Baby og søvn udfordringer

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2012 Baby og søvn udfordringer

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anja SAnja S
    Medlem

Er du sikker på at hun få nok at spise når du ammer hende? Jeg oplevede noget ligende i starten, Arthur faldt i søven efter 10-15 min ved brystet og det viste sig at han ikke fik nok at spise, når jeg ammede ham. Nu får han udmalkede moder mælk på flaske og nu vil han gerne ligge for sig selv og han sover meget bedre.

Jeg syntes du skal kontakte sundhedsplejelsken eller lægen. Bare for en sikkehedsskyld.

Anja mor til Arthur fra 11/10 12 og Simon 22/4 06

JoStChJoStCh
    Medlem

Kære alle oktober mødre.

Først og fremmest tillykke til jer alle med den lille nye.
    Jeg blev selv mor for første gang d. 19.okt til en lille pige, alt gik godt og lige efter bogen og gør det endeligt stadig, på mange punkter. Dog sover hun KUN om natten når hun kan ligge hos mig, så snart vi prøver at flytte hende, så vågner hun og bliver urolig, sparker og fægter med ben og arme, begynder først at grynte som så går over i gråd og så skrig, hvid ikke jeg har taget hende før!
    Jeg kan heller ikke ligge hende i liften og sove – der er to steder og det er hos mig og så kan det nogle gange gå hos faderen (men også her på brystet eller i armene)

Når hun ligger her sover hun og vågner kun en gang fra 21.30-07.00 og det er ca ved 02 tiden for lige at blive lagt til bryst og så sover hun efter ca 15 min spisning.

Har I oplevet eller oplever dette – og hvad gør I??!

JoStChJoStCh
    Medlem

Hej hun får rigeligt da hun tager mellem 350 og 450 g på i ugen ! Snakkede med sundhedsplejersken og hun sagde hun blot har et stort trygheds behov?!

LisaTLisaT
    Medlem

Hej, jeg kender det alt for godt. Blev mor for anden gang d. 3 oktober og min dreng havde ingen problemer med at man lagde ham fra sig de første 14 dage, men så pludselig begyndte han at blive mere urolig og ville kun sove i armene på mig eller hvis man gynger ham lidt mens han ligger puttet i sin dyne. Jeg ammer ham fuldt ud og han gider kun spise 5 – 10 min af gangen og så vågner han igen efter 1 time ca og spiser så 5 – 10 min igen. Han tager rigeligt på hans fødselsvægt var 3200g og efter 14 dage havde han taget 750g på. Tror måske at hans uro skyldes hans mave, han har utrolig meget luft i maven, men tror også sagtens det kan have noget med tryghed at gøre. Jeg ved heller ikke helt hvad jeg skal gøre for at få ham til at sove mere sammenhængende uden at han er i mine arme hele tiden.

doerhadoerha
    Medlem

Jeg synes også, at det lyder som noget med trykhed. Vi oplevede det samme med den første – har ikke problemet denne gang, da vi fra start af har brugt samme trick, som hjalp os 1. gang: Svøb barnet! Vi ruller hende i hendes dyne. Hun er jo ikke længere, end at den sagtens kan når fra hoved til fod, når vi lægger hende på den på tværs – og så op i liften, når hun sover helt (armene op over hovedet).Liften står så midt i sengen, å det er nemt lgie at lægge en hånd på maven af hende eller give en sut. Vores hus er ikke stort nok til, at vi kan have en vugge eller babyseng af nogen art stående i soveværelset.

Senere, når hun bliver større går vi over til at lægge hende i hendes Sleebee (voksipose) også når hun skal sove om natten.

Jeg tror, at den store sov i sin sleebee helt til hun var godt 2 år. Hun hade den i hvert fald med i tremmesengen i nogen tid. Så var hun også meget nemmere at tage op midt om natten, når hun skulle ammes – det blev hun til hun var 1½ år.

Pøj pøj

Dorthe og Alba (7 uger i dag)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.