Elliot så endeligt dagens lys

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Elliot så endeligt dagens lys

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    MokeMoke
    Medlem

Hej alle sammen
    Så blev det endeligt min tur til at få en lille guldklump.
    Veerne startede i nat ca kl 1:15. Vandet gik 1:30 og kl 3:00 landede jeg på hospitalet. Jeg var der allerede udvidet 6cm og havde veer hver 2. – 3. min.
    Jeg hoppede i badekarret og følte presveer ca kl 4:00. Elliot var stjernekigger så fik pressetrang meget tidligt i forløbet.
    Fik selv lov til at stikke 2fingre op og kunne lige nå lillemandens kranie. Grundet den lidt dumme position han lå i, begyndte hans hjertelyd at blive svag. Så måtte hoppe op af badekarret og ligge mig på siden i sengen. Pulsen kom med det samme på plads igen.
    Jordmoderen bad mig om at prøve at lade være med at presse i en ve (shit det var svært) men det gjorde at han selv fik skruet sig rigtigt ned. To pres mere og så var han ude. Ifølge min mand og jordmoderen, så kunne man se ham skrue sig hele vejen ud (havde ikke selv overskud til at kigge for av for den det gjorde ondt. Kl var dér 4:45.
    Da han var født viklede jordmoderen navlestrengen ud af Elliots arme (han havde den på som sin helt egen fjerdboa:) og så hev jeg ham selv op fra skødet til brystet. Fantastisk!! 20min senere fandt han brystet og der blev suget godt til.
    Han vejer 3810g og er 53 cm lang. Så en fin størrelse og uden alt for mange fødselsknubs.
    2 timer senere (efter at jeg havde fået lavet 1 sting og fået tisset) sad vi hjemme i stuen. Meget surrealistisk at det hele bare var gået så hurtigt

Så alt i alt en god fødsel og en fantastisk lækker baby:) nu skal de dumme efterveer bare overstås og ja så at den der måneds lange menstruation er overstået:)
    Storesøster så meget interesseret på ham, aede ham på foden og grinte. Derefter sagde hun babe(baby) tre gange, pejede på lillebror og kluklo videre. Vi var fuldstændigt mundlamme – hun har aldrig sagt det ord før – hun kan kun sige ganda (gandalf som er navnet på vores hund) mon det er er noget hun har lært i vuggestuen?? Så det var bare helt specielt og gjorde mor og far helt bløde i knæene.

Håber i andre har fået eller får en lige så god fødsel som jeg

Knus

Mia

Kallie3Kallie3
    Medlem

Tillykke tillykke…. dejligt at høre at alt gik fint

Knuz fra

Kallie, der stadig venter på Anthon…

kajo78kajo78
    Medlem

Hej Mia

Stort tillykke med Elliot – hvor er det godt at høre at du havde en god fødsel og at lillemanden gav far mulighed for at være med 🙂

Det var da en skøn reaktion fra storesøster. Kan bestemt godt forstå at i blev lidt rørte over det. Håber at i alle har det godt og nu nyder barslen.

🙂 Karina

Herlev70Herlev70
    Medlem

puha. går her og venter spændt. Havde termin 23.4, var hos jordemoder den 24.4 (sidste gang) og et besøg i svangreambulatoriet den 25.4 for at tale med læge om evt. igangsættelse og dato. Det bliver så i morgen, fredag den 26.4…

Jeg er stadig MEGET spændt og nervøs… det er jo noget jeg ikke har prøvet før – og jeg forsøger virkelig at tænke at det nok skal gå. Har en kæreste som er så rolig og som jeg ikke er i tvivl om kan berolige mig. De har også lovet mig alverdens smertestillende, når først veerne tager til – og skulle fødslen trække ud – så vil de også evt. se på kejsersnit-mulighed.

Glæder mig til at læse om alle jer april-mødres fødselsberetninger her. Det må snart være aktuelt for os alle?

Kh

Lene/herlev70

kajo78kajo78
    Medlem

Hej Lene

Jeg vil også lige sige pøj pøj med i morgen. Jeg håber at det kommer til at gå godt og at du får en god fødsel. 

Jeg kan jo kun tale om kejsersnit – både det “akutte” og det planlagte og jeg kan kun sige at jeg begge gange har følt mig meget tryg og i gode hænder. Der er det lidt det samme som Mia beskriver – når man først har det lille pus i armene, så glemmer man alt andet.

Jeg glæder mig til at høre om hvordan det går.

Knus Karina

PS – jeg håber at få mulighed for at se de små guldklumper, når alle er på benene igen 😀

MokeMoke
    Medlem

Hej Lene
    Skrev fødselshistorien herinde med dig i tankerne. Ved jo hvor bekymret du er, så ville give dig en god historie med på vejen.

Jeg vil krydse fingre for at igangsættelsen lykkes. Og at fødslen bliver en god oplevelse (hvilket jeg er sikker på at den bliver) det gør jo møj ondt, men resultater er så fantastisk at det er det hele værd.

Når først fødslen går i gang, Kan man meget mere end man troede var muligt og adrenalinen får én høj på et helt uvirkeligt niveau bagefter. Man føler at man trods kropsømhed kan påtage sig hele verden:)

Og lige meget hvad der sker – så er en ting sikkert – han skal nok komme ud:) og så har du den dejligste pjevs i armene og han får lov at møde sin mor ansigt til ansigt for første gang.

Held og lykke til
    Knus
    Mia
    Ps glæder mig til at høre hvordan det kommer til at forløbe

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.