men håber det bliver bedre når vejret skifter.

Astrid har været super nem fra dag 1, har altid spist og sovet godt,  så det har ikke kunne skræmme os fra at drømme om barn nr. 2. Jeg er i vikariat stilling pt, håber dog på en fastansættelse indenfor et par måneder, og så må vi se. Vi vil dog også gerne have et større hus, da der kun er et (lille) børneværelse i vores rækkehus.

det der skræmmer mig mest er de 9 måneders graviditet, da jeg fik nærmest alle graviditetskvaler man kan skrabe til sig, så det var hårdt.. Men nu må vi se, de siger jo der ikke er 2 graviditeter der er ens.

Britta (og Astrid knap 17mdr)   

mor86mor86
    Medlem

Dejligt initiativ du fik taget. Jeg er også stadig med. Vi fik jo Mikkel d. 26.08.11. På 4650 g og 58 cm. 😉 idag vejer han ca 12,5 kg og bruger 92 i tøj. Han er meget lang og slank. På trods af at jeg fodre ham alt det jeg kan 😉 men det må nok være aktivitets niveauet. 😉 her går det omsider godt.
    Det første halve år gik med at amme kontant næsten og sove i mine arme. Det viste sig at den stakkels dreng var låst i nakke skulder og lænd helt fra fødslen. Så vi var lige et smurt ved kiopeaktoren. Derefter gik udviklingen som en steppebrand. Trillede ved 6 måneder. Sad og kravlede ved 11 måneder. Og er nu 17 måneder og går stadig kun når han holder ved noget, men der går ikk længe inden han slipper.
    Og har lige skriftet dagplejemor efter 4 måneder ved den første. Hun var sku en værre heks. Og efter at se min dreng blev mere og mere indelukket og ked af det vælgte jeg at skifte. Han han været ved den nye i 14 dage nu og kan allerede mærke stor forandring. Han er sådan en glad dreng nu. 😉 så nu er alt bare så dejligt.
    Min mand og jeg blev også gift d. 19 maj 2012. Det var en fantastisk dag.! 😉

Og vi skal helt klart have flere børn. Det er da en gave at få børn selvom det er hårdt arbejde, for Mikkel er godt nok en dreng med stort temperament. Men også en glad dreng det meste af tiden.

Kh hilsner fra mor86 og Mikkel

lillevenuslillevenus
    Medlem

Jeg er også inde og kigge med jævne mellemrum. Sophia er lige blevet 18 mdr. (Født 15/8-11) og er stadig en bette fis (10 kg og bruger str. 80/86). Hun vejede 2702 og målte 48 cm. Amningen kom aldrig rigtigt i gang, men jeg pumpede ud og hun fik min mælk på flaske til hun var omkring 8 mdr.

Hun er en aktiv lille dame med en heftigt temperament og en god portion stædighed.. Håber det kommer hende til gode senere hen i livet, men lige nu syntes jeg det til tider kan være lidt hårdt, vi har vores kampe herhjemme nok fordi jeg er lige så temperamentsfuld 😉

Hvis alt går efter planen får hun en lillebror lige omkring den 1. april. Sophia har været super nem helt fra start så vi tør godt kaste os ud i en 2’er nu. Hun sov igennem fra hun var 8 uger og siden hun var 5 måneder haft en helt fast rytme med hendes sovetider. Hun er en super god sover og vi er ofte heldige at få lov til at sove til kl. 8.30/9.00 i weekenderne 🙂
    Nu må vi se hvad ham den lille er for en og om han er ligeså nem som hende og at hun klarer det flot at blive storesøster. Vi er forberedt på at der kan komme konflikter, men dem må vi tage som de kommer.

Dejligt at høre lidt om jer andre og hvordan det går med de små.

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Hjertelig tillykke med lillebror, når den tid kommer. Vi har været glade for at få vores børn med kort mellemrum (17,5 mdr), for de har glæde af hinanden.. Og udviklingsmæssigt følger de jo også lidt hinanden.

Held og lykke med det!

Kh helle

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.