En ny siger hej

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2013 En ny siger hej

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    leia82leia82
    Medlem

Hej herinde,

Jeg er ny på dette forum (og på fora generelt), så ville lige melde min ankomst 🙂 Jeg er 30 år, bor i Aarhus N (er der mon andre, der gør det?) og er i skrivende stund i uge 12 + 4, dvs. min termin er sat til 9. juni! Det er min første graviditet, så jeg er meget grøn på dette område og synes derfor at det hele kan være noget af en jungle at finde rundt i. En bekendt anbefalede dette forum, da hun selv havde haft meget gavn af det både før og efter graviditeten, så jeg håber det bliver det samme for mig 🙂

I tirsdags blev jeg scannet og alt så fint ud, så så langt så godt kan man sige. Mit problem er nok mest, at jeg har meget svært ved at fatte mentalt, at jeg skal være mor. Graviditeten er planlagt, men den skete i første måned efter jeg blev gift og vi smed præventionen (er ikke religiøs eller noget, ville bare være sikre på at have et brag af et bryllup!), så det gik lidt hurtigere, end vi havde regnet med! Det er jo selvfølgelig rigtig dejligt, men mit hoved kan ikke rigtig følge med. Har en del symptomer såsom træthed, kvalme og voksende bryster (hvilket min mand er meget tilfreds med), men har indtil videre tabt mig et kilo, og er kun lige begyndt at kunne ane en bule på maven. Måske jeg først rigtig indser det, når jeg kan mærke liv? Hvad er jeres erfaringer med det?

Jeg har aldrig været vild med børn og har heller aldrig haft en stærk trang til at skulle være mor, men der skete et eller andet inden i mig, da jeg blev 30… så følte jeg bare, at nu skulle det være, hvis jeg ville skabe min egen familie!

Jeg kunne skrive meget mere, men holder nu da det vist ellers bliver en værre gang rod 🙂    

Vh Signe

marliamarlia
    Medlem

Velkommen til Signe og hjertelig tillykke med graviditeten..

Ja hold da op det er da gået hurtigt så og forresten tillykke med dit bryllup 🙂

Tror helt sikkert at tiden vil arbejde for dig og at moder følelsen kommer hen ad vejen…

Jeg selv føler jeg har været klar til at skulle blive mor i nogle år nu, havde bare ikke fundet manden i mit liv.. 🙂 Men nu har jeg både mande og en baby på vej og nu melder nervøsiteten sig med alle de tanker der kommer op i én, kan man nu klare det, er man god nok osv.

Du er i hvert fald ikke alene

Hilsen maria

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.