Nakkefoldscanning.. Skulle aldrig ha’ spurgt til kønnet :(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2013 Nakkefoldscanning.. Skulle aldrig ha’ spurgt til kønnet :(

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    MariaMariaMariaMaria
    Medlem

Hej med jer 🙂

Jeg var til en fantastisk nakkefolds-scanning igår 🙂 Baby har det super godt, risikoen for Down Syndrom meget lille og det hele var jo så som det skulle være… Men…

Da jeg er meget nysgerrig og vi snakkede om, hvor gode deres scanningsapparater er blevet inden vi startede, kom jeg til at spørge om hun så også ville kunne se baby’s køn.. Hun svarede at hun lige ville kigge efter det vigtigste og så kunne hun måske komme med et forsigtigt bud bagefter..

Da vi så var færdige og det hele jo var rigtig fint spurgte jeg om hun så kunne se kønnet, og hun svarede at baby på et tidspunkt vendte sig på en måde, så hun syntes det lignede en lille pige.. Men at det selvfølgelig stadig er meget sikkert, da de jo begge har en tap, men at hun syntes tappen vendte “som hos piger”. Hun gjorde det dog meget klart at vi ville få et meget mere sikkert bud til scanningen uge 20, og at vi ikke skulle gå amok i lyserødt endnu…

Nu er det bare sådan at jeg har 2 skønne drenge på 5 og 7 år, og må da indrømme at det kunne være sjovt med en lille prinsesse nu her, men har ikke turde håbe på det.. Har hele tiden sagt til mig selv at det nok bliver en lillebror, selvom min fornemmelse har sagt noget andet…

En lillebror er også MEGET velkommen (og min yngste søn håber meget at få en lillebror) og jeg har hele tiden prøvet at sætte mig i hovedet at vi får en dreng til og forstille mig hvordan det bliver at liggee der med min lille babydreng 🙂

Men efter denne besked er der jo kommet et lille “håb” (kan man kalde det det uden at det lyder forkert?) om at jeg måske også prøver at blive mor til en lille pige..

Ihh.. bliver helt tosset af at tænke på det her… Min mand siger at jeg lige skal slå koldt vand i blodet og jeg skal tænke at der er en meget lille sandsynlighed for en pige, men er bare svært nu, hvor min tankegang omkring 3 drenge pludselig blev ændret… Hvis jeg havde fået afvide at vi ventede endnu en dreng ville det være noget helt andet.. hehe 😉

Knus en meget forvirret Maria..

Hej Maria

Det, kan jeg da godt forstå, har gjort dig lidt tosset – det ville helt sikkert have været meget nemmere den anden vej 🙂

Kunne I ikke betale for at få foretaget en privat kønsscanning? Jeg kan ikke huske, om det er allerede fra 15-16 uge, man kan se det? Så skal du da i hvert fald ikke vente helt så længe 🙂

KH Rikke

marliamarlia
    Medlem

Hej Maria..
    Du kan betale dig fra det, og det kan du når du er 14 hele uger henne..
    Min kæreste og jeg skal til kønsscanning på onsdag og vi glæder os bare så meget, vores scanningsdame ville ikke komme med et bud til nakkefold.. Og det er så os ok..
    Hvis baby på onsdag skulle gemme sig sådan at man ikke kan se det, får vi en ny tid uden beregning..

Maria 14+2

Ida-morIda-mor
    Medlem

Hej Maria.

Jeg svarer også lige, selvom jeg ikke er “fra gruppen”.

Jeg kan også sagtens sætte mig ind i din tankegang, jeg tror mange mødre har en ubevidst drøm om en lille pige 🙂

Men uanset kønnet er børn jo skønne, og en dreng mere til flokken ville heller ikke være så skidt.

Jeg sender et link omkring kønsscanning, jeg var afsted under anden graviditet, og kan kun anbefale det 🙂 Pøjpøj!

http://jordemoder.dk/dk/massage-gravid-graviditet-akupunktur-barnloeshed.aspx

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.