Endelig skete der noget:-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2012 Endelig skete der noget:-)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Den 30/10 2012 ville prinsessen endelig ud:-)

Havde en tid ved jordemoderen kl 14, men havde det lidt underligt, så ringede til min mand og spurgte om han ik ville med derind. Jo det ville han gerne, og inden vi skulle afsted ville jeg lige tisse, og der gik vandet så( alle havde sagt at når vandet ikke var gået med de to andre, så ville det heller ik gøre det denne gang, så jeg var noget overrasket:-))

Nå, men på vej ind til jordemoderen ringer vi til hende, om vi skal komme derind eller køre direkte til Hjørring på fødegangen. Hun vil gerne vi mødes i Hjørring, så der var vi omkring kl 14. Får kørt en “strimmel” som viser at alt er fint, men stadig ikke regelmæssige veer. Hun vil dog indlægge mig, da jeg er 3 cm åben. Hun spørger om vi ik vil ud og gå lidt, for at sætte gang i veerne, og det vil vi gerne. Efter at have gået i ca. 5 min vælter veerne ind over mig, og da jeg bliver undersøgt kl 16 er jeg 8 cm åben – 5 cm på en time!!! Ik noget at sige til at det gjorde ondt:-)

Kl 17.41 kommer den dejligste prinsesse til verden. 57 cm og 4900 g:-)

Så fødslen kan jeg bestemt ikke klage over.

Bagefter får jeg dog kraftige “efterveer” og blødning, og da der ikke er noget smertestillende der hjælper, og de ikke kan finde ud af hvorfor jeg har det sådan vælger de at jeg skal indlægges på barselsgangen. Da vi kommer derop er min puls 143! Og lægen bliver tilkaldt. Jeg skal ned og undersøges, og de vælger her at jeg skal i fuld narkose, så de kan finde ud af hvad der er galt. Der står 2 liter blod i livmoderen, som ikke kan trække sig ordentlig sammen, og det er grunden til mine smerter. Da jeg vågner igen har jeg ikke ondt og kan endelig tage mig af min datter:-)

Vi kom hjem onsdag den 31/10 ved 13 tiden – skønt at komme hjem og vise lillesøster frem til de to store børn som havde ventet med spænding:-)

Jeg mistede i alt 3 liter blod, så jeg har været meget svimmel og er  stadig utrolig træt. Så når lille Anna sover, så hviler jeg. Men Anna har det rigtig godt, så vi nyder det:-)

Hilsen Pernille

Anonym
    Gæst

Hjertelig tillykke med lille Anna, som slet ikke er så lille igen.
    Håber du snart er frisk igen.

Mvh Dina

doerhadoerha
    Medlem

Kære Pernille

Tillykke med Anna. – Ja hun er jo ikke så lille. Faktisk er hun større end Alba, som blev 5 uger i torsdags ;o) (Alba vejer nu 4444g og er 58 cm lang)

Dejligt at det endte med at alt gik godt.

Det lyder godt, at du hviler så meget. Jeg håber, at du snart er kommet til hægterne igen.

Alt det bedste

Dorthe

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.