Tasken til Fødegangen

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2012 Tasken til Fødegangen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    SpjættiSpjætti
    Medlem

Hejsa.

Bare lige et opklarede spørgsmål…
    Hvor meget pakker I til fødegangen? Med alt det jeg har læst at man skal have med, synes jeg pludselig at det fylder en halv bondegård.

Hvor mange sæt tøj skal man have med til baby? Pakker I badekåbe? Måske er det meget rart hvis man skal i badekar? Og hvad med ammepude?
    Har I pakket til både tiden lige efter fødslen og de par dage man skal være på barselshotellet/ gangen? Vi har ikke bil, så vi tager taxa, så regner ikke med sådan bare lige at kunne køre hjem i tide og utide og hente ting.

Hvad er jeres tanker?

Og håber det går godt med jer alle. Der må være nogle stykker der har født?

Kh Spjætti (38+4)

petrapetra
    Medlem

jeg pakkede rent undertøj x2 til mig selv, og 1 bluse og 2x sokker. skjorte t-shirt, sokker og boxer til manden. (skjorte er smart til nem hud til hud.) tandbørster, børste, deo læbepomade og hvad men ellers lige bruger i toilettasken.

jeg havde alt for meget med til den lille, så jeg ville tage kyse, 2 body og et sæt til hjemturen og køredragt, hue og evt lille tæppe og et par stofbleer. sut

Jeg er ikke fan af hospitalstøj men brug det dog når i er der både til den lille og dig selv, der er nok af vasketøj i fremtiden.

Hilsen Petra 21+1 med Erik 15 mdr

SpjættiSpjætti
    Medlem

Tak for de gode råd. Det lyder fornuftigt. Men hvad tænker du om badekåbe og ammepude? Måske de har ammepude man kan låne på barselshotellet?

petrapetra
    Medlem

Jeg ville lade badekåben blive hjemme, de har frotteskjorter du kan bruge, men husk evt et par hjemmesko og har du plads kan du godt tage ammepuden med så vender du dig til din egen.

Hvor længe regner du med at blive? Jeg havde en overnatning selv. Og havde ikke pude med.

MarumseMarumse
    Medlem

Jeg fødte i mandags, og havde alt for meget med i tasken.
    Jeg ville pakke tøj til hjemturen til jer begge (brug hospitalets tøj mens I er indlagt), skiftetøj til faren, ammepude, toiletsager, kamera, et lille tæppe og SNACKS.
    Jeg fik veer tidligt om morgenen og fødte lidt i fire om eftermiddagen, og da mine veer hurtigt blev meget hyppige fik jeg aldrig noget at spise. Der var egentlig indkøbt slik, juice, kiks osv., men vi glemte det hele i forvirringen da vi skulle ud af døren. Da jeg skulle presse, var jeg fuldstændig drænet for energi, og Alfred blev taget med en hård sugekop. Han har det heldigvis fint 🙂
    Pga. travlhed på fødegangen fik vi først lidt at spise kl. 19, og da var jeg så kvæstet (men meget lykkelig), at jeg var ved at besvime.
    Pøj pøj med resten af graviditeten og fødslen.

BlipBlopBlipBlop
    Medlem

Hej,

Jeg er en af dem, der altid får et orange “heavy” klistermærke på kufferten, når jeg skal ud og rejse, så jeg har med garanti pakket alt for meget. 

Jeg har pakket ret meget tøj til både mig og baby – det er jo ikke til at vide om han er meget større eller mindre end jordemoderens skøn eller hvordan jeg selv har det med min krop og hvad jeg vil have lyst til at have på.

Jeg synes, at du skal tage det med som du kan forestille dig, at du vil få brug for, det kan jo ikke skade at have “for meget” med :-). Det eneste der jo kan ske er, at det skal pakkes ud og lægges tilbage i skabet, hvor det kom fra :-).

Held og lykke

Marumse – stort tillykke med din lille Alfred. Det er vel nok et dejligt navn :-).

Vh Ditte

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Hejsa.
    Jeg havde pakket en taske med 2 sæt tøj til mig. 2 sæt til kæresten. Og 2 sæt til baby i str 50 og 2 sæt i 56. (Aner jo ik hvor store de er. Og toilet ting. Men det endte jo med slet ik at være nok i vores tilfælde da vi endte med 14 dages indlæggelse frem for de to døgn man havde regnet med. Heldigvis kom mine forældre på besøg hver dag med tøj osv.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.