Første lægebesøg.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2013 Første lægebesøg.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    SilvereyesSilvereyes
    Medlem

Har i dag lige været til det første lægebesøg, og det var sku lidt et chock. Det skal lige siges at det også er første gang jeg er hos min nye læge efter at være flyttet til slagelse for et par måneder siden. Lægen spurgte mig om det var ok at deres reservelæge deltog, og ja ok med mig de skal jo lære det. Men hun brugte så resten af tiden jeg var der på at forklare reservelægen, hvordan man udfyldte vandre journalen, og det eneste undersøgelser jeg fik var en blodprøve og et blodtryk. Hun tjekkede hverken vægt, vande i kroppen ellers noget som helst. Det skal lige siges, hun sprugte ikke engang hvordan jeg havde det, og vupti ud af døren vi ses i uge 25, ja hej hej..!!

Er der nogen herinde der ved hvad man så kan gøre, kan man søger en jordmoder eller evt. skifte læge.. Jeg er en bitte-smule bekymret for jeg synes mit blodtryk var lidt kavt og min blodprocent var lidt høj, og ville engentlig gerne snakke med en om det når hun nu ikke havde tid.. Men hvad gør man i sådan en situation, det skal os lige siges, lægen var meget i tvivl om hvor langt jeg er henne, så buddet er enten 8 el 13 uger, men det synes hun ikke der var grund til at undersøge, det viste sig jo ved nakkefold…

Undskyld udbrudet, men ja det skal jo ud…Griner Håber i har et svar… Og tillykke til alle…

PPPPPP
    Medlem

Hej silvereyes.

Jeg synes da ikke du skal finde dig i det?! Ring og bed om en ny tid, hvor fokus er på dig – det er vigtigt.

Desuden synes jeg det er underligt at hun ikke vil lade dig scanne for at fastsætte termin. Hvis du er 13 uger henne nu, kan du jo ikke bruge resultatet fra nakkefoldsscanningen til noget.
    Ring og bed om en terminsscanning, eller få en privat scanning. Det koster ca 400 kr, men jeg synes de er godt givet ud.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.