Hej Alle

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Moni89Moni89
    Medlem

Hej Alle samme og jeres blybs ;). Jeg er helt ny her, og på området der hedder graviditet.

Så jeg håber lidt at jeg kan bruge denne gruppe til at forberede mig lidt og måske få lidt erfaring fra andre. Aller først lidt om hvem jeg er. Mit Navn er Monika, jeg er 23 år og gravid for første gang. Jeg bor i Albertslund sammen med min kæreste. Jeg er i 11 uge og 5 dage, og har termin d. 16 Juni. Indtil videre er det kun mit arbejde og mine og kærestens næreste venner der ved at vi er gravide. Vi vil prøve at skjule det for familien så de alle kan få en Lille julegave, juleaften :D. Jeg har et par spørgsmål som jeg virkelig håber at i måske kunne hjælpe mig med.

Jeg har nu haft hovedpine i 3 dage. Har oplevet før at jeg har haft spædnings hovedpinne i 2 dage, men ikke i 3. Jeg har prøvet at drikke lidt mere veske end jeg plejer (virker ikke) har prøvet at tage en Ipren, det plejer at virke men ikke denne gang. Jeg har også prøvet at få lidt massage i skuldre/nakke området, hvor min spændinger plejer at sidde. Skulle jeg måske kontarkte lægen eller håbe at det går over af sig selv??

Et andet problem/dilemma jeg har er at, kæresten har skrottet kontarkten til hans mor og vil ikke kendes ved hende. Hans mor har for nogle år siden giftet sig med min moster. Så jeg kender min Svirgmor igennem min moster. Men hvordan skal jeg sige til hende at hun skal være farmor? skal jeg ringe til hende eller måske tage op til hende alene og fortælle hende face to face at hun skal være farmor??? Kæresten er jeg helt sikker på ikke tager med, som sagt vil han ikke kendes ved sin mor og har sagt at hun aldrig skal kontarkte ham mere… Men jeg syntes stadig at vores kommende barn har sin FULDE RET til at havde alle sine bedsteforældre omkring sig, udanset om min kæreste vil være i nærheden eller ej. Det har han dog gået med til og er også ening med mig i det, så længe han ikke skal besøge sin mor, og at vores kommene barn aldrig kommer til at være alene med sin farmor. HJÆLP!

Venlig hilsen Monika

marliamarlia
    Medlem

Hej og tillykke med graviditeten 🙂

Jeg hæfter mig lige ved at du siger du har hovedpine og har taget Ipren.. Er du begyndt at tage jern tbl. ?
    Du må ikke tage Ipren som gravid ( læs på medicin.dk )
    Jeg havde selv nogle dage med hovedpine men det var lige omkring jeg skulle tage jern tbl. Hvis det bliver ved og eller bliver værre så skal du klart tage kontakt til din læge…
    Man må som hoved regl ikke tage medicin under sin graviditet uden læge er ind over…

Håber snart hovedpinen ophøre 🙂 og god weekend..

Hilsen Maria

Moni89Moni89
    Medlem

Hej Maria

tak for svaret. var lige inde og læse på den hjemmesidde du linket.

Der står ikke direkte at det er forbudt, men de skriver at hvis det er MEGET nødvendigt at tage det, skal det være lavets dosis som muligt i kortes tid som muligt. I og med at barnet kan udvikle hjerte fejl.

Er glad for at jeg kun tog 1 pille og ikke har rørt dem sidden, og takker for linket, nu kontarkter jeg lige lægen engang og holder mig væk fra Ipren.

God weekendt der ude 😀

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.