Bækkensmerter

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    MarumseMarumse
    Medlem

Hej kommende mødre.

Er der nogle af jer, der har erfaringer med bækkensmerter? 

Jeg har i løbet af de sidste par måneder fået stadig mere ondt i lænden og ned over ballerne/halebenet, og nu er det efterhånden så slemt, at det bliver et problem at sidde ned. Da jeg har kontorarbejde, er det lidt problematisk… Heldigvis har jeg et hæve/sænkebord, så jeg kan veksle lidt mellem at arbejde siddende og stående, men jeg kan jo efterhånden heller ikke stå så længe ad gangen.

Hvordan står det til med jeres bækkener? Har I nogle gode råd til at aflaste bækkenet? Jeg overvejede at man måske kan få en speciel pude at sidde på, eller noget i den stil…

Jeg har bækkensmerter og har fået henvisning til fys så jeg kan få noget hjælpe til at styrke musklerne. Da jeg var til jordmoder sidst spurgte hun om det hjalp og da jeg ikke kunne mærke den store forskel sendte hun mig til akupunktur hos en jordmoder i Taastrup. Du kan hører din læge og jordmoder om hvad du kan gøre for det kunne være du har fået bækken løsning selvom jeg ikke har endnu.

Glæder mig til at hører hvad du finder ud af.

Knus herfra

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Der er forskellige råd til at aflaste bækkenet. Fx Stig ud af bil og seng med samlede ben. Sov i “glat” nattøj. Sid ikke med benene over kors osv. Men din jordemoder har sikkert en del flere ting. En anden ting som kan være en god ting er “gravid svømning”. De laver en masse øvelser i vand, som alle er for at styrke og afhjælpe smerter i bækkenet. Ved ik om det nogen hjælp ;o).

MarumseMarumse
    Medlem

Tak for tips 🙂

Jeg skal til læge i næste uge, og da regner jeg med at tage det op. Indtil da prøver jeg at aflaste mig selv ved at ligge ned når jeg kan, lave lidt gymnastik på gulvet og sove med puder mellem benene. Min kæreste er snart nødt til at sove på sofaen, så jeg kan få plads til alle mine puder 😉

Jeg er også blevet mere opmærksom på at støtte på begge ben, og droppe at sidde med benene over kors. Begge dele er ellers noget jeg gør fuldstændig uden at tænke over det, så det kræver lige et opgør med vanerne.

Næste skridt må være, at komme afsted til svømmehallen…

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Det er svære ting at huske. For det sidder bare i en. Jeg sidder ofte i skrædderstilling. (det må man heller ik) ;o). Men håber de aftager dine smerter.

MarumseMarumse
    Medlem

Jeg var hos lægen i sidste uge, og han foreslog venligt, at jeg fik r***n op af sofaen… I stedet for at sende mig afsted til en fysioterapeut aftalte vi, at jeg får lavet øvelser dagligt, og går i svømmehallen et par gange om ugen.

Derfor har jeg rodet rundt på gulvet og lavet øvelser i weekenden, og det lykkedes også at få svømmet 20 baner. Jeg synes faktisk allerede, at det har hjulpet 🙂

Der er lidt øvelser i Politikens Graviditetsbog, og derudover kan man finde træningsprogrammer for gravide på nettet.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.