Opfølgning :)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter

Hejsa.

Der sker ikke så meget herinde så tænkte om vi ikke lige skulle lave en lille opdatering?

Hvor er i fra? Hvor langt er i? Hvordan har i det? osv. Hvad i lige har lyst til at fortælle og dele 🙂

Jeg starter:

Jeg er fra kolind, djursland. Jeg er i uge 28 og venter en lille dreng. Tror endda vi har fundet navnet 🙂 Men det kan jo ændre sig endnu, Mit barn nr.4, en rigtig lille efternøler. Ælste er 15 år i næste uge Phyyy…. 🙂

Jeg har problemer med bækken men ellers har bebs og jeg det godt. Er ved at være stor men vægten er heldigvis samme som startpunkt.

Jeres tur 🙂

LillefisenLillefisen
    Medlem

Rigtig god idé!
    Jeg er fra Odense. Venter en lille dreng som højst sandsynligt skal hedde Marius! Jeg er i uge 28 og sat til den 22 december.

Jeg har de seneste uger fået en helt ustyrlig lækkersult der først går væk når jeg får noget lækkert. Det kan ses på vægten! Jeg var slank inden Jeg blev gravid og er det da stadig, men kan godt se de ekstra kg på numse og lår:) Hvis jeg kunne gik jeg i joggingtøj hele tiden:)

Ellers har jeg det rigtigt godt! Jeg kan mærke at trætheden fra begyndelsen er på vej tilbage!

Jeg er begyndt til noget gravidtræning, for jeg savner lidt at tale med andre gravide, der forstår hvad der sker med en:)

BlipBlopBlipBlop
    Medlem

Hej :-),

Jeg bor på Amager og er nyuddannet sygeplejerske og jobsøgende. Det er irritererende ikke at kunne komme igang, men samtidigt forstår jeg godt at arbejdsgiver ikke er interesseret i en gravid, der går på barsel slut november. Jeg er dog heldig at have et timelønnet arbejde, så helt ledig er jeg ikke.

mht. graviditeten er jeg førstegangsgravid i 28. uge og venter også en lille dreng. Vi har vist også fundet navnet og holder det hemmeligt for familien indtil efter fødslen.

Vægten siger + 6,5 kg og det meste af det har sat sig lige på maven, så jeg døjer med at være i min krop. – Den bedste tid på døgnet er efterhånden den hvor jeg kan gå i seng. 🙂

Hilsen

BB 

susannasusanna
    Medlem

Hej jeg bor i Horsens, og er første gangs garvid i uge 30. Jeg skal også have en dreng, har termin d.4.dec. Men vi er ikke helt blevet enige i navnet, men det kommer nok. 

Jeg arbejder i hjemmeplejen som social- og sundheds hjælper, har ikke haft nogle særlige gener. Men nu begynder det, at knibe lidt med at kunne gøre rent og andre ting på arb. er kommet ned i tid, og går på barsel d.10 okt.

Det er dejligt, at have været på arb, så længe og kunne holde det ud. Jeg cykler i mit arb, og tager i svømmehallen for at holde mig lidt igang. 

Jeg har taget ca.6 kg på i gravideteten, og det er kun på maven. Jeg begynder at føle mig stor nu, men heldigvis har jeg og bette manden det godt 🙂

Hilsen

Susanna

MarumseMarumse
    Medlem

Rigtig god idé med en opdatering 🙂

Jeg bor på Vesterbro i København, og jeg venter mit første barn. Vi skal også have en dreng, og vi har valgt et navn – men måske ligner han en helt anden når han dukker op 😉

Jeg er i 30. uge og har taget 10-12 kg. Det meste sidder lige midt på maven, så jeg føler mig efterhånden ret tung. Jeg har ingen voldsomme gener, men jeg er begyndt at sove halvdårligt om natten, har lidt ondt i bækkenet (nok ikke mere end hvad man kan forvente) og jeg har meget halsbrand. Det værste er dog vejrtrækningsbesvær. Jeg har haft let til åndenød lige siden jeg fandt ud af at jeg er gravid, men de sidste par uger er det blevet meget værre. Jeg kan sidde helt stille og føle mig forpustet, og jeg er også blevet ret stille fordi jeg simpelthen bliver forpustet af at tale for meget. Det nyder min kæreste muligvis… 😉

I sidste uge startede jeg til fødselsforberedelse hos Apa, og det er fedt at få bevæget sig lidt. Ellers kan jeg godt have en tendens til bare at kaste mig på sofaen når jeg kommer hjem, og det gør nok ikke rigtig noget godt for kroppen. Er der nogle af jer andre, der går til fødselsforberedelse?

Jeg går på barsel i starten af november, men jeg er SÅ klar til at gå derhjemme allerede nu. Det ville ikke genere mig bare, at gå derhjemme og bygge rede, fylde fryseren med mad, bage kager og sylte lækkerier til vinteren. Det er utroligt hvad en graviditet kan gøre ved de skjulte husmodertendenser.

Jeg håber at I alle har det godt og nyder graviditeterne.

Jeg bor på Frederiksberg og venter en dreng nr.2. Min søn er 9 år og glæder sig til at være storbror.

Jeg har det fint, dog mærker jeg meget mere til bebsen. jeg er emget bekymret for man bliver sendt hjem efter fødsel et par timer efter ( som 2.gangsfødende).

Jeg skal på barsel i November men er så småt begyndt med at bygge reden.

Min terminsdato er 15.02.2012., og jeg glæder mig til at lære jer at kende.

kh

Kat.

Eftersom jeg skal have 4. barn er jeg ikke så vild efter fødselsforberedelse. Men overvejer stærkt yoga for gravide, er bare i tvivl om hvor hårdt det er ved bækken.

Ellers tager jeg vandgym til gravide. Dette har jeg da hørt skulle være godt til bækkenproblemer.

Godt at høre fra jer 🙂

susannasusanna
    Medlem

Hej Marumse.

Jeg har også gået og tænkt på at ville starte til fødsels forberedelse så man kan holde sig i gang det sidste tid.

Det fødsels forberedelse du er til, er dte til par eller bare til den gravide??

Det jeg kan melde mig til er nemlig kun til den gravide.

MVH

Susanna

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Jeg er fra Silkeborg. Har termin 9 december 2012. Venter en lille pige. Vi har valgt at kalde Clara <3. Jeg er i uge 30 lidt endnu. Er begyndt at døje med kvalme igen :o/ det jeg ret træt af. Jeg er fræværdsmeldt fra min praktik indtil jeg skal på barsel i nov. Jeg har taget knap 8 kg på så det fint. Føler ikke rigtig jeg har mere plads i maven. Men hun vokser som hun skal og har det godt. Har næsten lige været til 3D scanning hvor vi fik afvise hun er ca 36 cm og vejer ca 1300 gram. Og at hun har 0,7 cm hår på hovedet ;o). Det lidt sjovt.

AnsepAnsep
    Medlem

Hej alle 🙂

Rart at høre hvordan andre har det 🙂

Jeg bor i Hvidovre og venter mit første barn den 9. december – og det bliver en pige. 

Jeg har taget 10 kg på, hvilket er ok som normalvægtig. Går til gravidyoga, hvilket er rigtig godt. Der er fuld fokus på krop og bebs, hvilket er rart. Jeg har også meldt mig til fødselsforberedelse der hedder smertefri fødsel. Det skulle være lidt APA-agtigt, hvor man lærer om vejrtrækning osv. Det bliver spændende. Og så er der selvfølgelig den “obligatoriske” fødselsforberedelse på Hvidovre hospital. 

Jeg har i noget tid døjet med ømhed i lænden, men ikke noget der super slemt. Surt opstød og træthed i kroppen er også kommet til for nylig.

Er også mega klar til at tage på barsel ligsom dig Marumse, men skal også først på barsel i starten af november 🙂

SpjættiSpjætti
    Medlem

Ja, det er dejligt at få lidt gang i gruppen igen.

Jeg bor også i København, på Østerbro. Jeg har termin d. 23. December, og går på barsel d. 26. Oktober. Det glæder jeg mig også til. Jeg arbejder i en vuggestue og kan godt mærke at jeg er meget på benene hele dagen. Jeg synes også at det er en udfordring ikke at komme til at løfte for meget, når det lige går stærkt. Dog har jeg søde kolleger, der prøver at aflaste mig. Jeg synes jeg får rørt mig ret meget ved bare at være på arbejde, og cykler også 16 km til og fra arbejde. Nu har jeg dog fået købt et periodekort. Synes at cykelturene begyndte at tage længere og længere tid 😉

Jeg tror jeg er oppe på at have taget 7-8 kg på. Lidt på lår og røven, men ellers mest bare på maven. Jeg venter desuden en dreng, og vi er (indtil videre) ret enige om at han skal hedde Anton. Og nu ved familierne det også.

Jeg døjer med halsbrand og sure opstød, og er begyndt at sove ret dårligt om natten. Desuden har min livmoder dannet en slags hinde eller en væg (på lægesprog hedder det et Chorion bånd). Det betyder ikke noget for ham den lille derinde, men måske kan det betyde at jeg skal have kejsersnit, og jeg kan også ricikere at få for tidlig vandafgang og skal så være sengeliggende 🙁 Så bliver fulgt med ekstra scanninger. Jeg håber bare at den lille får presset den til sidde og at jeg kan føde normalt. Er der nogle af jer der har oplevet noget lignende?

Jeg vil gerne begynde til gravidyoga som fødselsforberedelse, ud over det de tilbyder på Rigshospitalet. Jeg synes bare ikke helt at jeg kan overskue det før jeg går på barsel.

Jeg er 20 år og blev gift i juni med min mand Anders på 21 🙂
    Jeg er første gangs gravid og har termin d. 1 maj 2013.
    Det var ikke planlagt at vi skulle ha et barn men testen viste to streger og nu er jeg 8+5 henne. Jeg vejer normalt 50 kg og er 183 høj så mit bmi på 16 er ikke noget at prale af, desværre. Jeg har fået bredere hofter og det er begyndt at sætte sig på maven utroligt tidligt.

Jeg bor i Fredericia men vi flytter tæt på Odense inden babyen kommer, på grund af mandens uddannelse 🙂

Jeg blev indlagt i syvende uge fordi jeg tabte mig så fik saltvands drop og blev overvåget i et par dage. Jeg lider af konstant kvalme og har ligget i sengen i præcis en månede nu 🙁

Jeg går på første år af HF til hverdag men har næsten ikke nået at være der på grund af kvalmen og madlede. Regner dog med at starte igen fra mandag 🙂

Lider meget af stress og bekymring, så meget at det faktisk ødelægger mig fysisk. Barnet har det fint heldigvis og jeg har fået strenge ordre på at passe på mig selv, så håber på lidt solbade ferie i efterårsferien, så kan jeg komme lidt væk fra lejligheden 🙂

Jeg håber lidt at babyen er en pige og har allerede en navn hvis jeg skulle være så heldig 😀
    Manden vil helst ha en dreng men vi bliver glade ligemeget hvad det er!

Selvom jeg er i graviditets helvede så er vi meget glade og glæder os helt vildt til den lille kommer i maj :i

Regner med at gå på barsel ca. en månede før termin og så tager jeg et år hjemme ved den lille da mandens uddannelse er vigtigere end min (han ved hvad han vil og jeg vil egentlig bare gerne gå hjemme da jeg har skader der gør at jeg ikke kan holde på et job)
    Og så tager jeg HF’en færdig derefter 🙂

Det var lige en roman fra mig 🙂

Hvis nogen lider af kvalme alla den samme som mig som er konstant døgnet rundt og intet hjælper, så tager jeg meget gerne imod råd! 🙂

Min roman er røget i den forkerte mødregruppe, beklager 🙂

Held og lykke til jer alle!!

🙂

LillefisenLillefisen
    Medlem

Rigtig god idé med en lille opfølgning!

Jeg er fra Odense – er der andre fra Odense eller Fyn?

Jege r startet til noget AOF gravidtræning. Mest for at møde andre gravide, men også for at få mig rørt lidt – det bliver nemlig ikke til så meget.

Jeg har det rigtigt godt – jeg er begyndt at blive lidt træt igen, men ikke lige så meget som i starten. Derudover ahr jeg fået en ustyrlig lækkersult! Dete r tit lige efter jeg har spist og desværre så stopper den ikke rigtigt før den har fået sin vilje! Derudover har jeg bare rigtig meget lyst til søde og fede ting rigitg tit.

Jeg er 29+0 og er sat til den 22. december!

Jeg synes min mave begynder at tynge en del nu og lilelfisen presser meget på min blære.

Vi skal forresten have en dreng og han skal nok hedde Marius:)

Udover min lækkersult er jeg begyndt at hækle – havde man spurgt mig inden jeg blev gravid om jeg ikke ville hækle ville jeg have kigget mærkeligt – jeg har ALDRIG hæklet før og for tiden ahr jeg lyst til det hele tiden!

Hvor lyder det hyggeligt! Har selv så meget lyst til at strikke og hækle men mangler en del tid og overkud. Glæder mig til November hvor jeg kan gå på barsel!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.