Hvordan går det i de små familier :)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Hvordan går det i de små familier :)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    kajo78kajo78
    Medlem

Hej Allesammen

Jeg sidder lige og synes at det er tid til en lille update.

Her går det godt – Tobias nærmer sig 2 mdr nu. Utroligt som tiden den går. For hver dag kan man se hvordan han får øje på flere og flere ting. Han kigger meget mere efter os og ser os i øjnene og smiler stort – det er bare så skønt. 

Vi er heldigvis også kommet over det “kolik” – vi har givet ham en masse lactolose for at holde maven igang og det har hjulpet på ham. Så har han ikke været så ked af det om aftenen. Nu har vi ikke givet ham lactolose i nogle dage og det går rigtig godt med ham. Vi har også haft ham til kranio sakral terapi 2 gange – ved nu ikke hvor stor indflydelse det har haft – men det har hjulpet på hans nakke – han var begyndt at have hovedet kun til højre – men nu er han blevet meget bedre til at have det begge veje 🙂

Tobias har det dog med at være noget urolig i dagtimerne – han spiser kun lidt af gangen og sover kun kort tid af gangen. Det gør det lidt svært at få lavet noget i det lille hjem… er ved at være godt frustreret over at det hele bare nogen gange sejler herhjemme… Nu er jeg dog begyndt at bruge bæreselen og har fundet ud af at Tobias sover dejligt når han er i selen mens at jeg støvsuger. 

Ellers må jeg godt nok indrømme at jeg er meget træt. Jeg kan slet ikke huske at det var så hårdt første gang – jeg glæder mig godt nok til at han sover lidt flere timer af gangen om natten og ikke bare de 3 timer…

Vi har også brugt pinsen på at have en lille generalprøve på sommerens camping tur til Jylland og det gik rigtig godt. Tobias sover rigtig fint når vi kører og vi nåede også at få nogle gode dage i Legoland for de store drenge hvor Tobias sov i barnevognen.

Jeg håber at få lov til at høre lidt om hvordan det går hos jer andre (Lene (Herlev) hvordan gik det med kejsersnittet – heler du fint nu?) og ser frem til at i bliver klar til at mødes til en lille kop kaffe.

Knus herfra, Karina

MokeMoke
    Medlem

Haløjsa
    Ja her går det også rigtigt godt. Er én af de dér irriterende mødre som har fået et nemt barn (indtil videre;)
    Han er 5 uger og er en rigtig dovenlars. Med andre ord – han sover konstant. Vågner kun op for at spise og ja er så vågen max 30 min og så sover han igen. Han har faktisk været så nem at jeg har været bekymret for at han sov for meget og derfor ikke blev stimuleret nok. Men min sundhedsplejerske har beroliget mig og sagt at nogle børn bare har et godt sovehjerte.
    Har egentligt ikke rigtigt hørt ham græde endnu – han er mere en knirker (alt for doven til at han gider hidse sig op.
    Det er faktisk kun i badekarret at han for alvor lever op og gider kigge rundt og det virker bare somom han synes at det er skønt.
    Sover rigtigt godt og længe i hans lift, i barnevognen og på armen. Og havde min første nattesøvn på 5 timer i stræk i nat. Synes det er ret vildt og går hele tiden og venter på stormen som aldrig rigtigt kommer.
    Hans adfærd minder faktisk ret meget om da han lå i maven. Jeg var ofte meget nervøs fordi der næsten ingen aktivitet var. Men skulle så bare puffe til ham og ja så fik jeg et spark eller to. Så må nok bare se i øjnene at han måske bare er en rigtig lille syvsover.
    Han er også vokset godt. Da han var præcis en måned havde han taget 1,5kg på og vokset 4,5cm og 2cm i hovedomkreds. Han er derfor gået fra en str 50 og stort set hoppet str 56 over og er nu i str 62.
    Så ja det hele går jo bare godt. Men som irriterende mor så er jeg stadigt lidt bekymret. Savner at have en baby der “gider” sin omverden og som ikke falder i søvn hver gang jeg endeligt er kommet i kontakt med ham. Nu er han jo ikke så gammel endnu og måske er det bare fordi jeg har en dårlig hukommelse – men mener bestemt at min datter var mere vågen og meget nemmere at få øjenkontakt med. Men ja måske jeg husker dårligt og måske jeg bare er utålmodig. Men føler mig bare lidt afvist når han i hans dyrebare få vågne minutter synes at trappen eller vinduet er mere spændende end mig.

Og nu sidder der garanteret en del mødre og himler med øjnene over at jeg har et så nemt barn og så stadigt ikke er tilfreds – og til dem vil jeg sige at jeg jo godt ved det og undskylder. Men jeg kan simpelthen ikke lade være med at bekymre mig lidt og savne følelsen af at han virkeligt har brug for mig.

Knus
    Mia og den sovende Elliot

Herlev70Herlev70
    Medlem

ja tiden flyver 🙂 Mathias er nu snart en måned (1.6.12) og han trives. Det gør jeg efterhånden også (mine tråde i kejsersnittet blev fjernet for 2 dage siden – og det er så rart at der endelig er fremgang og at jeg kan bukke mig ned nu uden at have ondt). Jeg passer dog stadig på ikke at lave for meget i de næste par dage. 

Jeg synes det har været ekstremt hårdt at få Mathias ud til os. Føler at vi har været på hospitalet siden han blev taget ud ved kejsersnit (som jo så ikke var planlagt). Der er så få kvinder som for betændelse i arret – og selvfølgelig skulle jeg være en af dem også! nå men det er jo overstået.

Jeg skal til 5 ugers undersøgelse med mathias den 6.6.12 hos min egen læge – og så skal jeg vist også have booket tid til at jeg selv kan blive undersøgt (underlivsundersøgelse efter fødslen. Det er da obligatorisk – ikke?).

nå jeg løber igen. Vil meget gerne mødes en dag.

Kh Lene/herlev70

ps. har været alene nu i 2 dage da min kærestes ferie/barsel er slut. Det er faktisk gået helt ok :o) Men det er en prøvelse pludseligt at være alene med sådan en lille størrelse, når det er første gang (for mit vedkommende) :o)

kajo78kajo78
    Medlem

Hej Mia og Lene (Herlev)

Tak for den lille update – det var rart lige at høre lidt om hvordan det går jer. 

Lene det er godt at høre at det går fremad med helingen. Tag du den bare med ro og nyd din lille Mathias. Jeg kan sige at selv om det er nummer 2 barn, så er det stadig en omvæltning når man skal finde dagsrytmen alene efter at farmand er taget på arbejde… Jeg må sige at jeg faktisk synes at det er meget hårdere denne gang og det er kommet noget bag på mig… jeg håber snart at jeg finder en god rutine… 

Jeg har fået 8 ugers undersøgelse overstået – ikke noget jeg har set frem til – men det skal jo gøres… så nu kan jeg også stille og roligt begynde at tænke på at komme igang med lidt mere motion ud over gåturene – der er lige 6 kg som skal væk og man vil jo også gerne lige strammes lidt op 🙂

Lene hvordan går det egentligt med amningen? Har du holdt ved eller er du gået over til flasken?

Hi hi Mia, ja vi mennesker er da også svære at stille tilfredse 😉 Jeg kan godt se at det må være svært når de sover for meget – man vil jo rigtig gerne i kontakt med de små. Jeg håber at han begynder at være lidt mere vågen, så du rigtig kan nyde kontakten med ham. 

Jeg kan lige tilføje at Tobias de sidste 2 dage har ændret adfærd og har sovet godt i sin lift nogle timer om dagen… det har været helt mærkeligt ligepludselig at have armene fri – det skal jeg lige vænne mig til… og så finde ud af at bruge tiden konstruktivt. 

På mandag kommer sundhedsplejersken – så jeg er spændt på at høre hvor stor Tobias er blevet – han er i hvert fald en fin stor dreng 😀

I må sige til når i er klar til at mødes – det skal jo være når de små er klar. Så finder vi ud af noget. 

Knus og god weekend, Karina

Herlev70Herlev70
    Medlem

halløj igen.

Mht amningen så er jeg i gang med lidt af en blanding for jeg har ikke nok mælk i brysterne til lille mathias (tror jeg). Han virker så sulten hele tiden – og selvom sundhedsplejerskerne anbefaler at amme hver 3. time som minimum – så har jeg i nogle dage måtte amme næsten hver 2. time – og det giver ikke nok mælk til ham. Så jeg har måtte supplere med en flaske indimellem – men det går fint nok med det også. 

En ting der bekymrer mig er, at mit kejsersnit-ar har fået en lille “pølse” inde under huden nu. Det er 14 dage siden at jeg blev lukket sammen efter at have haft betændelse i åbningen også. Arret er lukket nu – og jeg er faktisk lidt i tvivl om der er noget jeg skal huske at gøre? Skal man massere på det hver dag – eller skal man bare sørge for at bruse det over hver dag (som jeg nu gør)? Jeg har forsøgt at søge information på internettet om ar og jeg kan se at det er lidt af en blanding hvad andre kvinder har gjort. 

Hvis der er nogle af jer der har erfaring/information vedr. behandling af kejsersnit-ar – så hører jeg gerne tips 🙂

kh

Lene/herlev70

kajo78kajo78
    Medlem

Hej Lene (Herlev)

Det er godt at høre at du har fundet en god løsning på amning / flaske for lille Mathias. 

Med hensyn til kejsersnit. Jeg har jo fået 2 kejsersnit nu og jeg må indrømme at jeg har helet som en drøm. Jeg har et fint lille tyndt ar, som jeg stort set ikke tænker over / lægger mærke til.

Jeg har slet ikke haft problemer med helingen – ingen snert af betændelse. Jeg har ingen af gangene vasket arret (kun bruset det hurtigt over og duppet tørt), selv om mange får at vide at de skal gøre det og heller ikke masseret det med creme hver dag. 

Der er jo rigtig stor forskel på hvordan man heler. Jeg synes at du skal tale med din læge om det – arret bliver også tjekket ved 8 ugers undersøgelsen. Måske er det fordi at du har haft det betændelse og er blevet åbent igen at der er kommet den “pølse” under arret?!?!?

Hilsen Karina

kajo78kajo78
    Medlem

Hej Mette LH

Stort tillykke med Kian 🙂 Jeg har gået og tænkt på dig og været spændt på hvornår vi ville høre fra dig. 

Det er godt at du føler at der er ved at komme lidt ro på med amningen og at du nyder din lille guldklump. 

Med hensyn til dine bekymringer så er det jo godt at din sundhedsplejerske kommer i morgen.

Endnu engang tillykke med Kian og det bliver spændende at ses når du er klar igen.

Knus Karina

Mette LHMette LH
    Medlem

Hej allesammen 

Så har jeg fået overskud til at komme online igen. Jeg fødte min dejlige dreng Kian d. 4 Maj kl. 09.04 om morgen efter 23 timer med veer og fornøjelsen af ve-storm. Halleluja for epiduralblokade og for at der ikke var vente tid da jeg skulle have den. Det gjorde at jeg kunne få nogle timers søvn, så jeg havde kræfter til resten af showet. Min mand kom også igennem fødslen uden alt for mange blå mærker og smerter (jeg har en prober næve, da jeg har trænet kampsport i 12 år). Nu her en måned senere synes jeg at det går rigtig fint.

Vi havde en hård opstart med amning, kunne ikke rigtig få gang i mælkeproduktionen før der næsten var gået en uge fra fødselsen. Det gjorde at kian tabte sig rigtig meget og vi måtte give mælke erstatning og amme så jeg lavede næsten ikke andet. For han vile spise hver time og vi skulle også laver erstatning (det var hård specielt om natten). Nu ammer jeg kun og det går rigtig fint 🙂 Alligevel kan jeg ikke ladevær med at bekymre mig om han får nok, det er nok fordi at jeg ikke kan se hvor meget han får når jeg ammer. Vi skal have besøg af sundhedsplejersker imorgen så glæder mig til at høre hvor meget han vejer og om hun er tilfreds med hans udvikling. Han sover gerne 4 – 5 timr om natten og holdet sit hoved enmornt fint, vil gerne kigge meget og holde øjenkontakt. Han er en rigtig dejlig lille godte 🙂 

Det har været dejligt I havde skrevet om hvordan I har haft og at man fx ikke er alene med at have haft problemer med amning 🙂 

Kærligst Mette

MokeMoke
    Medlem

Hej Mette
    Lige et lille svar til dig angående din frygt for at du ikke har mælk nok. Hvis han var sulten og ikke fik nok mælk ville han være ulykkelig. Hvis han er glad og tilfreds og sover fint, så er han mæt.
    Og ja som du skriver det så synes du jo at det går godt og at han tager en lang nattesøvn – og det ville han ikke gøre hvis han var sulten. Så tror ikke du behøver bekymre dig så meget angående det.
    Knus herfra
    Mia

Herlev70Herlev70
    Medlem

Hej igen

Hvis I har brug for en ammebrik – så køb den der er i BabySam. Den har form som en sut og den er rund i bunden og formet til brystet med en hård kant som sidder godt fast på brystet. Den er 1000 gange bedre end den gummi-brik man får på hospitalet. Mærke på ammebrik: Nuby. Den koster 65 kr.

kh

Lene/herlev70

Sisse87Sisse87
    Medlem

Hej alle 🙂

Først tillykke med jeres små guldklumper, som jo sikkert efterhånden ikke er helt så små længere 🙂 Nu har jeg ikke været så super aktiv herinde i gruppen, da jeg gik i skole indtil den 30 maj og endte med at føde den 3 april, så jeg havde kun en weeekends barsel inden Asgar kom til 😉 Plus vi i forvejen har Asta på 20 mdr, som er en rigtig krudtugle fra tidlig morgen .. hehe ..

Jeg er pt stadig igang med at afslutte mit hf 2. år, så jeg har lige haft en stime eksaminer og har to tilbage den 18 og 22, så stadig rigeligt at se til.. Asgar var en stor dreng på 4 kg og 56 cm da han blev født 12 dage før termin – det var en fantastisk fødsel, hvor jeg i forhold til første gang, havde super meget overskud og egentlig var lidt utålmodig mht veerne, de kom ikke ligeså hurtigt som jeg syntes 😉 Jeg fødte i vand og tog selv imod ham, hvilket var en skøn oplevelse! Det hele tog 5 timer og 14 min fra første ve og jeg havde jo så forventet at komme hjem et par timer efter, men jeg mistede 1,2 liter blod og måtte blive til observation med drop indtil dagen efter..:)

Nå, men for at update lidt på Asgar barnet 😉 Så er han en super lækker bebs, som alle andre self. Han har fra start af sovet rigtig godt om natten og gør det stadig, til trods for at han har været noget påvirket af mit eksamensstress – men bare han sover om natten er jeg glad 😉 Han vokser også godt, da vi var til 5 ugers undersøgelse ved lægen vejede han 5,1 kg og målte 60 cm, så det var fint 🙂 Jeg ammer også Asgar, ligesom jeg gjorde med Asta og håber at kunne gøre det i en 10 mdr ligesom sidst .. Han er en dejlig glad dreng, og smelter virkelig sin mor med de største smil og grin, syns han begyndte at smile bevidst meget tidligere end Asta, men det kan jo os bare være hukommelsen der ikke er helt intakt 😉 hehe .. Vi skal have sundhedsplejeske her på mandag og jeg glæder mig til at hører hvad han vejer og måler, for syns han vokser enormt meget – har skudt ham til at veje ca 6 kg og måle 63 cm, så det blir sjovt at se ..

Håber i alle ellers trives og nyder jeres barsel, jeg vil se frem til at min barsel rigtigt starter her den 22 😉

Knus Sisse og Asgar 9 uger 

kajo78kajo78
    Medlem

Hej Sisse

Tillykke med Asgar – godt at høre at det var en god fødsel og at i alle har det godt. Lyder da godt nok til at han er en sund og rask dreng. 

Min Tobias (2.4.12) var oppe på 6 kg og 61 cm her da sundshedsplejersken var her i sidste uge. 

Pøj pøj med eksamenerne 🙂

Knus Karina

Sisse87Sisse87
    Medlem

Din tobias er da også en stor dreng med 6 kg i sidste uge 😉 Hvor i landet kommer i fra?

Jeg er oppe fra nordjylland – nærmere betegnet vensyssel :)Vi havde SP igår og Asgar vejer nu 6050 gram og måler 65 cm, så jeg skød ik helt ved siden af 🙂 Han spiser os virkelig godt .. Hehe ..

Tak for det, de sidste to eksamener skal bare overståes i næste uge, så jeg kan få sat den hue på hovedet og nyde barsel 😉 hihi..

Knus herfra

kajo78kajo78
    Medlem

Hej igen Sisse

Det er godt nok en stor fin dreng du har der. Du må da producere det rene fløde 🙂

Vi bor i Smørum ved København. Jeg er lige flyttet til området sidste jul – så det er helt nyt område hvor man skal starte helt forfra. 

Du er godt nok sej – jeg måtte desværre smide håndklædet i ringen og gå fra meget tidligt – jeg læser til lærer og mangler at tage det sidste fag, en praktik og min BA… så det skal jeg starte op på igen til september… så ingen rigtig barsel her… Det er så “kun” en til to formiddage om ugen jeg skal afsted – men til jul skal jeg så 7 uger i praktik, hvor jeg kan risikere at skulle afsted hver dag… det kommer an på praktikskolen… Jeg har kun SU til et år til og det er barselsklip – så der er ikke noget at gøre…

Sisse87Sisse87
    Medlem

Ja, han tager også godt fra, slet ikke lligesom vores Asta.. Hun tog godt nok også fra men gylpede en hel del og voksede slet ikke med samme hast som Asgar – hun er nu stadig en lille myre 😉 hehe.. tilgengæld har hun os altid været en super aktiv pige, så hun har jo forbrændt det meste af det hun indtog .. 😀

Hvor pudsigt at du læseer til lærer, det er lige netop det jeg skal efterfølgende.. Men jeg har endnu ikke brugt noget af den begrænsede SU på uddannelse, men jeg regner nu heller ikke med at få flere børn, ihvertfald ikke før jeg er færdiguddannet 🙂

Det er da ´lidt træls at du skal starte op så tidligt igen – jeg under alle mødre et helt års barsel med deres små, for der sker bare så utrolig meget med dem! 🙂 men det er da altid noget at det ikke er mere end en – to formiddage om ugen så 😉 Det blir da dejligt for dig når du så os endelig er færdig og kan begynde at tjene penge – SU er jo ikke det helt store at råbe hurra for 😉

Knus

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.