Snak med fødselslæge:-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Snak med fødselslæge:-)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Kallie3Kallie3
    Medlem

Hejsa Allesammen

Går det godt med jeres graviditeter??

Her går det super…. Nogen dage har jeg mange plukveer og andre knap så mange… men de skal jo være der og så længe de ikke gør ondt er det ikke det der flyder mest i hverdagen.

Som overskriften antyder var vi til samtale med en fødselslæge i dag. Det var for at beslutte om det skal være kejsersnit eller normal fødsel. Jeg har besluttet at gi normal fødsel en chance, jeg er jo alligevel ikke herre over hvis det skulle ende med et kejsersnit og fødselslægen sagde at det var en meget sund indstilling jeg havde… så det er jeg da glad for. Så nu skal vi bare snakke med JM om hvornår man ringer til fødegangen….

Og vi fik lov til at se lille/store Anthon. Hun lavede en vægtscanning (ikke at der var en grund til det) og han vejede allerede 2400g og jeg er 33+4 i dag. Så han må da gerne melde sin ankomst et par uger inden termin…

Det var en lille update fra mig og Anthon

Vh Kallie/Lene 

kajo78kajo78
    Medlem

Hej

Hvor dejligt med et ekstra kig på den lille 🙂 Rigtig dejligt at du er så afklaret mht fødselen.

Jeg har også været en samtale igennem med en fødselslæge af samme årsag – men jeg valgte kejsersnit, da jeg fik en 50-50 % chance for at kunne gennemføre en alm fødsel og jeg modsat dig så på det sådan at hvis jeg skulle igennem x antal timer med veer og så alligevel ende ud i kejsersnit, så ville jeg hellere have kejsersnit…

Jeg har fået tid d. 2.4… det er om 18 dage og jeg må indrømme at jeg er mere end klar til at få lillebror ud. Jeg er godt besværet af min graviditet efterhånden… mange plukkeveer og jag i blæren. Han ligger også rigtig højt, så jeg har svært ved at trække vejret ordentligt, så jeg bliver forpustet af ingenting. Jeg går det dog gerne igennem – ingen tvivl om at jeg glæder mig rigtig meget til at skulle være mor igen.

Jeg har ikke fået nogen vægtskanning, men de siger alle at lillebror er rigtig stor, så jeg er godt spændt på hvor stor han er når han kommer ud – men vi er parat med det hele, så han kan bare komme 🙂

Fortsat god graviditet til jer alle, Karina

Herlev70Herlev70
    Medlem

det går også godt her – eller efter omstændighederne 🙂 man er jo efterhånden lidt rund og temmelig besværet – især når jeg skal sove. Kan ikke finde ro eller få god søvn 🙁 – og hvis jeg taber noget på gulvet er det jo en hel dagsrejse at få det samlet op 🙂

Jeg tror at lillebror ligger ret højt hos mig også for det med at blive forpustet ret let kan jeg sagtens sætte mig ind i også 🙂

Jeg skal til jordemorder igen på tirsdag – så der går jeg ud fra at vi skal tale om fødselsforventninger. Jeg er ikke helt afklaret endnu om jeg vil gå ind for naturlig fødsel… er stadig skrækslagen for smerter – så jeg må høre hvad hun siger og kan foreslå mig.

Var ellers til fødselsforbedelse forleden privat men det “gav” mig ikke så meget mere ro. æv.

kh

lene/herlev70

Hej.

Jeg har også talt med fødselslæge, da jeg fik en slem bristning (spinchter ruptur) ved fødslen af min første søn. Derfor skulle jeg have en snak, og undersøges.

De siger, at der ikke skulle være noget i vejen for en vaginal fødsel, så det går jeg efter. Dog holder de lidt øje med barnets vægt, da de mener, det muligvis er ret stort, og der er jo ingen grund til at “udfordre skæbnen” 😉
    Jeg skal til jordemor igen i starten af april, og hvis hun stadig mener, at barnet ligger over gennemsnittet, skal jeg skannes for at få en mere nøjagtig vægt.
    Hvis barnet er stort (over 400 gr.) vil de muligvis sætte mig i gang før tid.
    Det håber jeg dog ikke de gør, da jeg så vidt muligt helst vil have et naturligt forløb.

Hvorfor har I talt med fødselslægen om fødslen?

Babyspunk – termin 29/4

Kallie3Kallie3
    Medlem

Min første fødsel endte i akut kejsersnit, så min angst (i starten af graviditeten) gik på at det skulle ende sådan igen. Så ville jeg hellere selv have truffet beslutningen om et kejsersnit. Men lange snakke med kærsten og veninder gjorde at jeg blev enig med mig selv om at jeg er nød til at gi naturlig fødsel en chance, så kan jeg i det mindste sige at jeg gav det en chance.

Jeg lider også af en kronisk søvnforstyrrelse så det er allerede skrevet i journalen at jeg skal tilbydes smetestillende tidligt i forløbet for at spare på energien til den sidste del, alt efter hvor hurtigt fødslen kommer til at forløbe. Og vi fik tilbudt tre dage på barsel afdelingen bagefter, men det er mere med henblik på om hvor træt jeg er bagefter og om jeg begynder på medicin lige bagefter eller om jeg priotere amning højt og så må leve med at jeg kommer til at skal sove næsten lige så meget som baby Anthon. Men har et par uger til at beslutte om jeg skal droppe amning og gi flaske i stedet for. Men vil rigtig gerne amme, men har bare ikke lyst til at bruge det meste af sommeren indenfor….

Håber det giver menning…

Kallie/ Lene og Anthon 

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.