Hurtig fødsel – Valentines day

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2012 Hurtig fødsel – Valentines day

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Lisbet32Lisbet32
    Medlem

Min kære søn kom på Valentins day.

Jeg var i uge 42 og han blev skønnet til at være over 4 kg. Da jeg havde mærket mindre liv, var jeg inde til et tjek. De blev enige om at give mig en stik pille. Livmoderhalsen var gået fra 3 cm til 1½cm. Men ingen veer eller pluk veer overhovedet.

Vi fik lov til at tage ud og spise frokost og gå en tur. 3 timer senere kom vi tilbage stadig ingen veer.

Vi lavede lidt rebozo, den ve fremkalende øvelse. (jeg står op ad væggen og min mand hiver frem og tilbage i et tørklæde der er bag ved min lænd. Sætter sving i  maven og kan få veer til at komme). http://www.mamaprofylax.dk

Efter det tog jeg en 30 min lur.
    Vågnede og noget af vandet gik på toilet. Var faktisk i tvivl om vandet gik. Det er min første gang.  

15 min efter fik jeg den vildeste ve på over 1 min. Fik et helt chok over hvor voldsomt det var. De kom så med 1-3 min imellem.

JM kom og undersøgte mig – 1 cm åben og mere fostervand kom ud. Det var grønt så hun vill måle veerne og babys hjerte med strips rundt om min mave og besked på at ligge stille på højre side.

Jeg fortalte hende at jeg var meget overrasket over styrken på veerne. (hun gav mig et blik der viste at hun tænkte åh nej svag første gangs fødende).

Hun gik og der kom ingen de næste to timer. Meget MEGET hårdt at ligge i samme stilling i to timer med den gravide mave og så veer der stadig kom med fuld styrke stadig 1-3 min imellem. Ingen mulighed for smertelindring. Drømte bare om en varm pude på min lænd, og ændre stilling.
    Min mand gnubbede på min lænd, og det hjalp godt.

Jeg ringede ikke efter hjælp, da jeg tænkte det er jo bare starten det her og der kan gå 12-24-48 timer med de her start veer. Jeg var bare enormt skuffet over hvor svag jeg var.

Efter to timer kom en ny sød jordmoder. Der fik et helt chok da hun aflæste ve strimlen. Det var bare afsted til fødeafdelingen lige nu.

Jeg sagde til hende at min plan var ikke at få en epidural, men nu ville jeg bede om en for jeg var åbenbart meget svag.
    Hun var cool og sagde søde skat du har ligget i samme stiling i to timer med ve storm. Lad os lige prøve nogle andre muligheder først.

Hun undersøgte mig. Jeg bad til jeg mindst havde åbnet mig 5 cm.

Da kom den gode nyhed at jeg var 8 cm åben. På bare to timer.

Hun puttede en måler på babys hovede og jeg fik endelig lov til at komme op og stå. Stilte mig med ved siden af sengen der var kørt helt op, og en sæk under armene jeg kunne læne mig ind over og få bevæget underlivet til at hjælpe. Min mand kunne derved også putte et super godt pres på min lænd når jeg havde veer.

Jeg fik også akupunktur nåle ind i lænden og så lattergas.

Kort tid efter fik jeg presse veer. JM sagde jeg skulle følge kroppen og hjælpe med at presse babyen de 10 cm ned til bækkenet. Men hun synes dog der kom mange presse lyde fra mig, så hun ville lige undersøge mig.

10 cm åben.

Kom op på knæ i sengen, efter mig eget ønske, kørt hovedgærdet op i lodret stilling så jeg kunne hvile arme og hovede på. Så var det bare igang med at presse. Jeg skulle lige finde tekniken. Blev overrasket over hvor meget styrke jeg selv kunne ligge i det. (troede kroppen gjorde det mere). Men fandt ud af jeg bare kunne give den gas med at presse. Synes det var fedt den dyriske måde man bliver på.

Hovedet kom frem, de fik mig om på siden. og tilsidst om på ryggen så hun kunne guide presset til sidst.

Wow en fantastisk følelse da han gled ud, lagt op på maven hvor han lige hostede to gange og så græd han.

4110 g og 56 cm lang.

Alt går godt. Han spiser bare når han er vågen og sover ellers godt.
    Min mand og jeg lever bare i en kærlighedsboble lige nu. Verden har ændret sig 🙂

Ønsker jer alle stort Tillykke med jeres små og rigtig meget held og lykke til resten.

musbas 1musbas 1
    Medlem

Dejlig fødselsberetning 🙂 Fedt at læse at du, trods smerter, har synes det også var en fed oplevelse 🙂 Tænk hvad vores krop og psyke kan klare, og hvor jeg dog føler mig priviligeret ved at være kvinde 🙂

Held og lykke til jer tre og nyd kærlighedsbarnet og hinanden 🙂

Kh Linda 39+3

Tr0nt3Tr0nt3
    Medlem

Sådan. Stort tillykke og super godt gået. Du er bestemt ikke en pylret 1. gangs fødene. Og det er altså for dårligt at du lå der i 2 timer uden de så til dig.

Men super dejligt at du syntes det var sådan en fed oplevelse. 🙂

Lev sødt i boblen 🙂

Knus Tr0nt3

Vildeste fødselsberenting!

Sikke en fødsel. Og fedt men inspiration til rebozo massage. Har selv været på udkig og kan se at man kan finde det i Randers området igennem platformen https://www.tumlino.dk/

Nogen der har erfaringer med dette site?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.