Puha,sikke et overskud man må mobilisere.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Puha,sikke et overskud man må mobilisere.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    sonne38sonne38
    Medlem

Hej alle (som stadig er her) 🙂

Det er da det sjoveste i verden at have en (knapt) 2 årig, og samtidig det hårdeste.

Jacob er beriget med sin mors temperament, og sin fars stædighed…. Det gælder virkelig om at tælle til 100 (10 kan ikke gøre det) og prøve at finde sin indre pædagog frem i lyset, så man ikke selv eksploderer over krise nr. 8 bare på en morgen!!!!

Vores værste situationer er morgenerne, Jacob er kommet ind i en dårlig spiral hvor han starter dagen grædende og ikke vil noget ,samtidig med at han vil ALT, åbne køleskabet : vil have ost, vil ikke have ost alligevel, vil have ost, vil ikke alligevel osv. sådan er det med alt. Stikker af når tøjet skal på, skriger og vrider sig, vil ikke skiftes osv. osv. osv.

Er klar over at det ikke er nemt at være 2 år, verden er på vej til at udfolde sig for alvor for dem, og deres hjerner er ikke gearet til at håndtere det endnu. Men ærligt, det er skide hårdt at stå det igennem med et smil på læben hele tiden.

Kontaktede SP igår, for at få lidt råd og vejledning, selvom det er mit 4. barn er gode råd altid velkomne. Hun anbefalede bla. at flytte pusle”hyggen” til haven-køkkenet-gulvet, bare noget helt andet end det vi plejede at gøre, så oplevelsen blev en anden. Har så kun gjort det idag, med en smule bedring. Hun gav også tips omkring spiseproblematikken som vi også har en del af. Roligt vaske ham og blidt sige at vi kan se at han vist ikke er sulten når han klasker pasta i hovedet på os 😉 ned på gulvet at lege og så fremdeles.

Og frem for alt sagde hun at børn i den alder max. må få 2 valgmuligheder og helst en, det er helt sikkert en af de fejl vi begår, vi giver han for mange valg og det kan hans lille hoved slet ikke kapere.

Nu står den snart på sommerferie, hvor vi tager i sommerhus og hygger igennem, så får vi alle lidt luftforandring 🙂

Derudover er det også skønt, sjovt og dejligt at følge hans oplevelser i verden, hvert et lille skridt mod en større forståelse af vores kæmpe spændende verden 🙂

Kh Anett

tanja mjtanja mj
    Medlem

Sad bare og nikkede hele vejen igen dit oplæg 😀

Zebbe er bare sin egen, og prøver grænser af i tide og utide.

Mange gange må jeg også tælle til 100, for som du selv siger 10 er ikke nok.

Men ja, guuuuuud hvor er der mange skønne timer…

Sporg uviklingen er godt igang, så her hjemme snakkes der selv i søvne 😀

Men Nyder alle de ting vi laver sammen og elsker at se ham optaget af forskellige ting. Samt får vi så mange fede oplevelser sammen.

Her den anden dag havde jeg besøg af en veninde der har et hold tvilinge drenge som lige er et halvt år ældre og deres lille bror på 4mdr.

Zebbe var så optaget af babyen, kyssede og nussede ham… Fik jo helt lyst til at gøre ham til store bror 🙂

Men hvor var det fedt at opleve ham så omsorgs fuld 😀

Mange hilsner herfra ( pt i sommerhus, ved Ebeltoft) 

kiskis
    Medlem

Kan se at det er ved at være gammelt indlægget her i gruppen, men ville bare sige at jeg er her endnu :-), jeg grinede da jeg læste dit indlæg om din to årrige, nu snart tre årrige, jeg venter nr tre om en tre uger, hormonerne raser og kan kun alt for godt nikke genkendende til det der med morgenkonflikterne, jeg tror også jeg seriøst skal til at øve mig i at tælle til 100, man man bliver bare så træt af at skulle løse konflikter konstant.

Vores største konflikt som er afværget ved helt at undgå situationen ( det kan man da kalde konfliktsky) cykleturen til børnehaven dreng 1 (4år) vil gerne cykle forrest halvdelen af vejen, fair nok, dreng to på løbecykel vil gerne cykle forrest HELE vejen, også selvom vi aftaler inden turens start at han skal skiftes med brormand. Hvis ikke han får sin vilje skriger han hele vejen derhen… Ikke hyggelig start på dagen, pga graviditeten kan jeg ikke så godt stoppe op hele tiden (bækkensmerter forværres) og har svært ved at cykle med cykel på styret og dreng to bagpå samtidig.

Nogle gode forslag?

Håber at der er nogle som er med på en tre års Update når fødselsdagene nærmer sig.

Kis

BB1982BB1982
    Medlem

Jeg må sige at jeg nyder at læser alle de indlæg her … er ikke selv særlig aktiv

Men kan nikke genkendende til meget af det der blir skrevet om

Mu er min søn fyldt 3 år, er lige startet i børnehave og har smidt både ble og middagslur så der er mange udfordringer hver eneste dag, så er det dejligt lige at læse at man ikke er alene.

🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.