Hårdt? Uge 32.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Hej alle.

Jeg vil hører jer… Synes i det er ved at være hårdt at være gravid? Eller er det bare mig? Jeg synes dælme godt det kan mærkes i kroppen efterhånden. Bliver pludselig træt på en anden måde.
    Bliver øm i ryg og har ind imellem ondt lige som mens smerter (det har jeg haft on/off siden starten af graviditeten).

Men samtidigt med jeg bliver fysisk træt. Så er jeg psykisk også blevet lidt tosset. Er pludselig begyndt at være nervøs for at gå i for tidlig fødsel. Jeg drømmer det ligefrem om natten.synes pludselig jeg har mange bekymringer.

Alle lægetjek osv jeg er til er fine og intet tyder på det. Men jeg har tanken konstant hvis det gør ondt eller jeg bliver øm eller noget. Har aldrig været hypokonder eller noget. Men det fylder virkelig meget for mig lige pludselig. Er der nogle som har noget af det samme?

Føler mig efterhånden lidt små tosset af alle de bekymringer.

Mvh Babypinks

BlipBlopBlipBlop
    Medlem

Hej Babypinks,

Jeg er pt. sygemeldt da mit arbejde som sygeplejerske blev for hårdt for ryggen så jeg kender alt for godt følelsen af fysisk udmattelse. Ligenu døjer jeg med ondt i lænd, haleben og skamben, hvilket gør alting dødbesværligt. Men ellers er jeg heldigvis sparet for at have taget for meget på og det er “kun” den ekstra vægt på maven, der gør at jeg døjer :-).

Mht. dine tanker omkring for tidlig fødsel kan jeg også relatere. Hos mig er det en skræk over, at noget måske går galt ved fødsel og at jeg aldrig får lov til at opleve vores lille dreng i mine arme.

Jeg har talt meget med venner og jordemødre om det og de fortæller alle, at det er naturligt og et udtryk for de store følelser vi allerede på nuværende har for vores barn.

Som min jordemoder-veninde siger til mig, så har jeg gjort hvad jeg kunne for at alt skal gå så godt som muligt og så er resten ikke op til os. Det prøver jeg at huske på og finde ro med det.

Meeen når det så er sagt synes jeg også at det begynder at være lige lovligt spændende nu hvor jeg nærmer mig terminen :-).

Vh BlipBlop (Ditte)

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Jeg synes bare jeg føler jeg er ved at blive vanvittig af alle de bekymringer. Jeg tror egentlig ik det selve fødslen jeg er bange for. Men netop det at det at tingene ik er som de skal være. Jeg personligt tænker at under fødslen er de folk som er der så dygtige at de nok skal få vores små poder ud i godt behold ;o).
    Jeg tror egentlig også at mange af mine bekymringer ligger i at man hører aldrig folk fortælle om ulemperne ved graviditet? Altså at mån nok får ondt osv osv. Så hver gang der sker noget nyt så tænker man… Åh nej, hva nu det ;o). Men jeg har de samme smerter som dig og er da ked af at høre du har ondt. Men det trøster mig alligevel, da det så nok er ret almindeligt ;o)

Men jeg tror vi får sunde og raske børn. Og hvem ved.. Måske bliver vores børn kærester om mange år :D.

Jeg har haft en periode på ca 3 uger hvor jeg havde slemme bækken smerter, men så holdet det op. Det var også en meget ulidelig smerte. Jeg har termin 20 dec og må ærligt sige at jeg håber hun kommer ud lidt før, og da slet ikke efter den 20 dec.

Jeg har 10 uger til termin idag, og jeg er begyndt at blive forpustet og kan ikke særlig nemt nå ting der ligger på gulvet, så jeg synes det er anstrengende at være gravid og glæder mig bare til at få min krop tilbage. Det skalsiges at jeg kun har taget 6 kg på, men det er også tungt nok.

Hvornår har i termin?

Er da slet ikke i tvivl om at vi får sunde og raske børn!!! Vi skal have en pige og tror hun skal hedde Karoline.

MarumseMarumse
    Medlem

Hej med jer.

Først: jeg er sikker på at vi alle får sunde og smukke børn, og harmoniske fødsler 😉

Jeg synes også, at det begynder at være lidt hårdt. I løbet af de sidste 6 uger, har jeg været småsyg eller forkølet fire gange.  Jeg har tre uger tilbage på arbejde, og jeg er voldsomt bagud med alting pga. af al den sygdom. Meget frustrerende! Jeg sover ikke så godt om natten, så min lunte er kort og jeg har taget et par tudeture af ren frustration. Indtil nu har jeg ellers været meget glad og harmonisk 🙂 

Heldigvis er mine bækkensmerter gået lidt i sig selv igen. Jeg kan anbefale svømning.

Min kæreste bekymrer sig vist en del om, hvordan jeg har det fysisk (og psykisk). Hver gang jeg tager mig til vommen, eller pruster fordi jeg har åndenød, bliver han meget urolig og vil ringe til jordemoderen. Det er meget sødt, men ærlig talt også lidt belastende. 

Jeg er endnu ikke så bekymret for fødslen eller om mit barn er raskt. Har termin d. 9/12, så fødslen fylder da mere mentalt, men jeg glæder mig bare til at møde vores søn. Faktisk er min primære bekymring lige for øjeblikket vores kat… Jeg kommer til at lyde som jordens skøreste kattedame, men jeg er altså bekymret for kræets reaktion på baby. I løbet af de sidste par uger har vores ellers søde og sociale kat set sig sur på mig. Den kan finde på at bide mig om natten, og når vi lukker den ud af soveværelset, står den på den anden side af døren og kradser og miaver. Det kan denne kattemor jo ikke holde ud…. Jeg tror at den kan fornemme (eller lugte?), at jeg er gravid og at dens position er truet. Den har jo været min kattebaby indtil nu. Anyways – kræet ryger ud i det øjeblik den ser sig sur på baby, men jeg vil altså helst beholde dem begge, og leve i en stor harmonisk familie 🙂

Jeg håber at de sidste par måneder kommer til at gå rigtig godt for jer alle sammen.

Hilsen den skøre kattedame.

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

He he. Jeg har også kat. Og har nogle af de samme tanker. Men har fået afvide det hjælper hvis man præsenterer dyrene for baby ved at fx ha en stofble med hjem som dufter af baby. Jeg har termin 9/12. Er spændt på hvornår hun melder sin ankomst ;o). Jeg synes også jeg er øm for tiden. Håber det stilner lidt af igen. Føler også at der ik rigtig er plads til mig i min krop fortiden. Og har som nævnt kvalme igen de fleste dage. Sover sååååå dårligt om natten. Drømmer konstant at jeg går i for tidlig fødsel osv. Er der andre der har lignende drømme?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.