Vægt?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Forfatter
    BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Hejsa mødregruppe dec 12.

Må jeg være så fræk at spørge hvad i har taget på indtil nu? Jeg er i uge 21 og har taget ca 4 kg på i alt siden jeg blev gravid. Ved ikke om det er “normalt” jeg er i forvejen ikke en tynd kvinde.
    Men havde lige tabt 10 kg da jeg fandt ud af jeg var gravid. Og har så nu taget 4 kg på igen.
    Ved godt vi alle er forskellige. Men er lidt nysgerrig om hvor langt i er og hvor meget vægten er steget eller faldet? Håber i vil give lyd tilbage, ved godt det er et privat spørgsmål.

Knus Babypinks

BønneBønne
    Medlem

Ja det må du – jeg er også selv meget nysgerrig. Jeg har taget ca. 2 kg på og er i 19. uge.

Min appetit er meget vekslende og jeg kaster op en gang i mellem ellers døjer jeg med en “klump” i halsen og maven fylder, så jeg bliver rigtigt hurtigt mæt.

Ellers har jeg det godt – jeg synes faktisk, at det er meget dejligere at være gravid end jeg havde regnet med. Var lidt nervøs i starten – synes det var enormt afslørende at alle på et tidspunkt ville kunne se, at jeg var gravid. Men det er ikke så slemt endda.

🙂

Bønne

LillefisenLillefisen
    Medlem

Selvfølgelig – jeg vejede 50 kg før jeg blev gravid og har taget ca 7 kg på. Jeg er i 19. uge. Det meste har sat sig, på mumse og lår og så selvfølgelig mave 🙂

Jeg tror det i alle har taget på er meget normalt.. Jo mindre man er jo mere skal man jo tage på for at opbygge de fedtdepoter der skal til under en graviditet.. Jeg er i 17+5 og har taget omkring 2,5 kg på og min jordemor sagde det var helt okay osse selvom jeg er en stor pige.. min appetit har osse svinget ret meget men synes efterhånden at den er ved at ramme mit normalområde men synes tit jeg har lyst til det usunde.. Søger lidt nogen gode råd til at la vær ellerforhindre det..??

LillefisenLillefisen
    Medlem

JEg har også haft rigtigt meget hang til det usunde og har ikke ikke fornægtet mig selv noget. Men jeg er kommet frem til at det sgu, i hvert fald for mit vedkommende, er for dumt. Hvorfor slås med de ekstra kilo bagefter fordi jeg har givet den gas med alt det usunde nu. Jeg er ret vild med de slikærter man kan få, de er lidt dyre, men om man køber sådan en pose eller en pose slik…. JEg er også ret vild med lakrids her i min graviditet og har købt noget lakridspulver og lakridsrodspulver, som jeg tit om aftenen når jeg får lyst til noget lækkert, drysser ud over æbler skåret i tern. Det tager lækersulten!

Anonym
    Gæst

Har taget 8 kg på!!! Jeg har lige vejet mig idag og jeg er præcis 21+0 uger henne (så er præcis halvejs igennem 😉 )….Jeg ved godt at jeg har  spist virkelig usundt på det sidste, men 8 kg virker meget ekstremt når jeg kun 4,5 måned henne….bliver rigtig nervøs for hvad jeg kommer til at tage på i alt :'(

Men umredha er/var du i forvejen normalvægtig eller overvægtig..?

Lillefisen det lyder faktisk godt med lakridspulver og æble.. spiser osse en del lakridser men har så bare altid haft en hang til dem.. ;o) har du købt pulveret på apoteket..??

LillefisenLillefisen
    Medlem

Jeg har både købt noget lakridspulver og noget lakridsrodspulver. Lakridspulveret smager mest af “rigtig” lakrids, men det bliver også bare noget rigtigt gris, fordi det bliver helt flydende når det bliver vådt. Men man kan selvfølgelig bare have en lille bunke at dyppe i 🙂 Jeg har købt begge ting i en helsekostforretning, men ved også at både urtekram og Johan Bülow sælger det. Lakridsrodspulveret kan købes i Kwikly.

LillefisenLillefisen
    Medlem

Jeg har forresten også prøvet at lave de her, og det er altså VIRKELIG lækkert! 🙂

http://frkvilstrup.blogspot.dk/2012/03/hjemmelavet-muslibar-med-lakrids.html

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Hvor er det fedt i giver lyd. Jeg er selv i uge 21. Og har jo som sagt taget 4 kg på. Jeg prøver at overbevise mig selv om det er ok. Men man er jo som overvægtig Van til det er en ret dårlig ting når tallet på vægten stiger.
    Man skal lige vænne sig til at det faktisk er ok denne gang ;o). Tror egentlig heller ik det så meget de 4 kg jeg er “træt” af. Men mere tallet på vægten :D.
    Men når bette sparker (eller hvad den nu gør) så blir man lige mindet om det er ok.
    Jeg vil stadig gerne “passe på” hvor mange kg der ryger på. For har allerede en del at kæmpe med efter graviditeten. Så behøver ikke flere kg end “nødvendigt” ;o). Jeg har faktisk ikke hang til slik eller noget i den retning. Men frugt. Er helt tosset med frugt :D. Men synes jeg formår at spise det i “normale” doser.
    Har i andre også en aktiv bette derinde ;o). Jeg mærker endelig liv dagligt <3. Det bliver man da helt afhængig af hva?

Knus Babypinks

Ja det er rigtig fedt at skrive med jer andre herinde.. hvilket nummer i rækken venter i..? Det er min den første og er super spændt.. Jeg har mærket liv i en måned da jeg er en af de følsomme..men den har sgu været lidt i dvale i et par dage men kan mærke en del spændinger og ligamentsmerter så den vokser garanteret derud af.. :o)

Mit tal på vægten er osse det der genere mig og jeg er en pige med en del ekstra på sidebenene.. Og glæder mig osse bare til min mave blir rund så jeg ikke ”bare” ligner en der har spist lidt for meget i lidt for lang tid..hehe

Er jeres maver helt runde og hvor køber i ventetøj..??

Lille Loppen <3

Ps de müslibarre skal jeg helt klart bage en af dagene og ha med på ferie.. men kan man mon erstatte honning med sirup..?

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Hé hé. Jeg glæder mig også til min mave bliver helt gravid rund og folk ik bare tror man er blevet lidt tykkere :D. Det også mit første barn. Jeg glæder mig meget. Men jeg er samtidigt lige blevet ramt at den der “Shit, jeg skal være mor…. Resten af livet!!!” tanke. Jeg synes det rigtig dejligt og skræmmende på samme tid 😀 står jeg alene med den følelse?? Føler mig helt unormal når jeg taler med andre gravide. Jeg svæver ike på den lyserøde sky som jeg synes det virker som om andre gør. Jeg glæder mig meget og er totalt forelsket i det lille væsen. Kender i andre det eller?

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Jeg skal til scanning onsdag ;o). Håber baby vil vise hvilket køn det er <3. Er såååååå spændt. Ønsker ikke noget bestemt, andet end et sundt og rask barn <3 men synes det er dejligt at vide kønnet. Hvad siger i andre?

Anonym
    Gæst

Lille loppen: jo er normalvægtig men selv før graviditeten havde jeg et par kg som jeg godt ville af med, er bange for at det bliver svært bare at komme tilbage til det jeg var før graviditeten….

Det er mit første barn <3 og jo det føles rigtig mærkeligt, at denne gang er det ikke en anden der skal have et barn…det er jo mig 🙂

Har I fået af vide hvad kønnet er?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.