Sex

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    BlipBlopBlipBlop
    Medlem

Hej alle,

Nu hvor der er taget hul på vægtspørgsmålet, tænkte jeg at jeg ville byde ind med et nyt emne: sex.

Min kæreste kan slet ikke få hovedet rundt om, at min krop forandrer sig. Han er meget sød omkring det, nærmest undskyldende. Men vores sexliv, der ellers har været velfungerende, er nu gået godt og grundigt i stå.

Jeg selv har svært ved, at vi er “tre” mennesker i soveværelset. Egentligt er det lidt en dum tanke, for jeg ved jo godt, at babyen ikke aner hvad der foregår, men jeg føler det næsten som om der sidder en hund og stirrer på mig, når der så en gang i mellem sker noget.

Hvordan har I det? er der nogle forandringer hos jer?

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Jeg tror det meget almindeligt at tingene forandre sig lidt. Altså personligt har jeg haft det ret dårligt de første 16 uger. Og har derfor ikke haft den vilde lyst til sex. Men synes stille og roligt det er ved at vende tilbage efter kvalmen er ovre. Min kæreste og jeg selv har ikke noget problem i forhold til at baby er der. Men kan godt følge tanken ;o). Men tror “bare” man skal ud over tanken.

MarumseMarumse
    Medlem

Jeg tror at det er meget normalt at sexlivet ændrer sig en del når man er gravid. Der sker jo ret meget med kroppen og psyken, så alt andet ville være mærkeligt.

Min kæreste synes at jeg er frodig og sexet – han kan stort set ikke holde nallerne fra mig 🙂 Vi oplever nærmest at være nyforelskede og helt tossede med hinanden, og det er ret dejligt. Vi har været i fertilitetsbehandling, og det har vores sexliv været ret præget af i de seneste par år. Derfor er det bare dejligt at slippe for sprøjter, hospitalsbesøg (og indlæggelser) og bivirkninger. Det kan være at det ville være meget anderledes for os, hvis vi havde lavet vores barn hjemme på lagnerne.

Jeg kan godt forstå tanken om, at “være tre i soveværelset”, men det er endnu ikke noget jeg selv tænker så meget over. Måske er det noget, der fylder mere når man kommer længere hen i graviditeten. 

SpjættiSpjætti
    Medlem

Jeg kan også nikke genkendende til meget af det I alle skriver. Jeg Var også ret besværet af kvalmen, og havde ikke så meget lyst de første 10-11 uger, men jeg synes det går meget bedre nu. Vi har også prøvet forgæves i et par år, og skulle til at starte i fertelitetsbehandling, da det så endelig lykkedes. Så det er også bare vildt fedt ikke at skulle beregne ægløsning og hele tiden planlægge hvornår man skal have sex. For ærlig talt, det kan virkelig være en ‘killer’ i fht sexlyst.
    Tanken har da også strejfet mig, hvad baby mon tænker. Jeg kom dog hurtigt væk fra det igen, da min fornuft sagde mig, at det kan den jo slet ikke registrere. Til gengæld tror jeg at vi, mødrene, har det rart, så har baby det også rart. Og hvad der flyder af endorfiner i vores blod, må da også på et vist punkt nå babyen. Så jeg tror måske bare at man skal tænke at det er godt for babyen, hvis I forstår hvad jeg mener 😉

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Jeg tror du har helt ret. Velvære og glæde osv påvirker jo barnet i positiv retning ;o).

mizzfinemizzfine
    Medlem

Jeg syntes faktisk det kan være lidt svært at finde stillinger, efterhånden som maven vokser.  Jeg syntes ikke det er så rart at min kæreste ligger ovenpå mig mere – min mave er sån lidt i vejen, og det gør lidt ondt syntes jeg.   Så man kan jo blive lidt nervøs for, hvordan det skal blive længere henne i graviditeten. Jeg syntes dog ikke min sexlyst har ændret sig – men det kommer måske senere.  Jeg er mest bange for at min kæreste skal begynde at syntes jeg er usexet, og ligner en strandet hval, så han ikke har lyst til mig mere.  Det tror jeg simpelthen ikke jeg kunne bære, for jeg syntes nemlig SELV at jeg er blevet fed og uformelig …. snøft snøft

BlipBlopBlipBlop
    Medlem

Hej alle,

Tak for jeres svar :-).

Vi kan heldigvis tale om det stille og roligt og der er ingen sure miner – dog har tanken omkring om det er min krop, der tænder ham af, da strejfet mig, men det er jeg gået fra efter talrige forsikringer fra min kæreste om, at det er det ikke.

Jeg tror bare, at jeg blev meget overrasket over, at det var min kæreste der oplevede forandringer mht. lysten.

Vi er  meget glade sex eller ej og vi griner meget. Det må også udløse gode følelser for baby og så kommer det andet, når det kommer. Jeg ville ikke bryde mig om at “tvinge” min kæreste til noget, det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af.

Mizzfine: jeg føler mig også stor – særligt uden tøj, men min kæreste synes ikke at jeg er stor, jeg er bare gravid som han siger :-). 

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.