Fødselsberetning fra 21/1-12

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Fødselsberetning fra 21/1-12

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Den 20. jan mødte jeg ind på fødegangen 10 dage over termin til overtidsvurdering her besluttede vi at forsøge at tage vandet selvom jeg ikke var så åben. Skal vist helst være 2-3 cm åben. jeg var knap 2 cm.

Vandet blev taget og fødslen betegnes så som i gang. Jeg fik kejsersnit første gang så derfor skal jeg overvåges. Hvis ikke der kom veer af sig selv så skulle jeg have vestimulerende drop indenfor ca 6 timer. Der var desværre ikke udvikling i det havde regelmæssige veer men ikke nogen der gav noget. ca kl 19 blev det vestimulerende drop sat op og så begyndte veerne for alvor – av av av… kl 22 kunne jeg ikke holde dem ud de gjorde så ondt… forsøgte akupunktur, bevægelse, massage intet virkede. Vi snakkede epidural blokade.

kl 23 blev jeg undersøgt og der var intet sket!!! Puh det var langhåret og meget hårdt at høre nu var jeg meget interesseret i epiduralen for den smerte holdte jeg ikke til i længden. Der blev sågar snakket kejsersnit da der ingen udvikling havde været – det var hårdt! Normalt giver man først epiduralen når man er i aktiv fødsel altså 3-4 cm åben, de besluttede at det var et forsøg værd alligevel. Meget langsom start på fødslen og hård start!

Åhh epiduralen var fantastisk – kan varmt anbefales – jeg kunne slappe lidt af og være i det. I 1 time…. så havde jeg hammer ondt igen efter ialt 1½ time blev jeg undersøgt igen og nu 5 cm åben efter yderligere 1½-2 timer fuldt åbent 10 cm og kunne mærke pressetrang… fik skruet op for epiduralen for det gjorde bare nas nu gik det stærkt for stærkt synes de og skruede lidt ned for det vestimulerende drop – det gav mig muligheden for lige at hvile og kunne igen være i det og arbejde med veerne.

kl 04.00 synes de nu måtte der godt ske lidt igen, det var gået for meget i stå. der blev skruet op og 04.20 var jeg klar til at presse 4.44 kom lille “store” Jeppe til verden knap 4 kg. og meget lækker lille dreng. Så langsom hård start men hurtig finale.

Jeg gik noget i stykker så skulle syes det tog knap en time at lappe mig sammen men føler det er godt givet ud her bagefter. =)

Jeg fik en fødsel som indebar hele pakken hvilket ikke skal afskrække nogen epiduralen var givet så jeg kunne stå og bevæge mig rundt på den, den var fantastisk.

kl 9.00 lørdag 21/1 kom vi hjem fra fødegangen til en meget frisk storesøster på 4½ og 2 meget trætte forældre !

Alt i alt en positiv oplevelse nogle super gode jordmødre.

Anita og Jeppe 10 dage

Anonym
    Gæst

Ihh hvor skønt at høre. Tillykke med ham. 

Håber hele familien har det godt.

Hilsen Dina

Mrs VMrs V
    Medlem

STORT tillykke med jeres “lille” dreng – godt at høre I begge (eller alle 3 ;O) ) har det godt og er kommet hjem igen – håber I får en skøn start sammen :O)

Laura_1982Laura_1982
    Medlem

Håber, I alle har det skønt!

Jeg venter stadig på mit lille mirakel, men derfor er det stadig dejligt at læse om andre!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.