Ny i mødregruppen for april

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Ny i mødregruppen for april

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    MokeMoke
    Medlem

Hejsa
    Jeg har lige meldt mig til denne mødregruppe og ville da lige sige hej til jer alle sammen. Jeg er sat til den 23 april og skal have en lille dreng. Jeg har en datter på 1år i forvejen så det der graviditet og fødsel ligger mig ikke så fjernt. Men synes nu alligevel at det er godt at have nogle ligesindede (gravide og ja snart kommende mødre til spædbørn) at kunne vende hverdagens problematikker, bekymringer og glæder med.
    Så glæder mig til at lære jer alle sammen at kende.

Er der forresten nogen af jer der bor i nærheden af Holbæk. For tænkte at jeg går på barsel den 26. Marts og ja så kunne det jo være hyggeligt at mødes på en cafe til en kop kaffe eller lign. For at slå den sidste ventetid ihjel, da jeg kan huske at den under sidste graviditet føltes lang – specielt formiddagene hvor alle var på arbejde.

Og sidst men ikke mindst er der nogle af jer herinde der også skal have en pseudotvilling eller har et sæt allerede?? Jeg kan nemligt mærke at jeg bliver mere og mere bekymret for hvordan man lige koordinerer ens hverdag med to små børn, jo tættere jeg kommer på terminen. så gode råd er altid velkomne.

Det var vist det hele 🙂
    Hygge til
    Mia

Herlev70Herlev70
    Medlem

jeg er også sat til 23.4.2012 – men er førstegangsfødende. Skal føde på herlev og bor i Herlev.

Jeg går på barsel fra imorgen – 28.2.2012. (hvordan kan det være at du går på barsel den 26.3? – du vil ikke gå 8 uger før termin som jeg?)

kh

herlev70/lene

Mette LHMette LH
    Medlem

Hej Mia

Velkommen til 🙂 jeg har også termin d. 23 April, er førstegangs gravid og går også fra til barsel d. 26 Marts 🙂 Jeg venter også en lille dreng så det glæder min mand og jeg os meget til. Jeg bor desværre ikke i Holbæk, jeg holder til i hvidovre. 

Jeg har desværre ikke arbejde fordi at jeg lige er blevet færdig uddannet og går derfor arbejdsløs fordi at ingen gider at ansætte en der skal på barsel om en måned 🙂 Så jeg går allerede der hjemme og keder mig 😛 Jeg er typen der er van til at der er massere af lave altid 🙂

Hvis du finder noget om pseudotvilling vil jeg da gerne høre om det også 🙂 Jeg har en veninde der lige er blevet gravid med nr. 2 og hendes datter når lige at blive lidt over et år til den tid hvor hun skal føde. Så tror gerne hun vil høre om erfaringer fra andre også 🙂 

Bare rolig, du er ikke alene om det med at snakke meget. Det er noget jeg også lider af 😉 Det er faktisk lidt af et familie træk 😛

Kærligst Mette

MokeMoke
    Medlem

Hej Lene
    Jeg arbejder for det private og der kan man først gå fra 4 uger før termin. Men har nu heller ikke så travlt med helt at komme væk fra arbejdsmarkedet ( er jo først lige kommet tilbage i starten af december fra min anden barsel:) men er dog sygemeldt på halv tid så arbejder kun tre dage om ugen (fik ondt i hofterne af alt den sidden ned foran skærmen og ja arbejder i bagsværd så det øgede min tid på måsen ved alt den læren frem og tilbage – så måtte skære lidt ned på det)

Nåh men Herlev er da trods alt ikke så langt væk. Hvis du har bil og keder dig en dag i starten af april så kunne vi jo altid mødes halvvej (f.eks. Rostorv)

Sjovt at vi er sat samme dag. Ved du om det bliver en pige eller en dreng – eller er du en af dem der har rygrad nok til at vente med at se kønnet på dagen? (min rygrad er lavet af gele så måtte bare vide det) egentligt ikke fordi det jo er så vigtigt, men har både ved sidste og denne graviditet taget til USA og provienteret børnetøj og så er det nu meget rart at vide om man skal købe blåt eller lyserødt;) og ja så skal man jo også have laaang tid til at skændes om navne til den lille.

shit en lang smøre jeg fik lirret af der – advarsel – jeg snakker lige så meget 😉

jonlaustjonlaust
    Medlem

Hej Mia

Jeg er 3. gangs fødende og skal igen føde på holbæk med planlagt kejsersnit den 17 april. Jeg bor i Ringsted og er gået på barsel.

Hilsen

Helle

MokeMoke
    Medlem

Hej Mette
    Ja kender alt til uklar fremtid. Jeg blev færdig med min kandidat for tre år siden. Har arbejdet som studendermedhjælper på fuld tid hos Novo Nordisk lige siden (har været der deltid siden 2006). Jeg har søgt som en gal, men ak ingen faste job i sigte. Og ja Novo kan ikke garantere at min stilling stadigt er der når min barsel er slut, så ved ikke rigtigt hvordan verden ser ud om et år. Og ja fylder 21 +9 år til næste år og så er det sku surt stadigt at være ansat som studentermedhjælper. Men den tid den sorg. Nu skal vi jo de dejlige søvnløse nætter i møde. Hvor alt hvad man tænker på og kan finde ud af at snakke om er babyer.

Da jeg skulle på barsel med min datter sidste år var jeg rædselsslagen for at skulle gå hjemme et helt år. For ja plejer altid t have mange jern i ilden. Men fandt hurtigt ud af at en barsel går rigtigt stærkt når først den lille kommer. Specielt hvis man har noget at gå til og en god mødregruppe. Åhh ja og så et par sæsoner af ens ynglingsserie til dvd’en når man alligevel sidder fast i sofaen og ammer.

Og ja mit tilbud er stadigt åben. Hvis i keder jer så lad os mødes halvejs i Roskilde og snakke tykmavesnak.

Knus
    Mia

Herlev70Herlev70
    Medlem

ja vi ved at vi venter en lille dreng den 23. april 2012 🙂

Spændende. Var til skanning igår på herlev hospital (en ekstra aftalt af slagsen, da de ville sikre sig at moderkagen ikke lå ved fødselskanalen som den gjorde for nogle måneder siden). Alt var som det skulle være – moderkagen ligger på bagvæggen nu.

Jeg har gået hjemme siden september 2011, da jeg blev afskediget i en større fyringsrunde. Havde dog oplyst at jeg var gravid 3 uger forinden – og HK kørte sag mod mit arbejde efterfølgende, og jeg blev fritstillet. Hurra.

Så jeg har haft “ufrivillig førbarsel” i nogle måneder og går egentlig først på barsel fra idag 🙂 (når jeg skriver ufrivillig – er det fordi det var lidt for tidligt synes jeg at forlade arb.markedet… – og jeg brugte da også nogle måneder på at “komme ovenpå” psykisk efter en hård periode med en latterlig chef og forhandling med HK). 

Men har det godt nu – og nyder graviditeten – sådan skal det også være, ik?! Jeg skal bl.a. i svømmehallen i dag. Det gør jeg hver tirsdag. SKØNT!

Og så har jeg fået tilmeldt mig intensiv fødselsforberedelse i marts som jeg også glæder mig til (privat betaling).

Det var vist en længere smøre fra mig også 🙂 Jeg vil gerne mødes med jer, hvis vi kan finde ud af noget. Jeg bor selv i Herlev.

kh 

Lene/herlev70

Mette LHMette LH
    Medlem
    Hej igen
    Jeg er helt sikker også frisk på at mødes 🙂 Det kunne være hyggeligt 🙂 Jeg laver ikke så meget så næsten alt er sikkert fint med mig 🙂
    Hilsen Mette
    jonlaustjonlaust
    Medlem

Hej Igen Mia

Den store er 5 år og den lille bliver 3 år den 17. marts så nej der er ikke meget tid til at ligge ned og det har denne graviditet nok også selv gjort opmærksom på ved at give mig bækkenløsning og overfladisk årebetændelse 🙁 så jeg har været sygemeldt fra sidst i nov.og har derved haft formiddagene for mig selv når drengene har været i børnehave

det med at nå til holbæk tænkte jeg også en del på ved første fødsel og jeg fik min første ve kl 14.00 var i Holbæk kl 15.15 og fødte 18.07 så syntes også det gik lidt stærkt for en førstegangs fødende.

Ang. kjejsersnit var min første dreng så stor at jeg gik helt i stykker og det er ikke syet ordentligt sammen, så jeg må ikke gå i stykker mere, da der så er risiko for stomi. Derfor er den lille også født med kejsersnit 14 dage før termin så der kunne vi godt nå til holbæk men denne gang er det kun 4 dage før termin så der føler jeg lidt mere stress hvis fødslen går i gang og jeg har 2 drenge der skal afsættes først 🙂 men vi glæder os

Hilsen Helle

MokeMoke
    Medlem

Hej igen
    Først Hej Helle – hold da op at du sådan skal have nr tre. Hvor gamle er dine andre to børn? For hvis de er i skolealderen eller derunder så må det godt nok være hårdt at være gravid. For så er der ikke så meget tid til at ligge på sofaen:)
    Jeg skal jo også føde i Holbæk – men synes stadigt at det er vildt at andre som bor så langt væk skal føde på Holbæk. Men du behøver selvfølgeligt ikke bekymre dig om at nå ind i tide nu hvor det er planlagt kejsersnit. Mødte en fra slagelse som var færstegangsgødende og hun var rædselsslagen for at skulle ende med at føde i bilen eller lign.
    Må jeg spørge hvorfor du skal have kejsersnit ? Er det et bevidst valg eller pga tidligere kejsersnit??

Hvad angår Mette og Lene – det er altså ret sjovt at vi har samme termin og vi endda alle venter drenge.
    Hvis vi skal mødes så har jeg fri hver tirsdag og torsdag indtil den 26. Hvor jeg går på barsel. Kunne i måske mødes torsdag den 15. Marts? Helst formiddag for der er min datter i vuggestue.
    Hilsen Mia

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.