Tidlig scanning

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Fru LykkeFru Lykke
    Medlem

Jeg kan se, at vi er en del her i gruppen, som deler den ubehagelige oplevelse at abortere. Jeg fortalte min læge, at jeg simpelthen ikke kunne tro rigtigt på det, før jeg ku’ se barnet på en scanning, og min NFS er først til juni! (Sidst havde barnet været dødt i en måned, før kroppen registrerede det!) Heldigvis gav lægen mig en henvisning, og de havde tid allerede dagen efter, så jeg tog manden med – og blev meget lettet over at alt så normalt ud, og vi ku’ se hjerteblink. 🙂 Det er stadig ingen sikkerhed, men har læst, at hvis der er hjerteblink nu, så er der mindre sandsynlighed for at abortere. Og de vil se mig til en ny scanning om 14 dage igen, og det gør mig meget mere tryg. Jeg sku’ endda bare ringe, hvis der var noget, så jeg ku’ komme til dem frem for lægen eller en vagtlæge, som jo ikke kan scanne…
    Anyways – ville bare høre om andre har gode erfaringer med tidlige scanninger? Jeg kan i hvert fald kun anbefale at tale med lægen, hvis I også er nærvøse! Jeg fik nemlig at vide, at de ikke gør sådan noget før det er 3. gang man aborterer…

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Hejsa.
    Jeg aborterede i nov 11. Og er nu i uge 9. Jeg fik tilbudt en terminsscanning/tidlig scanning helt uden at spørge.
    Jeg har været til en scanning om ugen de sidste 3 uger. Og skal afsted igen imorgen. Alt så fint ud for en uge siden.
    Jeg fik afvide at hvis man bliver scannet i uge 9. Som jo også hedder 8+ antal dage. Og der er hjerteblink så er man 95-98% sikker på at barnet klarer den. Så jeg +’er fingre for det blinker som det skal imorgen. :o).
    Knus Babypinks

MarumseMarumse
    Medlem

Jeg skal scannes i morgen, og jeg kan næsten ikke vente. Fordi jeg er blevet gravid efter IVF-behandling, blev jeg automatisk tilbudt en scanning i uge 8. Jeg er ved at sprænges at spænding, forventningens glæde og nervøsitet. Nu vil jeg bare godt snart have den scanning overstået, så der forhåbentlig kan komme lidt ro på. 

Jeg forestiller mig også, at scanningen kan være med til at gøre det hele lidt mere virkeligt for både mig og min kæreste. Indtil videre er det meget abstrakt at være gravid.

@Fru Lykke: Var der slet ikke nogle tegn på at barnet var dødt i måneden op til at du aborterede? Mindre kvalme, færre ligamentsmerter eller noget andet?

Dejligt at jeres scanninger har set fine ud 🙂 

MarumseMarumse
    Medlem

Igår så vi vores baby for første gang. Det lignede mest en ubestemmelig blot af en art, men hjertet slog lystigt 🙂
    Hav en dejlig weekend.

BabypinkSBabypinkS
    Medlem

Tillykke med din scanning, det er da super lækkert.
    Jeg synes også det er lidt svart at tro på at man er gravid. Men jeg tror samtidigt det er fordi jeg er bange for at miste igen.
    Men har været til scanning igen i onsdags (2 maj) og fik igen afvide at alt så fint ud. Hjertet slår og Blommesækken var 7 mm. (han sagde den skulle være 5 mm, så siger man at chancen for det bliver og lykkedes er RIGTIG god) så det må man jo også tro lidt på? ;o).
    Samtidigt tror jeg at jeg skal over uge 12 inden jeg tør tro ordentligt på det :o)
    Man kan jo ik gøre meget andet end at vente :o)
    Men igen…. Mange gange tillykke.
    Knus .

Fru LykkeFru Lykke
    Medlem

Det er godt at høre, at foreløbig ser alt normalt ud hos jer, som allerede er blevet scannet! Jeg ser dog frem til at blive scannet igen på tirsdag alligevel. Så kan de måske også give en termin der. 🙂

@Marumse
    : Jeg havde en såkaldt missed abortion, som netop ikke bliver opdaget, før man enten bliver scannet eller bløder, som jeg så først gjorde en måned senere. Mine symptomer var blevet mindre, men det var fuldstændig samme tidspunkt det skete, som da jeg var gravid med min datter omkring 11. uge… Netop derfor stoler jeg ikke så meget på det, men er nu i 10. uge og har masser af symptomer! Havde den værste dag i går – så ikke meget helligdagssjov for mig, men godt at jeg ikke sku’ på arbejde! 😉

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.