Vand i kroppen – øv

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2012 Vand i kroppen – øv

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    askepot5askepot5
    Medlem

Har bare lige behov for at “brokke” lidt.

Så er der ikke så længe til termin (17/2) og har indtil nu ikke haft nævneværdige problemer. Men så kom der vand i kroppen. Fødderne er kæmpe og kan ikke være i nogle sko og fingrene og hænder er tykke og gør ondt at bevæge. Snakket med min jordemoder og hun har henvist mig til akupunktur. Skal prøve det på torsdag – håber virkelig det kan hjælpe – om ikke andet bare lidt.

Andre der har prøvet det?

Askepot5 – 36+4

baccapigenbaccapigen
    Medlem

Øv øv for dig, men husk brok er okay.

Jeg har ingen erfaring med vand i kroppen, men har god erfaring med akupunktur i andre sammenhæng, så det er vel et forsøg værd.

Håber det bedste for dig.

Gitte 37+4

Tr0nt3Tr0nt3
    Medlem

Sidste graviditet tog jeg 6 kg på, på 12 dage. Jeg havde så ondt i mine fødder hovedsaligt og de var helt runde. Når min mor masserede mine fødder gik der måske 30 sek så begynde der at pible vand ud af dem. Jeg brugte normalt str. 35 i sko inden jeg blev gravidmen udviddede min x-mands støvler i st. 43 så vi måtte købe en sål til dem da jeg var færdig med at bruge dem. Jeg fik ikke gjort noget ved det, men vil helt sikkert gøre det denne gang hvis det går galt igen. Lige pt. er det ikke noget vildt og slet ikke noget der gør ondt.

4 dage efter jeg havde fået min søn var mine fødder tilbage til normal str igen.

jeg fik en fodbehandling af min kæreste i kalendergave og det var GULD. hun sagde også at man SKAL bruge støtte strømper for at undgå blodpropper i benene, som gravide har lettet ved at få. Så det råd har jeg også skrevet mig bag øret.

Husk at have benene højt så meget som muligt.

Håber du klare den og godt du får gjordt noget ved det.

Hilsen Tr0nt3 35+0

Hej Askepot. Har apupunkturen hjulpet? Jeg var til apupunktør for det samme i går og skal igen i næste uge. Det værste er for mig det med hænderne der sover. Jeg har haft en pause med at svømme og det er først der at jeg er begyndt få vand i kroppen. Nu jeg i gang igen, så håber det også hjælper. Svømmer du? Evt. kan det hjælpe. Lykke til:) Mvh. Helle

askepot5askepot5
    Medlem

Det tog ligesom det værste i et par dage, men er kommet igen. Skal afsted igen i morgen og håber det igen kan give et par “gode” dage. Jeg er med til noget graviditetssvømning og det er rart at “blive vægtløs” lidt tid, men fornemmer ikke det gør noget ved vandet i kroppen. Håber både akupunktur og vand kan hjælpe dig 🙂

Mvh Anitta 37+4

Ok, så held og lykke med apupunktur i morgen. Godt du er så tæt på termin, så det snart ovre:) Hvor går du til graviditetssvømining? Jeg gør på Frederiksberg, men det kun en gang om ugen, så jeg prøver at få svømmet en gang om ugen selv også. 

Mvh. Helle 36+3 

askepot5askepot5
    Medlem

Jeg går i Kolding hvor jeg bor. Går også en gang om ugen og de andre dage går jeg en tur. Men skal jo heller ikke lave for meget for det hjælper heller ikke, så det er lige med at finde balancen. Jordemoderen sagde i dag at baby kan og må komme hvornår det skal være nu, så nu er jeg da helt utolmodig 🙂 Vil så gerne møde det lille væsen.

Du er da heller ikke så langt fra termin, så vi klare nok de sidste uger med eller uden vand i kroppen 🙂

*//Anitta

YES! Du har ret – der er ikke længe igen, og det hjælper helt vildt at tænke på! Hvor er det bare skøn info du har fået fra JM mht. til at baby er klar! Det varer sikkert ikke længe så:)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.