Er i med på en lille status- runde :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2013 Er i med på en lille status- runde :-)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    AnneduAnnedu
    Medlem

Hej alle skønne gravide kvinder

Tænkte det kunne være sjovt med en lille status runde, så vi får sat navn og lidt “data” på hinanden. Hvad man ønsker at svare på, er selvfølgelig helt frivilligt 🙂

Jeg ligger ud.

Brugernavn: Annedu
    Navn : Anne Mette
    Termin: slut Juni
    Fødested: Rigshospitalet
    Poster: 2765 Smørum
    Alder: 31
    Civilstatus: gift
    Prof: jordemoderstud
    Børn: 4 – Eva, Emma, Viktor og August
    Graviditet: har haft 3 slemme uger med kvalme og ekstrem træthed, og humørsvingninger kan jef vist heller ikke sige mig fri for 🙁
    Skanninger: har fravalgt nakkefoldsskanning, men skal til MD skanning på et tidspunkt.
    Vægt: ikke noget endnu, nærer et lille håb om at holde mig på max plus 10 kg – man har vel lov at drømme 🙂
    Dette optager mig: at kunne være en god og nærværende mor til 5. At få hverdagen til at køre på en måde, så hvert barn føler sig unik. Jeg har ikke svarene, men jeg gør hvad jeg kan 🙂

Håber i er med på runden.

Vh

Anne Mette

leia82leia82
    Medlem

Hej Anne Mette,

Rigtig god idé, så vi kan lære hinanden lidt bedre at kende. Og du bliver da vist lidt af et orakel herinde med 5. barn på vej! Respekt siger jeg bare, og meget bekræftende for os, der frygter lidt barn nr. 1! 😉 Jeg bruger din skabelon som udgangspunkt: 

Brugernavn: Leia82
    Navn : Signe
    Termin: 9. juni
    Fødested: Skejby sygehus
    Poster: 8200 Aarhus N
    Alder: 30
    Civilstatus: gift
    Prof: (næsten) PhD i Dyrefysiologi (biologi) – skal aflevere PhD projekt om 1 uge (deraf denne overspringshandling!)
    Børn: 0
    Graviditet: Har haft en del kvalme (dog kun med to opkastninger provoreret af forsøg på at sluge vitaminpiller om morgenen!) og ekstrem træthed de første ca. 10 uger. Det går nu meget bedre, men er stadig ret træt – specielt hvis jeg en enkelt nat sover lidt dårligt. Lider kun af moderate humørsvingninger 🙂 Har været til nakkefoldscanning for to uger siden (er i dag 14+1) og alt var, som det skulle være.

Vægt: Startede med at tabe lidt over 1 kg, men er nu oppe på normal igen – altså har jeg ikke taget på endnu, men er så småt begyndt at kunne se en lille bule. Er generelt slank og normal højde, så går ud fra det er meget normalt? 

Dette optager mig: Mest af alt er jeg spændt på (og bange for) de ændringer, der kommer til at ske pga. et barn, og jeg er spændt på, hvordan jeg vil blive som mor. Har ikke børnetække og ved generelt ikke, hvordan jeg skal agere over for børn (så jeg holder mig som regel langt væk), så jeg håber inderligt, at det er noget, man lærer, når det er ens eget barn, det drejer sig om…

Det var vist det for nu 🙂

VH Signe 

TipienTipien
    Medlem

Hej I to.

Jeg bruger også din skabelon her – dog med en lille tilføjelse i form af “fars” arbejde og alder 😉 Det er en god måde at lære hinanden lidt at kende på 🙂

Brugernavn: Tipien

Navn : Pil

Termin: 29. Juni

Fødested: Skejby Sygehus

Poster: 8471 Sabro

Alder: 21

Civilstatus: Samboende

Fars alder: 25

Prof: Jeg studerer religionsvidenskab ved AU

Fars proffession: Speditørelev.

Graviditet: Jeg har ikke rigtigt døjet med kvalme – når jeg har haft lidt, har jeg spist lidt gulerod eller mandler, hvilket har hjulpet gevaldigt. 🙂 Jeg har dog været plaget ekstremt af træthed, der endnu ikke har sluppet sit tag i mig (hvilket ikke er sjovt, da jeg skal skrive eksamensopgave fra i morgen til på fredag).
    Vi var til scanning d. 4/12 – men det viste sig, at jeg grundet p-piller, ikke var så langt henne som først beregnet, og derfor blev både termin og nakkefoldsscanningen udskudt hhv. 13 og 16 dage.

Vægt: Jeg har ikke taget på endnu, og mit drømmescenarie er nok også plus max 12 kg.

Dette optager mig: Det bliver ekstremt spændende at opleve forandringerne gennem den første graviditet og fødsel – jeg glæder mig til at opleve både bekymringer, forhåbninger og alt, hvad graviditet/fødsel/forældrerollen kommer til at bringe. Jeg glæder mig også til at finde ud af, hvor meget jeg overvurderer mine egne evner ift. at fortsætte med studiet uden at holde barsel, samt at se hvordan vores to hunde kommer til at reagere på at skulle dele opmærksomheden med et lille barn (dog har jeg ingen bekymringer på dette område, da de begge elsker børn i alle aldre).

Mange varme hilsner i denne kolde vintertid, Pil.

j13j13
    Medlem

Super skøn ide med sådan en tråd 🙂 Jeg har brugt ditto model, så her er lidt om mig. 

Brugernavn: j13
    Navn : Pia
    Termin: 26 juni
    Fødested: Thisted sygehus
    Poster: 7900 Nykøbing Mors
    Alder: 29
    Civilstatus: forlovet

Prof: Bachelor i finansiel rådgivning – Nordea

Graviditet: Er i dag 11+5. Jeg har ikke haft kvalme – kun sult kvalme. Har døjet lidt med ligamentsmerter og sover desværre ofte dårligt pga. meget uro i ben og fødder. Trætheden har været ok og der har ingen humørsvingninger været.

Vægt: Er alm. af bygning og højde og har indtil videre taget 1,5 kilo på.

Dette optager mig: Jeg er først og fremmest bekymret for om fødsel kommer til at foregå ok og hvordan kroppen reagere resten af graviditeten og om barnet er ok osv. Derefter har jeg mange tanker (også bekymrende og spændte) om den nye tilværelse som mor,  

Sikke en go’ idé 🙂

Brugernavn: Malene-engholm

Navn: Malene Engholm 😉

Termin: 19. juni

Fødested: Thisted sygehus

Postnr: 7752 Snedsted

Alder: 26

Civilstatus: Gift med Mads som jeg har været sammen med i 10 år

Prof: Sosu-hjælper, men har været hjemmegående siden jeg fik mit første barn, and i looove it 🙂

Børn: Nicoline på 6 år, Juliane på 4 år og Jonathan på 2 år

Graviditet: Jeg er 13+5 i dag og er glad og lettet over at være forbi 12. uge 😉 Jeg har døjet en del med stærk hovedpine og har været sååååå træt, men det kender i jo alle til 😉 Har kun haft kvalme i få uger denne gang, hvilket er skønt, for de andre gange har jeg døjet en del med det. Jeg er begyndt at mærke “bobler” i maven og glæder mig så meget til rigtig at kunne mærke baby 🙂 De andre gange har vi vidst kønnet, men denne gang skal det være en overraskelse (hvis vi da kan lade være med at få det at vide) 😉

Fin idé med denne lille “update” 🙂 Held og lykke til jer alle- håber alle får nogle skønne graviditeter og senere sunde og raske børn 🙂

AnneduAnnedu
    Medlem

Dejligt med nogle svar.

Det er en spændende tid vi går i møde.

Håber på flere svar, for vi er vel en del i mødregruppen 🙂

Efter at have skovlet sne i 40 min er jeg nu dejlig træt, så godnat godnat 🙂

Ps- manden er på kursus i Århus i 4 dage, så mor her har hænderne fulde, men at skovle sne er faktisk rigtig fedt 🙂

Anne Mette

PryPry
    Medlem

Jeg må beklager at jeg ikke kan svare på alle punkterne. Grundet mit job bliver jeg nødt til at holde en eller anden form for anonymitet. Jeg er en af de der forfærdelige sagsbehandlere, der behandler børnesager.

Brugernavn: Pry
    Navn:
    Termin: 9. juni
    Fødested: Herlev hospital
    Postnr:
    Alder: 29
    Civilstatus: Gift
    Prof: Socialrådgiver
    Graviditet: Er i dag 14+2. Har ligamentsmerter og er meget følsom. Ellers er jeg pænt tilfreds med at de resterende gener allerede er forsvundet igen.
    Vægt: Plus ca. 2 kg. og bulen er ved at være tydelig.
    Dette optager mig: Jeg er bare smadder spændt på alt hvad der er ved at ske.

tusle757tusle757
    Medlem

hej piger. Jeg har lige oprettet mig herinde , da je gi de andre grupper jeg har været med i, er den med sidste terminsdato, hvilket har været lidt “træls” da alle andre har være til NF lang tid før mig og de oplever alt før mig. Men jeg kan da se at der er en del af jer som har termin omkring samme tidspunkt som mig 🙂

Brugernavn: tusle757
    navn: Christina
    Termin: 28.Juni
    Fødested: Kolding sygehus
    postnummer 7000
    Alder 24
    Fars alder 24
    Prof: Studere til pædagog
    fars prof: Landmand
    Børn: Dette er vores første på begge sider
    graviditet: Jeg er idag 12+5. Har haft 11 rigtig hårde uger med voldsom kvlame, og bekymring, da jeg lige har mistet i august måned. Jeg har fået en lille bule på maven, men sidste vejning ved lægen viste at jeg har tabt mig 2,9 kilo, men mon ikke det snart vender? 🙂 jeg skal til NF på tirsdag

Held og lykke til alle
    Hilsen Christina

Pernille EPernille E
    Medlem

Hej

Brugernavn: Pernille E
    navn: Pernille
    Termin: 11/06
    Fødested: Nykøbing F
    postnummer: 4880
    Alder 23
    Fars alder 29
    Prof: Ssh

Børn: det er vores første for os begge to

gravidiltet: jeg har meget hovdepine endnu ogi  9 uge startede jeg med meget kvlame. jeg har desværre noget endnu. i startede tabt jeg mig 4 kg og dem har jeg ikke tage på endnu

God jul og godt nytår 

Held og  lykke  Pernile

Moni89Moni89
    Medlem

Hej

Brugernavn: moni89

Navn: Monika

Termin: 27/06

Fædested: Herlev Hospital

postnummer: 2620 

Alder:23

faders alder: 33

Cevilstatus: Kæreste i snart 8 år

Prof: 1.assisten/lukke ansvarlig i netto

Børn: 0 (dette bliver vores 1 barn)

Graviditet: har fået næsten hele turen, humør svingninger, morgen kvalme, sjove madvaner, oppustethed, meget føglsom (sidste uge så jeg lovernes konge. Tude HELE filmen igennem). Har ikke tager på men tabt mig ca. et kilo, tilgengæld er maven vorkset så det nu kan ses, så må lige skjule den lidt end til vi fortæller mine forældre det juleaften. Har været til NF scanning og syntes det er helt fantastisk at se, både hjerte, høre hjerte slå, arme og ben i god bevægelse, og at vores baby er MEGET! stæddig. Den ville ikke ligge sig så jordmorder kunne få et ordenligt mål at nakke folden, først efter en halv time ca. hvor jeg havde ligget og vendt og drejet mig, været oppe og gå og vrikke med hofterne får at få baby til at vende sig.

Det jeg var mest forundret over er hvor meget “blyb” var vorkset på 2 uger, vi var oppe til NF i starten af december men der var den ikke så stor endnu arme og hoved kunne lige anes og så her 2 uger efter kan man se hjertet tydeligt, se nyre, navlestreng og hoved var tydeligt.

Så vi er rigtig spændet på hvad der virdere kommer, skal til første jordmor kontultation d. 8 januar og MD scanning til Febuar.

Hilsen Moni89

m_kbhm_kbh
    Medlem

Hej kommende sommermødre :o)

Så fandt jeg også frem til Alt Om Børn, og har med fornøjelse læst denne tråd. Jeg glæder mig til at følge jeres graviditet og til dele mine oplevelser med jer.

Brugernavn: m_kbh

Navn: Marianne
    Termin: 29/06
    Postnummer: 2300 Kbh S (Islands Brygge)
    Fødested: Hvidovre Hospital
    Alder: 31
    Fars alder: 31
    Civilstatus: Samlevende i snart 5 år
    Prof: Digital kundechef i reklamebureau
    Fars prof: Online manager

Graviditet: Jeg er i dag 15+0. De første 12 uger har jeg været mere træt end et helt alderdomshjem til sammen, men bort set fra det, har jeg det fantastisk.

Vi var til nakkefoldscanning d. 21. december. Sikke en dejlig oplevelse. Her gik det for alvor op for os begge, hvad der venter os. Så vi kunne med ro i sindet overraskede vores familier i julen med den dejlige nyhed. Det bliver det første barnebarn på begge sider, så der var stor jubel. Maven er så småt begyndt at bule nu, og det er vist ikke kun pga. julemaden 😉 Den første jordemor konsultation er d. 14. januar og MD scanning er d. 12. februar. Kan næsten ikke vente…

Vægt: Har taget 2 kg på. Håber på max 12 kilo

Dette optager mig: Lige nu tænker vi meget på, om vi vil have babys køn at vide, når vi skal til MD scanning medio februar. Jeg tænker, at det på den ene side vil være både rart og praktisk at vide, fordi der er nok af ukendte ting for os førstegangsforældre. På den anden side er der også noget magisk ved ikke at vide det, og blot at lade sig overraske til selve fødslen. Men jeg hælder nok mest til gerne at ville kende kønnet. Jeg prøver at finde ud af, om det skyldes min egen nysgerrighed, eller det faktum at jeg er vant til at kunne planlægge, men at der nu – og fremover – kommer til at ske en masse forandringer i mit liv, som jeg ikke selv er herrer over… 😉

Jeg glæder mig til at følge jer
    / Marianne

S_E_HS_E_H
    Medlem

Hej

Brugernavn: S_E_H

Navn : Sanne

Termin: 4 juni

Fødested: Esbjerg sygehus

Alder: 32

Prof: butikchef

Fars proff : smed

Børn: 2

Graviditet: Vægt: Jeg har ca taget 6 kg på er inden for den sidste uge begyndt at døje med træthed i min lænd og pluk veer de sidste 3 uger 🙁
    Er stadig bekymret for at miste da vi d 5 juni 2012 fødte en lille dreng i uge 17 en igangsat fødsel da hjertet var stoppet med at slå .. Prøver at nyde graviditeten men det er svært

Sanne

Besvar indlæg | Anmeld

AnnikaDoulaAnnikaDoula
    Medlem

Tillykke først og fremmest til alle I juni gravide. Hvis der er en af jer, som skal føde på Sjælland, der har lyst til ekstra tryghed til fødslen, har jeg et enestående tilbud: http://altomboern.dk/node/617731.

Kh

Annika

lillelillylillelilly
    Medlem

hej hej (:  ved ikke om man “bliver medlem” bare ved at skulle føde i juni? (:

hvis man gør det såååeh– her er vi:

Brugernavn: lillelilly

Navn : christine

Termin: 10. Juni

Fødested: Riget

Poster: 1319 kbh k

Alder: 20

Fars alder: 35

Prof: kundeservice i billettportalen/billetlugen

Fars proffession: Kaptejn i den Danske hær.

Børn: 0 + min mands 2 børn fra tidligere forhold

Graviditet: MEGET træthed, ellers har jeg lige fået hydronefrose (min livmoder trykker på urinleder hvilket gør at nyren er fyldt op og gør smadder ondt) sidste uge var vi til gennemscanning og vi venter en lille pige <3  Lilly

Vægt: tabte 4kg muskler i løbet af de 3 første måneder de er taget på igen + 3kg

NellemorNellemor
    Medlem

Brugernavn: Nellemor
    Navn: Pernille
    Termin: 11 juni
    Fødested: Herlev
    Postnr: 2800
    Alder: 38

Er nu 21+3 og venter en dreng.
    Jeg venter mit 4. Barn, som er en efternøler. Jeg har tvillingepiger på 6 år.

Jeg fandt først ud af at jeg var gravid da jeg var 12 uger henne og det har også været de eneste tid hvor jeg ikke har været plaget af frygtelig smerter i lænden. Har indtil nu taget 4.7 kg på, som mest sidder på maven.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.