Glukosebelastning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Glukosebelastning

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    kajo78kajo78
    Medlem

Så var jeg til jordemoder i dag. Jeg har fået ny jordemoder, da jeg lige er flyttet og hende den nye hun kunne læse mig som en åben bog… så det var et hårdt men alligevel godt besøg, hvor vi fik vendt de ting, som jeg har gået og tænkt meget på. Sidste gang kunne jeg ikke få amning til at fungere og jeg går stadig og tænker meget på om jeg vil prøve igen eller om jeg skal gå direkte til flaske…

Inden jeg gik skulle jeg lave den sædvanlige urinprøve og den slog fuldt ud på sukker…  Jordemoderen så meget alvorlig ud og jeg har nu fået en tid til glukosebelastning d. 10.2… det kom helt bag på mig… havde ikke regnet med at der ville være noget galt… tror at det bliver en meget lang uge…

Det har været en uge med mange beslutninger og ting som der skal tages stilling til… så stadig ikke noget ro på… jeg skal også skrive bachelor, som skal afleveres d. 10.4.12…

Er der nogen af jer andre som har været igennem en glukosebelastning? 

Karina

Jeg skal have kejsersnit, efter eget valg, og ved nu at lillebror vil komme til verden d. 2.4.12. 

Kallie3Kallie3
    Medlem

Hejsa….

Jeg skal til sukkerbelastning her d. 8…. men det er fordi min mor udviklede sukkersyge under graviditen da hun skulle have mig og så mener man der også er en risiko for at jeg udvikler det…. men da jeg sku have Junior var det bare blodprøver jeg fik taget to gange i graviditeten, det ville jeg os gerne denne gang men det har maan jo lavet om.

Skal nok skrive hvordan det kommer til at gå…

Men jeg har endnu ikke afleveret en urinprøve hos JM, det kan være jeg ska spørge om det næste gang…..

Vh Kallie/Lene

lindegaard80lindegaard80
    Medlem

Jeg har også lige været til glukose belastning i mandags. Jeg fik til at starte med taget et blodsukker i øret (mit tal var normalt), derefter skulle jeg så drikke to plastikkrus med sukkervand og så ellers vente og holde mig i ro i 2 timer. Og ja ventetiden kan være lang, så tag lidt underholdning med. Da tiden var gået fik jeg taget en “rigtig” blodprøve i armen, som skulle være mere præcis. Den får man så svar på 3-4 dage efter, hvis den er for høj. Hvis den er normal hører man ikke noget. Så jeg venter lige nu på svar…eller rettere sagt håber jeg ikke at høre noget de næste par dage. Krydser fingre for alt er ok.

Men jeg skal da ellers nok lige love for at lille fister i maven lavede sig nogle ordentlige benspjæt i maven ovenpå sukkervandet. Det var vist den rene børnefødselsdag i maven!

Held og lykke!

Mette LHMette LH
    Medlem
    Hej Karina
    Jeg har lige været til glukosebelastning, det er stille og roligt. Vi var en del gravide i det samme lokale og vi havde alle fastet siden aftenen før fra kl. 22. Vi fik besked på at vi ikke måtte gå rundt, kun hvis vi skulle på wc, og at vi skulle drikke en flaste med glukose. Så skulle vi sidde stille i 2 timer. Det var rigtig kedeligt, så mit råd er at tage en bog med eller lignende for at få tiden til at gå. (havde selv min egen lille pc med og nogle DVD’er med venner). Der efter blev vi stukket i øret og fik taget en dråbe blod, meget samme måde som man ellers for tjekket ens blod sikker. Jeg kunne ikke mærke jeg blev stukket i øret. Jeg fik et stykke papir med, med mit blod sukker nummer. 
    Jeg havde et fint tal og skulle derfor ikke tænke videre over det. Jeg tjekkes hvergang jeg er hos jordmoder alligevel. Tror ikke du skal bekymre dig 🙂 Der skete ikke så meget da jeg var afsted, håber jeg kan hjælpe lidt.
    Kærligst Mette
    Herlev70Herlev70
    Medlem

Jeg var til det igår (på herlev hospital) og vi sad 6 gravide i lokalet. Vi skulle faste fra kl. midnat – og fik et glas sukkervand som skulle drikkes indenfor 5 minutter.

Derefter blev vi efterladt for os selv og måtte kun gå på toilettet eller en tur ud på gangen for at få lidt “luft” (ikke udenfor).

Jeg sad og læste og havde taget musik med til mine ører 🙂 tiden gik alligevel hurtigt – og jeg synes faktisk ikke at det var så slemt som jeg ellers havde hørt mht at drikke sukkervandet.

Vi fik taget blodprøver bagefter – og bliver kun kontaktet hvis der er anlæg for sukkersyge. Man kan dog ringe til hospitalet også efter et par dage og få svar – hvilket jeg nok vil gøre for jeg er nysgerrig 🙂 Tror dog ikke at der er noget at komme efter. Vi krydser fingre 🙂

Er der iøvrigt nogen herinde som skal føde i herlev??

kh

lene/herlev70

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.